Jump to content

Leaderboard

  1. Ismer

    Ismer

    Administrator


    • Points

      394

    • Content Count

      4075


  2. Willow

    Willow

    Ekspert


    • Points

      320

    • Content Count

      1370


  3. Lianna

    Lianna

    Ekspert


    • Points

      309

    • Content Count

      2142


  4. SooYoung

    SooYoung

    Ekspert


    • Points

      253

    • Content Count

      2324



Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/24/19 in all areas

  1. 9 points
    Mądrość Run" Witalij Zajczenko Dla mnie to lektura bardziej ogólna, uważam, że z błędami jeśli chodzi o niektóre nawiązania do mitologii i obyczajów. Miejscami pierniczenie, takie lanie wody, ogólniki z których nic konkretnie nie wynika, w znaczeniu opisu interpretacyjnego. Dobrą stroną jest to, że mimo wszystko opisy są bardziej rozbudowane, nie jednowyrazowe. Zamieścił on także teksty poematów, tłumaczenie nie wiem czyje, chyba własne (dodam, że książkę tłumaczyła A.Chrzanowska...), może dziwaczne, np. "Ur wynurzył się z obłoków i zginął dojrzały plon, wywołując gniew tłumu", co tłumaczy, że "ur" w staroislandzkim oznacza drobny grad, ale w rezultacie nie odbiega od przekazu tego poematu. Można coś fajnego z tego się dowiedzieć mimo powierzchowności. O części ezoterycznej nie będę mówić, bo jej nie uznaję w runach (tarot, kolor, planeta, żywioł itp. ezowspółczesne wynalazki wciskane na siłę runom) poza tym każdy podaje je inaczej, więc na pewno nie można brać tego na poważnie. Poza samymi runami jest trochę o historii, o wikińskich bogach, o przygotowaniu run, ale w sumie nic ważnego i niestety opisane pod kątem współczesnej magii czy też tzw. "wykorzystania run", no ale to plaga czasów, w jakich żyjemy i nie należy się spodziewać, że ezoruniści będą się zagłębiać w mroki historii wyroczni runicznej, bo zresztą takiej nie ma. I dlatego chyba ci wszyscy ""runiści" przyzwyczajeni do schematów tarotowych i innych, usiłują wcisnąć runom to, czego one po prostu nie mają, nie potrafiąc pojąć, że runy są odrębnym systemem i doskonale potrafią obejść się bez tych atrybutów, mówiąc to co mają do powiedzenia w inny i ciekawszy sposób. Tak czy inaczej jest to jedna z książek, którą można przeczytać bez bólu głowy i wybrać dla siebie to, co w niej wartościowe. Ale na pewno nie powinna być jedyną podstawą do nauki znaczenia run i lepiej najpierw zapoznać się z wiarygodnymi źródłami na temat run, żeby wiedzieć co jest tu bajką a co ma ręce i nogi Nie ma bibliografii, co dla mnie jest wadą, bo lubię wiedzieć, kto od kogo ściąga
  2. 8 points
    Run w tym układzie nie odwracam, ponieważ każda pozycja określa czy czyta się jasną czy ciemną stronę runy. A o odwracaniu run nieodwracalnych u mnie nie ma w ogóle mowy. 1. czego powinnaś się nauczyć: Naudiz odwr Powinnaś nauczyć się, że w tej sprawie - o ile nie zdasz się na własną kreatywność, własne pomysły jej rozwiązania - nikt za Ciebie czy dla Ciebie nic zrobi, jak również sytuacja sama się nie rozwiąże w taki sposób, jaki byś chciała. Przeciwnie, może się ona pogłębiać ku gorszemu, a w najlepszym przypadku zostać jak jest, bez możliwości poprawy. A generalnie - że w tej "biedzie" powinnaś liczyć tylko na siebie. 2. co będzie dla ciebie wyzwaniem: Peord odwr. pogodzenie się z faktem, że sytuacja czy też sprawa, o którą pytasz - uległa zmianie i nie jest to dla Ciebie miłe czy komfortowe. To wnoszę również z runy pierwszej. Poza tym może obawiasz się jakiegoś ryzyka, jeśli tak to zaufaj Naudiz - ona wskazuje, że człowiek przyciśnięty potrzebą może wykrzesać z siebie nadludzkie siły, by pokonać przeszkody. 3. jaka jest twoja runa przewodnia: Fehu Praca na rzecz pomożenia bogactwa czymkolwiek by ono dla Ciebie nie było w tej sprawie. Fehu nie jest manną z nieba - aby coś mieć trzeba się napracować. Ona także podpowiada, że czeka Cię jakaś forma dobrobytu, związana z tą sprawą o którą pytasz i przy odpowiednim postępowaniu (własnemu wkładowi - popracowaniu nad rozwiązaniem) w nagrodę czeka Cię "bogactwo", jakiś dobrostan, adekwatny do sytuacji. 4. jaka runa (jaka jej moc) będzie ci pomocna: Tiwaz Przede wszystkim postępowanie honorowe, sprawiedliwe, niekrzywdzące, w zgodzie z prawem i z sumieniem. Miej świadomość, że jesteś w pełni odpowiedzialna za swoje działania, więc nie działaj pochopnie, ale bądź odważna, mów prawdę, mów otwarcie czego chcesz, nie unikaj trudnych tematów. Jeśli tak się zachowasz - Twój oszczep precyzyjnie trafi w cel. 5. co jest przestrogą: Ingwaz odwr. Skup się na pielęgnowaniu rozwoju sprawy, zabieganiu wokół niej, nie zdawaj jej na łaskę losu ani przypadku. A jeśli jesteś niecierpliwa - nie przyspieszaj akcji na siłę, poczekaj na odpowiedni moment, bo w przeciwnym razie stracisz jakąś szansę czy możliwość rozwiązania sprawy po Twojej myśli. Może to też oznaczać, byś spięła wszystkie swoje siły (pierwsza Naudiz!) i zrobiła wszystko co jest w Twojej mocy - co tylko możesz zrobić w tej sprawie. 6. z czym powinnaś się rozstać: Isa odwr. Z negatywnym myśleniem i lenistwem z niechęcią do podjęcia działania. Albo może zawiesiłaś się na jakiejś koncepcji i nie chcesz dopuścić innego rozwiązania niż to, które Ty uważasz za najbezpieczniejsze / najkorzystniejsze dla siebie. Masz dużo run własnego działania, a Isa może tu mówić, że jesteś temu niechętna albo że w głębi duszy obawiasz się jego wyniku. 7. jaki będzie skutek poznania tej lekcji: Lagu odwr. Odblokowanie emocji, odpuszczenie sobie czegoś - standard Ale myślę, że chodzi tu o poznanie własnej mocy, tego, że możesz kształtować swój los, pokonać trudności jeśli tylko odpowiednio się postarasz, jeśli wykrzeszesz z siebie siły, chęci i pomysły, o czym mówią wszystkie wylosowane runy. Logr to w ogólnym znaczeniu runa swobodnego przepływu, być może coś jest zablokowane w tej sprawie przez Ciebie samą lub przez kogoś innego, ale tak czy inaczej - tylko Ty sama jesteś w stanie to odblokować i usunąć przeszkody i może właśnie o tym musisz się przekonać, jeśli do tej pory wątpiłaś w siebie, swoje siły i możliwości skutecznego działania.
  3. 8 points
    Cytuję z książki: "Nie bez znaczenia jest również oddziaływanie znaków runicznych na psychikę człowieka. Jak nas uczy C.G.Jung, nieświadomość jest rezerwuarem potężnych energii. a specjalnie do tego przeznaczone znaki symboliczne, takie jak runy, potrafią takie energie uwalniać. Warto więc, aby również znaki runiczne stały się przedmiotem naszej medytacji. Tego rodzaju medytacja może być znacznie wzbogacona dzięki umieszczaniu run w specjalnych trójwymiarowych obrazach. Widzenie stereoskopowe, zwane również cyberoptyką, stało się w ostatnich latach bardzo modne [wyd. książki - 1998 r]. Okazuje się, że doświadczenie percepcji trójwymiarowej głębi jest bardzo fascynującym przeżyciem. Jeśli komuś nie uda się zobaczyć trójwymiarowego obrazu za pierwszym razem, może osiągnąć to stosując odpowiednie ćwiczenia. Trud włożony w ćwiczenia rekompensuje zachwyt towarzyszący "przebywaniu" w trójwymiarowej przestrzeni. W obrazach stereoskopowych ukryty rysunek zakodowany jest w powtarzających się motywach. Jedno oko patrzy na punkt obrazu na jednym z motywów, natomiast drugie obserwuje identyczny punkt, ale na sąsiednim motywie. Musimy zatrzymac wzrok w takiej pozycji dostatecznie długo, aby nasz mózg mógł odczytać trójwymiarową informację zakodowaną w często dość abstrakcyjnym układzie punktów, kresek i obrazów. Niektórzy zobaczą ukryty trójwymiarowy obraz po kilku sekundach, a innym, do wejścia w stereoskopową głębię potrzeba będzie kilku dni prób. Cwiczenia są bezpieczne. Jedynie osoby cierpiące na poważne wady wzroku winny je skonsultować z okulistą. Nie poprzez nadmierny wysiłek a poprzez relaksację i odprężenie obraz staje się widoczny. Uzyskujemy tym lepsze efekty im bardziej jesteśmy wyluzowani i odprężeni. Możemy skorzystać z jednego z czterech sposobów widzenia trójwymiarowych obrazów. I tu następuje opis tych sposobów, ale nie będę opisywać, bo to nieistotne, głównie chodzi o uzyskanie widzenia tej trójwymiarowości. Któreś z opisanych ćwiczeń prędzej czy później przyniesie oczekiwany efekt. Próbujmy powoli oddalać trzymany obraz, a tym samym wchodzić w coraz większą głębię trójwymiarowości. W Polsce pojawiły się ostatnio pocztówki oraz książki z podobnymi efektami. My w proponowanych obrazach idziemy jednak znacznie dalej. Nie chodzi o zobaczenie króliczków w trzech wymiarach, a o prawdziwy rodzaj medytacji przy pomocy cyberoptycznej percepcji. W reprodukowanych obrazach ukryte są symbole medytacyjne, które potrafią oddziaływać na najgłębsze warstwy psychiki. Dzięki nim możemy wyzwolić ogromne energie wewnętrzne, a także pobudzić nasze życie duchowe. Poprzez ćwiczenia zawarte w tej książce czytelnik uczy się rozwijać swoje wewnętrzne poznanie oraz zdobywa doświadczenie, jak korzystać z tajemniczych energii znaków symbolicznych." Następnie jest opis symboliki tych cyberoptycznych run (jest ich 8 - Dagaz, Fehu, Hagall, Ingwaz, Iwaz, Jeran, Odala, Perdo) - to, co możesz osiągnąć kontemplując daną runę, opis runy i efekt medytacyjny jest taki, jak rozumie runę autor. Np. Wejście w trójwymiarową głębię znaku Jeran "umocni cię w konsekwentnej realizacji Twoich zamierzeń", a "kontemplując trójwymiarowy znak Hagal zapewnisz harmonię ciała i umysłu i ochronę przed atakami z zewnątrz". Z kolei "medytacja trójwymiarowego znaku Fehu uodparnia i wzbogaca" zaś medytacja Iwaz "pozwoli Ci cieszyć się sukcesem i zapewni ochronę". Nie mam zdania co do działania tych obrazów, bo ich nie widziałam - do książki dołączone były ilustracje, lecz w tym egzemplarzu co wpadł mi w ręce nie było ich.
  4. 8 points
    Ismer dziękuję za info Odczytuję jako runy normalne, nie odwrócone. @Osobogo pytała o runy na sytuację i runy informują że sytuację trzeba od razu rozwiązać- Naudiz. Może wiec już po sprawie. Jak nie to trzeba zmierzyć się ze sprawą. Ogólnie nie chować głowy w piasek i nie unikać odpowiedzialności za swoje działania - Tiwaz. Wyzwaniem są próby przeczekania, liczenie na to że samo się ułoży i jakoś to będzie - Pertho. Runa przewodnia to runa pokazująca skłonność do podgrzewania atmosfery, czyży kłótnie albo jednak nie radzenie sobie z konfliktową sytuacją. Rozstać się ze chęcią sfochowania się, z unikaniem kontaktu - Isa. Przestroga to że akcja rodzi reakcję i nawet brak działania jest jednak działaniem, do tego po prostu popsuje się atmosfera i relacja może być potem nie do odratowania. Skutek - otwarcie się na nową siebie, poszerzenie horyzontów, też zyskanie nowego środowiska.
  5. 7 points
    Życzymy Wam, Kochani, aby Święto Zmartwychwstania wniosło do Waszych serc wiosenną radość i świeżość, pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję. Żeby Wielkanoc w tym roku, przyszła z sukcesem u boku. Aby żyło się Wam szczęśliwie i zdrowo, I prywatnie i zawodowo Z Wielkanocnymi pozdrowieniami załoga Ezoforum
  6. 7 points
    Ja prosta baba jestem i w ujęciu ezoterycznym nie odnajduję się. Ale pozwolę sobie uzupełnić interpret Woman o inne jeszcze elementy, to może coś Ci pomoże A więc: 1. czego powinnaś się nauczyć: Ingwaz (odwr.) 2. co będzie dla ciebie wyzwaniem: Jera Ing symbolizuje lęgnące się idee bądź plany i to jak o nie dbasz, toteż w takim kontekście radzi, byś nauczyła się... pielęgnacji. I umiejętności zaczekania na efekty. Tak po prostu - jeśli zadbasz o to co Ci zakiełkowało, to odniesiesz sukces. Jeśli porzucisz swoje plany, zaprzestaniesz działania w wybranym kierunku - to nie oczekuj sukcesu i za to, że "to" nie wyszło - miej pretensje tylko do siebie. Tym bardziej, iż wyzwaniem jest Jera - czyli Twój plon. Co zasiejesz to zbierzesz, jak się zatroszczysz o swoje uprawy, to plon będzie obfity. Wiem, że Twoim marzeniem jest dzieciątko, a więc o ile tej sprawy będą dotyczyć Twoje tegoroczne plany, to powinnaś dołożyć starań, zrobić wszystko co tylko możesz, by to marzenie się ziściło. Być może potrzebna będzie całkowita zmiana podejścia do tego problemu, mam na myśli inne sposoby niż te, które stosujesz dotychczas, nie tylko leczenie hormonalne i inne, ale łącznie z in vitro lub z adopcją (tu też się kłania Hagal). Ale pielęgnacja ta dotyczy także każdego Twego zamierzenia, które zdecydujesz się urzeczywistniać. Nie porzucaj więc drogi w połowie, nie rezygnuj z uprawy. 3. jaka jest twoja runa przewodnia: Sowilo (odwr.) Sol to runa "życiodajna" dzięki ciepłu i światłu umożliwiającemu rozwój roślin i zwierząt, co na zimnej i mglistej Północy było bardzo istotną kwestią. Kiedy pojawiało się Słońce pojawiała się "siła" - energia, radość i poczucie zwycięstwa. Wykorzystaj więc jej przesłanie, które mówi, że możesz śmiało mierzyć się z trudnościami, ponieważ zwycięstwo masz "zapisane". Pamiętaj o tym, kiedy ogarnie Cię zwątpienie. Nie bój się i nie wycofuj, nie umniejszaj też własnej wartości, jeśli coś Ci nie wyjdzie. 4. jaka runa (jaka jej moc) będzie ci pomocna: Hagalaz (odwr.) Myślę, że tu pomocą będzie uświadomienie sobie działania procesu przemiany na zasadzie zniszczenia czegoś, po to by coś zacząć od początku, z lepszym skutkiem. Gradobicie przynosi zniszczenie, owszem, ale potem grad zamienia się ("transformuje") w życiodajną wodę, generalnie jest to oczyszczenie ze złych spraw (albo energii), które Ci do tej pory towarzyszyły i ciążyły, ale są Ci już zbędne. Ogólnie Hagal informuje o konieczności transformacji, na pomocy wskazuje, że masz możliwość przemiany, zaczęcia czegoś od początku bądź przynajmniej spojrzenia na swoje życie w inny niż dotychczas sposób i przeorganizowania go - skorzystaj więc z tej okazji. Przemiana taka nie odbywa się jednak bez ofiar, coś trzeba będzie stracić (bo takie jest przesłanie Gradu), jednak w ostatecznym rozrachunku to co odeszło, co się straciło wychodzi tylko na zdrowie, działa jak lekarstwo, nawet wtedy, kiedy wcale tak nie myślimy i jesteśmy pełni rozpaczy "po stracie". Oczywiście nie zawsze tak jest przy Hagal, ale tu na szczęście wyszła na pomocy, więc musisz wiedzieć, że jeśli coś stracisz, to znaczy, że tym samym zyskasz coś innego, lepszego, czystszego i na pewno potrzebnego do Twego rozwoju. Poza tym Hagal przywołuje się, jeśli sytuacja wymaga odnowy czy oczyszczenia z rozmaitych życiowych śmieci, działa gwałtownie, radykalnie ale bardzo skutecznie. 5. co jest przestrogą: Kenaz (odwr.) W negacji Ken przestrzega przed tzw. pielęgnowaniem problemu. Jeśli zmagasz się z jakimś problemem, obojętnie jakiej on jest natury, to Ken informuje, że najwyższa pora by ten wrzód wypalić. Ken bowiem oznacza nie tylko "wrzód", ropień, który "jest udręką" i "źródłem rozkładu", ale jest to również ogień pochodni, umożliwiającej rozróżnienie tego co dobre, co służy rozwojowi od tego co złe, co powoduje zakażenie ("zgorzel") i destrukcję. Za pomocą ognia wypalano wrzody i było to leczenie radykalne, odcinające zagrożenie, oczyszczające to było zakażone. Jeśli takiego "leczenia" nie potrzebujesz (tzn. nie masz nabrzmiałego problemu), to zwróć się w stronę pochodni. Pochodnia w negacji wskazuje na "ogień wiedzy", ale oby ta chęć jej zdobywania nie była niepohamowana, bo rozliczne zainteresowania prowadzą nie do głębi poznania danej dziedziny tylko do rozdrobnienia i powierzchowności i w rezultacie informacji masz mnóstwo, ale wiedzy - niewiele. Ogień pochodni rozjaśnia nie tylko mroki, ale ma działanie ochronne, fizyczne i niefizyczne, przegania "demony z głowy", a więc wszelkie negacje, czarne, ponure i złowrogie myśli (kotwice mentalne), brak wiary w sukces, które toczą człowieka niczym ropiejący wrzód właśnie i może w twoim przypadku Ken przestrzega Cię, byś tych myśli nie pielęgnowała, bo to one mogą blokować Twoje spełnienie, Twój sukces. Może również informować, że nie dostrzegasz czegoś, co jest ważne dla tego spełnienia, że możesz przeoczyć jakąś możliwość, jakiś sposób umożliwiający rozwiązanie problemów i trudności. Jest to na wyciągnięcie ręki, ale Ty tego nie dostrzegasz bądź nawet nie dopuszczasz myśli, że właśnie ten sposób odniesie skutek. Tak właśnie często bywa przy negacji Kenaz. Ken jest energią dynamiczną, a więc może przestrzegać również przed biernością, jeśli idzie o rozwiązywanie problemów w ogóle, w takim wypadku nie można sobie pozwolić na nicnierobienie, w nadziei, że coś rozwiąże się samo. 6. z czym powinnaś się rozstać: Tiwaz (odwr.) Rozstać się powinnaś ze skłonnością do nadmiernych poświęceń. Albo z obiecywaniem za dużo i nie dotrzymywaniem tych obietnic. Albo z nadmiarem celów (planów, działań). Obierz sobie jeden lub kilka najważniejszych i je konsekwentnie realizuj. Jeśli masz coś do ukrycia to nie ukrywaj prawdy; w takich przypadkach trzeba być odważnym i silnym: albo przyznać się do błędów, albo nie popełniać niczego, co może być nieuczciwe i krzywdzące innych. Tak czy inaczej Tiw wskazuje, że trzeba się rozstać z jakimkolwiek działaniem, które nie jest zgodne z prawem (jako literą prawa), jak też i z własnym poczuciem prawości. 7. jaki będzie skutek poznania tej lekcji: Algiz Możesz odczuć ból w wyniku zaistniałych okoliczności czy przemian, ale zyskasz poczucie bezpieczeństwa, nic Cię nie przewróci, bo choć trzcina ugina się pod naporem wiatru, ale korzenie jej tkwią głęboko i pewnie. Nauczysz się umiejętnie i pewnie poruszać się po bagnach (meandrach życia), umocnisz się w swojej "twierdzy", w tym pozytywnym znaczeniu - bagna są domem dla łosia i zarazem "niezdobytą dla niepożądanych osób twierdzą". Ja nie uważam Algiz tylko za raniącą - dla mnie jest przede wszystkim ostrzeżeniem, że coś lub ktoś jest niepewny, że trzeba być bardzo ostrożnym wchodząc w daną sprawę (na obcy i trudny teren), bo rzeczywiście można być zranionym lub narazić się na niebezpieczeństwo. Ale jednocześnie ten aspekt raniący (ostra trawa) w wydźwięku pozytywnym informuje, że krew i ból odczuje każdy, kto sięgnie po Ciebie, a więc jesteś chroniona, możesz czuć się bezpiecznie. Podobnie wielkie rogi łosia - one są niebezpieczne, ale z drugiej strony stanowią doskonałą broń i dają skuteczny odpór wrogom. Tak więc jeśli ta runa jest w odpowiednim towarzystwie bądź jako samotna znajdzie się w pozytywach nie stanowi zagrożenia, co więcej - uczy właściwej oceny i obierania bezpiecznej drogi, uczy jak poruszać się po niepewnym, niebezpiecznym terenie, tak by wyjść z niego cało, w nienaruszonym stanie. A jeśli ktoś nie ma złych zamiarów wobec gospodarza bagien - łosia to i łoś zostawi go w spokoju
  7. 7 points
    Oprócz tego co napisałaś - a wiadomo, że każdy znając swoją sytuację lepiej czuje jakie energie danej runy do jego życia bardziej pasują - dodam takie ogólniejsze znaczenia 1. czego powinnaś się nauczyć: Algiz (odwr.) Powinnaś nauczyć się ostrożności i elastyczności, ugięcia się w sytuacjach trudnych - takich, których nie da się teraz przeskoczyć, po to by nie zostać złamanym i móc potem bezpiecznie powrócić do pionu. Także umiejętności oceniania, które miejsca, sytuacje czy zachowania a nawet poglądy są niebezpieczne. Kiedy się wchodzi na bagna, trzeba dokładnie ważyć każdy krok. 2. co będzie dla ciebie wyzwaniem: Naudiz Wyzwaniem będzie dla Ciebie wykrzesanie i użycie własnych, ukrytych sił, jeśli znajdziesz się w jakiejś kryzysowej sytuacji, co może wiązać się z koniecznością wprowadzenia w życie innych niż dotąd rozwiązań. Masz takie siły w sobie, ale albo nie potrafisz, albo nie chcesz lub obawiasz się ich użyć, bo to może wiązać się z utratą strefy komfortu i bezpieczeństwa. Naudiz zawsze mówi o tym, że człowiek siły w sobie ma, ale bywa, że z różnych powodów nie che ich użyć lub nie podejrzewa siebie o ich posiadanie. A często dlatego nie chce ich użyć, iż obawia zdania się tylko na siebie i związanego z tym ewentualnego pogorszenia swej sytuacji, tym bardziej, że za Naudiz kryją się trudne wybory a zarazem konieczność zmiany dotychczasowego sposobu działania, funkcjonowania czy schematów myślenia, poglądów, reakcji. Zmaganie się z depresją też może być, tym bardziej, jak masz ku temu skłonności. Ale i tutaj trzeba szukać innych metod niż dotąd stosowane. "przeszkody, jako tako, straty, ból, ciężkie chwile, myślę, że może chodzic też o mój stan psychiczny - depresja, brak energii, taka "nędza" psychiczna. Ograniczenia." - to także trzeba brać pod uwagę. 3. jaka jest twoja runa przewodnia: Gebo (odwr.) Gebo wskazuje, że pomoc innym ludziom - tak, jak najbardziej, ale - zrównoważona. Inaczej mówiąc, jeśli Ty się angażujesz w ludzkie sprawy, to musisz otrzymać od każdego dar zwrotny, bo to jest energia wzajemnej wymiany a nie jednostronny altruizm. Twoja energetyka musi być w równowadze, jeśli coś dajesz a nie otrzymujesz - jest wtedy zaburzona, powstaje swoista energetyczna dziura, na której miejsce coś napływa i niekoniecznie musi to być coś dobrego. Zwłaszcza przy zaburzonej energetyce ogólnej. Nie wahaj się więc oczekiwać czegoś w zamian, to jest po prostu i naturalne i zdrowe. Jasne, że nie muszą to być pieniądze lub jakieś dobra materialne. Przyjaźń, wyrazy uznania, zaufanie i wdzięczność ludzka są bardzo ważnymi darami wymiennymi. A poza tym Gebo to dbanie o zdrowe relacje międzyludzkie, tak w rodzinie jak i poza nią. 4. jaka runa (jaka jej moc) będzie ci pomocna: Tiwaz (odwr.) Ważne tu będzie jasne określenie swego celu, żeby nie działać chaotycznie i bezsensownie oraz trzymanie się tego co postanowisz, dotrzymywanie słowa. W nawiązaniu do wyzwania (Naudiz) z pewnością męstwo i odwaga jak również wierność, prawdomówność i sprawiedliwe postępowanie i osądy, które nie mogą być subiektywne. Być może także poświęcenie cząstki siebie dla jakiegoś wyższego dobra; takim poświęceniem niekoniecznie musi być zgoda na odkąszenie ręki przez Fenrira - może to być np. rezygnacja z jakiejś własnej przyjemności, wygody czy planu i poświęcenie tego czasu na coś lub komuś, kto potrzebuje jakiegoś wsparcia, choćby dobrym słowem czy przyniesieniem zakupów... Jeśli zaś o coś walczysz, musisz być głęboko przekonana o słuszności swojej walki i trzeba sprawdzić, czy się nie mylisz. Ogólnie Tiw wskazuje na wykazanie się tzw. aktywną energią, więc o lenistwie czy odkładaniu spraw na potem nie powinno być mowy. Muszę jeszcze wspomnieć o pewnej negacji runy - trzeba uważać na działania za plecami, ponieważ Tiw symbolizuje tu walkę nierówną, nie twarzą w twarz a taką swoistą nieszlachetną przebiegłość i po prostu trzeba wykazać się czujnością, jeśli prowadzisz jakąś sporną sprawę, żebyś w niej nie dostała ciosu "włócznią w plecy". 5. co jest przestrogą: Odala Jako przestroga to trzeba uważać na dobro swego domu, rodziny bądź swego imienia i nie zapominać o korzeniach z których wyrosłaś, bo to one Cię ukształtowały. W Twoim wypadku rzeczywiście powinnaś uważać, by swoim zachowaniem nie niszczyć relacji rodzinnych. Mówisz: "Dla mnie tu jedyna kolebka stabilności w moim życiu" - i bacz, by tej kolebki nie stracić z własnej winy. W negacji Odala może oznaczać zbyt silne przywiązanie do tradycji w sensie sztywności światopoglądowej, obyczajowej etc. etc. Bywa idealizowane etosu rodziny, które może przejawiać się w niewolniczym uwiązaniu albo niepotrzebnym "męczennictwie" w imię jej źle pojętego dobra. Jeśli takie sprawy nie mają miejsca, to należy zwrócić uwagę czy Ty lub osoba bliska nie oddaliła się zbytnio od domu i jego spraw, za bardzo zajmując się innymi sprawami, np. zawodowymi czy towarzyskimi, bądź czy w jakiś iny sposób nie "niszczy" więzi. I jeszcze jedna ważna jest sprawa przy negacji Odali - jeśli potrzebujesz rady czy wsparcia - nie szukaj jej poza domem, bo w tym wypadku osoba najbliższa najlepiej może Ci pomóc lub Cię wesprzeć. A Gebo jest teraz Twoją runą przewodnią 6. z czym powinnaś się rozstać: Dagaz Bezpośrednio to powinnaś się rozstać ze swoimi lękami, strachami, smutkiem, pesymistycznymi wyobrażeniami, poczuciem beznadziejności itp. Powinnaś jednak uświadomić sobie, że na życie składa się i dzień i noc, które nieustanie się przemieniają jedno w drugie - a więc rozstać się także ze strachem przed zmianami, które są czymś naturalnym w życiowym cyklu każdego człowieka. Dagaz mówi, że nie masz się czego bać Może być też ta runa informacją, że należy rozstać się z zaślepieniem czy jakimś fanatyzmem, gdyż "w nocy nie widzi się dobrze" i trudno rozpoznać jasno sprawy, zobaczyć je takimi jakimi są naprawdę - dobrze widzi się tylko w świetle dnia. 7. jaki będzie skutek poznania tej lekcji: Isa Osiągnięcie spokoju, stabilności, przemyślenie i zrozumienie tego kim jesteś i czego pragniesz, co Ci jest naprawdę potrzebne a co jest tylko nieważnym i przemijającym pragnieniem. Poza tym Isa wskazuje także to, że w tym czasie ważne jest, by skupić się na sobie i swoich potrzebach, po prostu teraz zadbać o siebie, choćby po to, by zebrać siły i móc w przyszłości skutecznie działać, nie dając się nigdy więcej zepchnąć z obranego kursu.
  8. 7 points
    Do każdej runy (przy dotyczącym jej opisie) podałam treść odpowiadającego jej poematu runicznego, w dwóch lub trzech wersjach tłumaczeń. Generalnie nie zmienia to znaczenia, chodzi o wskazanie, że nie ma jednolitego tekstu, nawet źródłowego - jest kilka obcojęzycznych wersji tych poematów. I w zależności od tego, z której wersji korzystają przekładający ją Polacy powstają drobne różnice. Większe różnice powstają na bazie takich bardziej swobodnych przekładów, jakie spotkać można np. u p. Piaseckej czy u p. Zajczenki i oczywiście przy korzystaniu z translatora googli. No i o ile tłumaczenie ze współczesnego angielskiego sprawia mniej kłopotów osobom dobrze znającym ten język, to o tyle tłumaczenie z języka staroangielskiego (wersja poematu z 1703 r) jest trudnym zadaniem nawet dla lingwistów. Zamieszczone u nas poematy zaczerpnięte są ze strony T. Misterki, z książki B.Tern "Księga Run" oraz z tłumaczenia wg. A. Urbaniaka. Gwoli przypomnienia co zawierają i kiedy powstały poematy runiczne przeklejam tekst z działu "mitologia, Eddy, sagi, historia". Anglosaksoński Poemat Runiczny - Anglo-saxon Runic Poem (29 run) pochodzi pp. z przełomu VIII i IX w. zachowany w rękopisie z X w. w prywatnych zbiorach bibliotecznych angielskiego antykwariusza i bibliofila Roberta Bruce'a Cottona MP (1571 - 1631). Oryginał poematu spłonął w pożarze biblioteki w 1731 r. ale zachowała się wersja spisana przez angielskiego uczonego, paleografa i bibliotekarza Humfreya Wentleya (1672-1726) i wydrukowana przez George'a Hickesa (1642-1715) w 1703 r. w "Linquarum veterum septentrionalium thesaurus grammatico-criticus archćologicus", stanowi ona bazę dla wszelkich aktualnych dociekań i analiz. Wersja ta może różnić się nieco od oryginału; wydawca zaprezentował poemat prozą, dzieląc go na 29 strof i umieszczając po lewej stronie (na marginesie) miedziane ryciny run, tak by czytelnik wiedział, jakiej runy dotyczy dana zwrotka. Ale w pierwotnej wersji pp. nie było tych rycin. Dla 5 run: wen, hćgl, nyd, eoh, ing, podaje różne wersje zapisu, pojawiają się także na dole dokumentu 2 dodatkowe runy cweoro(th) i nienazwana (calc) oraz runy stan i gar. Poemat ten nie prezentuje samych run, ale jest rodzajem zagadki - szarady słownej, z której czytelnik sam powinien odgadnąć znaczenie opisywanej runy. Jednak poemat ten nosi silne wpływy chrześcijańskie i dlatego nie może być traktowany jako całkowicie wiarygodne źródło pierwotnego znaczenia i rozumienia run przez pogańskie plemiona germańskie. Chrześcijaństwo na Wyspach Brytyjskich pojawiło się wcześniej niż w Norwegii, Islandii i Danii; w Brytanii pojawiło się już w II wieku, a do końca VII wieku przyjęło się powszechnie, natomiast w Danii ok. r. 965, na Islandii ok. 1000 r a w Norwegii ok. 1024 r. Ale też futhark anglosaksoński, jako jedyny, zawiera wszystkie runy starszego 24 literowego futharku. Najczęściej, by uzyskać szerszy i bardziej wiarygodny obraz interpretacji run, zestawia się go z poematami norweskim i islandzkim. Czytelnikom w Polsce znana jest najstarsza interpretacja lingwistyczno translatorska (na współczesny j. angielski) poematu w książce "Runic and heroic poems of the old Teutonic peoples" /Bruce Dickins 1915 r/. Później pojawiły się inne tłumaczenia: George Jonesa z 1967 r i Gary'ego Stanfielda z 2012 r. Staronorweski Poemat Runiczny (16 run) został wydrukowany w 1636 r. przez O.Worma. Ta edycja opierała się na manuskrypcie z kopenhaskiej Biblioteki Uniwersyteckiej, który został zniszczony przez pożar w 1728 r, jednak manuskrypt ten został wcześniej skopiowany (przez A.Magnussona i J.Eggertssona). Prawdopodobnie ten poemat spisany został w XIII w. przez norweskiego autora. Ma formę dwuwiersza z metryką i aliteracją, każdy werset ma inne znaczenie i nie jest powiązany z innymi w żaden sposób. Nie wiadomo jakie znaczenie mają te niepołączone ze sobą semantycznie dwuwiersze. Staroislandzki Poemat Runiczny (16 run) datowany jest na XV w. jednak uznawany jest za bardziej tradycyjny niż staronorweski, ze względu na dużą izolację Islandii od wpływów zewnętrznych. Opiera się on na 4 manuskryptach (są tam nieczytelne fragmenty), które znajdują się w duńskiej Bibliotece Narodowej (1 manuskrypt pochodzi z XV w. 2 z XVI w i 1 z XVII w). Trudno o jednolitość tekstu tego poematu, gdyż każdy z manuskryptów ma jakieś indywidualne cechy (znaczenia). Najczęściej korzysta się z wersji Dickensa 1915 r lub R.I.Page'a z 1999 r. Ten poemat składa się z 16 strof uporządkowanych wg kolejności futharku. Każda zwrotka przedstawia 3 kenningi (rodzaj metafory) i nie do końca wiadomo, jakie niosą przesłanie. W każdej strofie znajduje się także krótkie dwuwyrazowe przesłanie, być może jest to rodzaj komentarza; np. Opera niflungr przy runie Naudiz czy Mars tiggi przy Sowilo. Podany jest tekst oryginalny przy jednym z opisów a przy pozostałych jego tłumaczenia.
  9. 7 points
    Poemat staroangielski - Wenne, ƿen. Rozkoszy zażywa kto nie zna cierpienia, smutku ani obawy, i ten kto dobrobyt, szczęście i dobry dom posiada. ------------------------------------------------------------- Szczęśliwy ten, kto nie zaznał niedoli, Bólu ni cierpienia, Ale cieszy się powodzeniem, czas ma na biesiady I bezpieczeństwa domu stabilnego doświadcza. ------------------------------------------------------------- Rozkoszy doświadcza ten, co nie zna cierpienia, smutku ani lęku i ten co dobrobyt, szczęście i wystarczająco dobry dom posiada. Wunjo nie występuje w poematach staronordyckim i staroangielskim.
  10. 7 points
    Poemat staroangielski - Ur Tur to mądre zwierzę, ze wspaniałymi rogami. Silny nimi w walce. O łowcy z wrzosowisk, to cudowne zwierzę. ------------------------------------------------------------------- Tur (żubr) to waleczne zwierzę o nadzwyczajnych rogach Dzika bestia walcząca rogami Sławetny mieszkaniec torfowisk (wrzosowisk) Zapalczywe stworzenie. ----------------------------------------------------------------- Tur jest dumny i ma wielkie rogi; silnym jest zwierzęciem i rogami walczy; wielki i wspaniały strażnik wrzosowisk. Staronordycki - Ur Żużel z kiepskiego jest żelaza; Reny często biegają na silnym mrozie. ------------------------------------------------------------ Żużel odpadem jest wytopu żelaza; renifery często znaczą ślady na skrzepniętym śniegu. ------------------------------------------------------------ Zużel ze złego jest żelaza; Renifer często biega po zamarzniętym śniegu. Staroislandzki - Ur Mżawka jest płaczem chmur I marznąc w lód się zamienia I nienawidzą jej pasterze. Ulewny Deszcz. Władca. ----------------------------------------------------------- Deszcz chmur jest łkaniem i zbiorów niweczeniem, i pasterzy niechęcią. Umbre viśi. ------------------------------------------------------- Mżawka lamentem jest chmur oraz uszczupleniem zbiorów. Nienawidzą jej pasterze. cień mędrca.
  11. 7 points
    Poemat staroangielski - Tir, Tyr Tyr jest gwiazdą przewodnią; dobrze jest wiernym być władcy; świeci w ciemności nawet w mgle nocnej i nigdy nie zawodzi. ----------------------------------------------------- Tyr jest świadectwem wielkiej ufności prawych, Zawsze wskazuje drogę w ciemności, Nigdy nie zwodzi. ------------------------------------------------------ Tiwaz gwiazdą jest przewodnią; dobrze jest być wiernym władcy, Rozświetla mrok nocy i nigdy nie zawodzi. Staronordycki - Tyr Tyr jest jednorękim bogiem. Kowal często sam dmie w miechy. ----------------------------------------------------- Tyr bóg to jest jednoręki; często kowal w miechy sam dmucha. ----------------------------------------------------- Tyr jednorękim jest bogiem; kowal często sam dmucha w ogień. ----------------------------------------------------- Staroislandzki - Tyr Tyr jest jednorękim Asem Za sprawą wilków Prawa ustanawia w świątyni. Zarządca. Mars. ------------------------------------------------- Tyr bóg jednoręki i wilka resztki i władca świątynii. Mars tiggi. ----------------------------------------------- Tyr jednorękim bogiem i pozostałością wilka i księciem w świątynii. Władca. Mars.
  12. 7 points
    Poemat staroangielski - Thorn, Dorn Ciernie są bardzo ostre, wrogiem są każdemu rycerzowi w dotyku, ciężko jest w nich usiedzieć. ---------------------------------------------------- Cierń jest niebywale ostry Dla wszystkich szlachetnych Zgubny w uścisku, Nieubłagany dla spoczywających w nim. -------------------------------------------------- Ciernie są niezwykle ostre, wrogiem są każdemu rycerzowi w dotyku, ciężko jest w nich wysiedzieć. Staronordycki - Thurs, Þurs Olbrzym chorobę kobietom sprowadza; Mało radości jest w trudzie i znoju. --------------------------------------------------- Olbrzym przyczyną kobiecej udręki; w nieszczęściu niewielu pozostaje spokojnym. ---------------------------------------------------- Olbrzym przyczyną udręki kobiet; w nieszczęściu niewielu jest pogodnych. Staroislandzki - Thurs, Þurs Olbrzym męczy kobiety Władca skalistych klifów. Mieszka wśród nich wraz z żoną. Saturn. Władca Thingu. ----------------------------------------------------- Olbrzym przyczyną kobiecej jest udręki i urwisk mieszkańcem i mężem olbrzymki. Saturnus þengill. --------------------------------------------------- Olbrzym jest torturą dla kobiet, na skalistych zboczach mieszka męzem jest olbrzymki. Saturn władca thingu.
  13. 7 points
    Poemat staroangielski - Sigel Słońce jest nadzieją żeglarzy, gdy wyruszają na połowy dopóki kierunek fal, nie każe im wracać na ląd. -------------------------------------------------- Sigel* to dla żeglarzy nieustanna nadzieja, Kiedy krążą wśród łowisk, Do czasu przybycia statku do brzegu. ---------------------------------------------- Słońce radością jest dla żeglarzy, gdy na połowy się wybiorą, póki morskie fale nie zawrócą ich na ląd. * Sigel: wyraz "sigel" ma nieznane pochodzenie i językoznawcy spierają się, co może oznaczać. Tłumaczenie wyrazu jako "słońce" jest jedną z propozycji, ale może to być zarówno: żeglowanie, urządzenie nawigacyjne lub klejnot. Żadne nie jest lingwistycznie udowodnione a wynika jedynie z domysłów znaczeniowych. [przyp. autora przekładu] Staronordycki - Sol (Sól) Słońce jest światłem świata. Chylę czoło przed boskimi prawami. --------------------------------------------- Słońce dawcą wszelkiego światła; poddaję się boskim wyrokom. --------------------------------------------- Słońce jest światłem dla świata; chylę czoła przed boskimi prawami. Staroislandzki - Sol (Sól) Słońce jest tarczą chmur I blaskiem zwycięstwa W smutku życia wśród lodów. Potomek zwycięzcy. Koło. ---------------------------------------- Słońce osłona chmur i świetlista aureola i lodu niszczyciel. Rota siklingr. ------------------------------------------- Słońce tarczą jest dla chmur i błyszczącym promieniem co niszczy lód. Potomek zwycięzcy.
  14. 7 points
    Poemat staroangielski - Rað Podróż jest prosta dla każdego, dopóki w domu zostaje Odwagę wzmacnia temu kto nowe szlaki odkrywa na grzbiecie dzielnego konia. ----------------------------------------------------------- Jazda wojownikom łatwa (przyjemna) się zdaje, Kiedy przebywają w domostwie, Nadwyręża jednak ich siły, Gdy przemierzają przestworza na końskim grzbiecie. ------------------------------------------------------------ Podróż jest łatwa, dla każdego, kto w domu pozostaje. Odwago dodaje temu, co szlaki wielkie przemierza, na grzbiecie dzielnego rumaka. Staronordycki - Raeidh (Ræið) Mówią że podróż najbardziej męczy konia; Rządzący zapomniał o najlepszym mieczu. --------------------------------------------------------- Mówi się, że jazda najgorsza jest dla konia; Regin wykuł najprzedniejszy miecz. ------------------------------------------------------- Jazda najbardziej męczy konia; Władca zapomniał o najlepszym mieczu. Staroislandzki - Reið Jazda jest błogosławieństwem siedzącego Szybkim sposobem podróży I trudem dla konia. Godny Pan. Podróż. ---------------------------------------------------- Jazda radością konnych i prędką podróżą i znojem rumaka. Iter raesir. ----------------------------------------------------- Jazda to radość jeźdźców i szybka podróż i trud rumaka. Podróż wodza.
  15. 7 points
    Poemat staroangielski - Peorth (Peorð, Peoih) Peorth jest źródłem rozrywki i zabawy dla możnych, tam gdzie wojownicy siedzą w chwale, w biesiadnej izbie. --------------------------------------------------------- Peorth (rodzaj gry) źródłem radości jest i zabawy Dla zuchwałych kompanów, Gdy wszyscy wojownicy razem w szynku Beztrosko siedzą. -------------------------------------------------------- Pertho źródłem jest rozrywki i zabawy dla możnych, którzy razem siedzą w biesiadnej sali. Peorth nie występuje w poematach staronordyckim i staroislandzkim.
  16. 7 points
    Staroangielski - Ethel (Eþel, Eðel, Pro) Dobytek jest bardzo drogi każdemu człowiekowi, jeśli może przebywać w swym domu w porządku i ciągłym wzroście posiadania. ------------------------------------------------------ Ojcowizna droga sercu jest każdemu, Gdzie uświęconej tradycji prawem, Można ziemskich zażywać rozkoszy. ------------------------------------------------------ Dobytek drogi jest każdemu człowiekowi, gdy może on siedzieć w swym domu, co słuszne i dobre jest w mnożeniu posiadania. Odala nie występuje w poematach staronordyckim i staroislandzkim.
  17. 7 points
    Poemat staroangielski - Nyð Kłopot jest ciężarem dla serca; W nim jest źródło rozwiązań znajdowanych przez ludzi, dla wszystkich, którzy czas biorą pod uwagę. ---------------------------------------------------------- Niedola (zmartwienie) przygnębia, Często jednak staje się dal synów ludzkich Pomocą i zbawieniem, Dla tego, co nań wcześniej zważa. ---------------------------------------------------------- Kłopoty są udręką dla serca choć w nim źródło ich rozwiązań dla wszystkich tych, rozważnych zawczasu. Staronordycki - Nauðr Potrzeba chwili daje mały wybór; Nagi człowiek zamarznie na mrozie. ----------------------------------------------- W przymusie niewielki jest wybór; marznie nagi człowiek na mrozie. ----------------------------------------------- w potrzebie niewielki jest wybór; nagi człowiek zamarznie na mrozie. Staroislandzki - Nauð Potrzeba jest przywiązaniem do przeszłości I trudnym wyborem I pracą w trudzie i znoju. Potomek mgły. Praca. -------------------------------------------------- Zmartwienie zgryzota służącej i wielki ucisk i trud w pocie czoła. Opera niflungr. ------------------------------------------------- Przymus smutkiem jest niewolnicy i trudnym wyborem i uciążliwą pracą. Czyny Niflungów.
  18. 7 points
    Poemat staroangielski - Man; symbol runy - m Radosny człowiek jest drogi dla współbraci; lecz każdy może zawieść zaufanie, dlatego Pan swoim prawem, zapewnił istnienie krukom. ------------------------------------------------------- Radosny człowiek miły jest kompanom, Jednak zawodzi, opuszczając wszystkich, Gdy Pan go wzywa, By porzuciła ciało i w proch się obrócił. ------------------------------------------------------- Człowiek radosny szanowany jest wśród innych; każdy jednak może zawieść zaufanie. Gdy Pan zapragnie jego zagłady, ciało ziemi zostanie oddane. Staronordycki - Madhr; symbol runy: z Człowiek jest siłą ziemi; Wspaniałe są szpony jastrzębia. ------------------------------------------------ Człowiek jeno pył na wietrze; niezrównane są szpony jastrzębia. ------------------------------------------------ Człowiek jest siłą ziemi; potężne są szpony jastrzębia. Staroislandzki - Madhr; symbol runy: z Mężczyzna jest radością towarzyszy, Ziemia mu towarzyszką, I statki ma ku ozdobie. Człowiek. Szczodrość. --------------------------------------------- Człowiek rozkosz ludzka i potęga tej ziemi i szkutnik przedni. Homo mildingr. ---------------------------------------------- Człowiek radością jest dla człowieka i częścią ziemi i zdobicielem okrętów. Książę wśród ludzi.
  19. 7 points
    Poemat staroangielski - Lagu Ocean jest nieskończony dla ludzi, gdy przemierzają go w swych kruchych łodziach fale morskie ich przerażają a głębia morska jest nieujarzmiona. ---------------------------------------------------------- Niezmierzone zdają się wody oceanów, Gdy człowiek przemierza je w niepewnej łodzi, I groźne zdają się fal grzywy, Gdy ujarzmić je nam przychodzi. ----------------------------------------------------------- Ocean bezkresny jest dla ludzi, gdy przemierzają go w kruchych łodziach, fale morskie ich przerażają, a głębiny morskie są nieujarzmione. Staronordycki - Lögr Wodospad to rzeka spadająca z gór; a ozdoby są ze złota. ----------------------------------------------------------------- Wodospad to z górskiego zbocza zwalająca się rzeka; a zdobienia są ze złota. ----------------------------------------------------------------- wodospad jest rzeką spadającą z wysokich gór; a ozdoby są ze złota. Staroislandzki - Lögr Woda jest pracującym jeziorem, I gejzerem I domem dla ryb. Chwalebny. Jeden. -------------------------------------------------------------------- Woda rwący potok i gejzer wspaniały i siedlisko ryb. Lacus lofðungr. ------------------------------------------------------------------ Woda jest wirującym strumieniem i szerokim gejzerem i domem dla ryb. Książę jezior.
  20. 7 points
    Poemat staroangielski - Cen Pochodnia daje jasny płomień dla wszystkich lśni i rozjaśnia mrok, chroniąc miejsce spoczynku władcy. ----------------------------------------------------------- Pochodnia wszystkim jest znana, Z powodu świetlistego płomienia, Płonie najczęściej, gdzie spoczywają możni. ---------------------------------------------------------- Pochodnia jest jasnym płomieniem, co lśni i rozjaśnia mrok. Chroni miejsce wypoczynku władcy. Staronordycki - Kaun Wrzód jest przekleństwem dla dzieci; Smutek powoduje iż człowiek blednie. ---------------------------------------------------------- Wrzody szkodliwe są dla dzieci; śmierć w biel obraca zwłoki. ---------------------------------------------------------- Wrzód jest udręką dla dzieci; śmierć sprawia, że ciało blednie. Staroislandzki - Kaun Wrzód jest złem dla dzieci I ich zmorą I źródłem rozkładu. Król. Uraz. --------------------------------------------------------- Wrzód (ropień) utrapieniem dla dzieci i boleść wielka i zgorzeli przyczyna. Flagella konungr. ---------------------------------------------------------- Wrzód udręką jest dla ludzi i bolącym miejscem i przyczyną rozkładu. Król plag.
  21. 7 points
    Poemat staroangielski - Ger Lato radością jest dla ludzi, gdy Bóg, święty król nieba, zadaje ból ziemi by z niej wydobyć owoce dla biednych i bogatych. ------------------------------------------------------------------------ Pora wzrostu radością jest dla człowieka, Gdy Pan Niebios pozwala z brudu ziemi Wydobyć błogosławione owoce jednako możnym i biednym. ------------------------------------------------------------------------ Lato to radość dla ludzi, gdy bóg, król nieba sprawia ziemi ból by z niej wydobyć owoce dla biednych i bogatych. Staronordycki - År Obfitość jest dobrodziejstwem dla człowieka; Frothi słynie ze swej szczodrobliwości. ----------------------------------------------------------------------- Obfitość darem dla człowieka; Frothi zasłynął ze szczodrości. ------------------------------------------------------------------------ Obfitość dobrodziejstwem jest dla ludzi; Frodi znany jest ze swojej hojności. Staroislandzki - År Zbiory są zyskiem ludzkości I dobre lato I dojrzewające pola. Władca praw. Rok. -------------------------------------------------------------------- Obfitość dobrodziejstwo dla człowieka i pogodne lato i zbiory obfite. Annus allvaldr. ------------------------------------------------------------------ Zbiory dobrodziejstwem są dla człowieka i dobrym latem i dojrzewającym polem. Obfity rok.
  22. 7 points
    Poemat staroangielski - Is Lód jest zimny i śliski; połyskuje jak szkło i drogie klejnoty; podłogę tworzy wykutą przez mróz piękną gdy na nią patrzysz. ------------------------------------------------------------ Lód jest niezwykle zimny i bardzo śliski, Połyskuje niczym kryształ i drogocenne klejnoty, Tworzy oszronioną drogę piękną dla oka. ------------------------------------------------------------ Lód jest zimny i niezmiernie śliski; połyskuje jak szkło i podobny jest do klejnotów; podłoga kuta przez mróz jest piękna, gdy na nią patrzeć. Staronordycki - Is Lód możemy nazwać solidnym mostem; Ślepiec potrzebuje przewodnika. -------------------------------------------------------- Lód zwany bywa szeroko mostem; wieść trzeba ślepca. ------------------------------------------------------- Lód bywa szerokim mostem; ślepy potrzebuje przewodnika. Staroislandzki - Iss Lód jest powłoką rzeki, I dachem dla fal I niebezpieczeństwem dla ludzi. Noszący hełm dzika. Lód. ------------------------------------------------------ Lód łuska na rzece i grzywa fali i ptępionych zagłada. glacies jofurr. ---------------------------------------------------- Lód jest powłoką rzeki i grzbietem fal i zniszczeniem dla straconych. Władca lodu.
  23. 7 points
    Poemat staroangielski - Ing Ing był największym wśród wschodnich Duńczyków, gdy na swym rydwanie odpłynął na wschód wśród fal. Tak Heardingowie zwali swego bohatera. ----------------------------------------------------------- Ing największy pośród wojów Danii, Baczyli nań wszyscy, póki na wschód Nie popłynął, podązyli za nim najdzielniejsi, By wnet herosem go obwołać. --------------------------------------------------------- Ing największy wśród Duńczyków na wschodzie, gdy na swoim rydwanie odpłynął na wschód na grzbietach fal. Heardingowie tak nazwali swojego bohatera. Ingwaz nie występuje w poematach staronordyckim i staroislandzkim.
  24. 7 points
    Poemat staroangielski - Haegl Grad jest najbielszym z ziaren; Wiruje z wysokości nieba, w podmuchach wiatru i zmienia się w wodę. --------------------------------------------- Grad jest najbielszym z ziaren Uderzających z nieba toczony przez nawałnice, W wodę się w końcu zamienia. --------------------------------------------- Grad jest najbielszym z ziaren; Wirując spada z wysokiego nieba w podmuchach wiatru i w wodę się potem zmienia. Staronordycki - Hagall Grad jest najzimniejszym z ziaren; Chrystus stworzył świat dawno temu. ------------------------------------------- Grad zamarzniętym jest ziarnem; z przeszłości Chrystus wywiódł świat. ------------------------------------------- Grad jest najzimniejszym z ziaren Chrystus stworzył stary świat. Staroislandzki - Hagall Grad to zimne ziarno I deszcz ze śniegiem I choroba dla węży. Dowódca. Grad. ------------------------------------- Grad Zamarznięte ziarno i gołoledź, i zabójca węża. grando hildingr. ------------------------------------ Grad zimnym jest ziarnem i deszczem ze śniegiem i chorobą dla węży. Grad dowódca. -------------------------------------
  25. 7 points
    Poemat staroangielski - Gyfu Hojność podnosi zaufanie i honor, co jest podporą władców; wspomaga utrzymanie i pomoc dla tych mężczyzn, którym brakuje wszystkiego. ---------------------------------------------------------------- Szczodrość ozdobą jest człowieka i godną pochwały, Szlachetnym wsparciem i pomocą dla tych, Którym bez niej w niedostatku żyć przychodzi. ---------------------------------------------------------------- Hojność przynosi zaufanie i cześć, co jest podporą władców. Daje pomoc i utrzymanie mężom, którym brakuje wszystkiego. Gebo nie występuje w poematach staronordyckim i staroangielskim.
  26. 7 points
    Poemat staroangielski - Feoh Bogactwo każdemu służy, Dzielić nim trza się z innymi, by znaleźć uznanie w oczach tego, który zna przyszłość. -------------------------------------------------------------- Bogactwo krzepi każdego człowieka Trzeba jednak hojnie się nim dzielić Jeśli chce się zyskać uznanie w oczach Najwyższego. --------------------------------------------------------------- Bogactwo jest dobrem dla wszystkich ludzi; lecz każdy mąż dzielić się nim musi, jeśli chce zdobyć uznanie w oczach Pana, co zna przyszłość. ------------------------------------------------------------ Poemat staronordycki - Fe Zapłata raduje współtowarzyszy; Wilki dorastają w lesie. ------------------------------------------------------------ Majątek przyczyną niezgody wśród krewnych; wilk lasu jest mieszkańcem. ---------------------------------------------------------- Bogactwo jest niezgodą wśród bliskich; wilk żyje w lesie. ----------------------------------------------------------- Poemat staroislandzki - Fe Zapłata poróżnić może towarzyszy, Pożoga, kłótnie i spory Oto droga węża. Przywódca. Złoto. --------------------------------------------------------------- Bogactwo (pieniądze) przyczyną waśni wśród krewnych i wzburzonym morzem i krętą ścieżką węża Aurum fylkir. ---------------------------------------------------------------- Bogactwo to źródło niezgody między krewnymi i ogniem na morzu i ścieżką wiedźmich tajemnic. Złoto szlachetnych.
  27. 7 points
    Poemat staroangielski - Eoh Cis drzewem jest o szorstkiej korze, twardy, głęboko w ziemi siedzi, korzenie jego są mocne strażnikiem jest ognia i radości w majątku. ------------------------------------------------------------------ Pozornie cis drzewem jest brzydkim o chropowatej korze, Jednak mocno tkwi w ziemi, Podtrzymuje ogień w palenisku, Zakorzeniony w rodowej ziemi radość niesie. Poemat Staronordycki - Yr Cis jest najzieleńszy z drzew w zimie; Nie sypie iskrami gdy się pali. ----------------------------------------------------------------- Cis najpiękniej zieleni się wśród drzew zimą; zwykł trzaskać, kiedy płonie. Poemat staroislandzki - Yr Z cisu są mocne łuki, Ma siłę kruchego żelaza, I daje ogromne strzały. Potomek Yngwiego. Łuk. --------------------------------------------------------------- Cis łęczysko łuku i pomoc w walce (kruche żelazo), i nosiciel strzał. Arcus ynglingr. ------------------------------------------------------------- Cis giętkim jest łukiem i kruchym żelazem i wielkim uderzeniem strzały. Łuk Ynglingów. --------------------------------------------------------------
  28. 7 points
    Poemat staroangielski - Eh Koń jest radością książąt wśród wojowników. Ogier jest dumny ze swych kopyt, gdy bogaty człowiek w siodle nie szczędzi mu pochwał; Jest ogromną wygodą dla obieżyświatów. ----------------------------------------------------------- Koń jest radością szlachetnie urodzonych, Dumnie stąpa, otoczony przez wojów, Bogacze w siodle opowieści snują, A niespokojnym pociechę niesie. --------------------------------------------------------- Koń jest radością książąt i szlachetny rumak potężne ma kopyta, bogaty w siodle nie szczędzi mu pochwał, jest wygodą dla podróżnych. Ehwaz nie występuje w poematach staronordyckim i staroangielskim.
  29. 7 points
    Poemat Staroangielski - Daeg Dzień, wspaniałe światło Stwórcy, jest wysyłany przez Pana; jest uwielbiany przez ludzi, jako źródło nadziei i szczęścia dla bogatych i biednych, służy dobrze wszystkim. -------------------------------------------- Dzień bożym darem dla ludzkości, Stwórcy promień jasny, radość i nadzieja Maluczkim i wielkim jednako służy. --------------------------------------------- Dzień, chwalebne światło stwórcy wysyłane przez Pana; ukochane jest przez ludzi, źródłem jest nadziei i szczęścia dla bogatych i biednych, służy dobrze wszystkim. Daeg nie występuje w poematach staronorweskim i staroislandzkim.
  30. 7 points
    Poemat staroangielski - Beorc Topola nie daje owoców; nawet bez nasion ma jednak odrosty, które wyrosną z jej liści. Dumne są jej gałęzie i wspaniale zdobią jej koronę, która się pnie ku niebiosom. ------------------------------------------------------------ Topola nie rodzi owoców, Bez nasion wzrasta, Jednakoż potężne i piękne są jej gałęzie, A korona liściu ku niebu dumnie się wznosi. ----------------------------------------------------------- Brzoza nie ma owoców rozrasta się jednak z liści. Zdobne i wspaniałe są jej gałęzie. koronę wznosi i rozpościera ku niebu. Staronordycki - Bjarkan Brzoza ma najzieleńsze liście ze wszystkich drzew; Loki miał szczęście w swoich oszustwach. ---------------------------------------------------------- Brzoza najzieleńsza jest wśród roślin; Loki szczęściarz w swym podstępie. ---------------------------------------------------------- Staroislandzki - Bjarkan Brzoza jest liściastą kończyną, I małym drzewem, Pełnym młodości drewnem. Obrońca. Srebrna jodła. --------------------------------------------------------- Brzoza gałąź liściasta młodego drzewa i mieszkaniec gaju. abies buðlungr. -------------------------------------------------------- Brzoza to liściasta gałązka i małe drzewko i pełen świeżości krzew. Obrońca. Jodła. -------------------------------------------------------
  31. 7 points
    Poemat staroangielski - Os Usta są źródłem każdej rozmowy, wspomaga mądrość i zadowolenie mądrych, błogosławieństwo i rozrywka dla możnych. .......................................................................................................... Złotousty (Bóg, Os) jest źródłem wszelkiej mowy, Filarem mądrości i ukojeniem dla rozumnych, Źródłem szczęśliwości i nadziei dla szlachetnych ........................................................................................................... Usta są źródłem mowy, filarem mądrości i zadowoleniem mędrców, błogosławieństwo i radość każdego rycerza. Poemat staronordycki: Oss Ujście rzeki jest źródłem każdej drogi; Pochwa jest źródłem miecza. ........................................................................................... Zatoka początkiem jest podróży; pochwa schronieniem dla miecza. ...................................................................................... Ujście rzeki jest początkiem drogi; pochwa jest źródłem miecza. Poemat staroislandzki: As As jest najstarszym ojcem, Władcą Asgardu, Dowódcą Vallhalli. Kapłan. Jowisz. ...................................... Odyn praojciec i pan Asgardu i władca Walhalli. Jupiter oddviti. ........................................ As najstarszym ojcem, król Asgardu i władca Walhalli. Jowisz, dowódca.
  32. 7 points
    Algiz w poemacie staroangielskim: Eolh-secg najczęściej znajdziesz na bagnach; rośnie w wodzie zadając rany duchowe, pokryje się krwią każdy wojownik, który go dotknie. ----------------------------------------------- Eolhx Ilx Ziele to rośnie najczęściej na bagnach, Rozkwita w wodzie i rani okrutnie, Krew i ból odczuje każdy, Kto po nie sięgnie. -------------------------------------------------- Eolh - turzyca znajdziesz na bagnach; w wodzie rośnie i rany duchowe zadaje, krwią pokryje się każdy mąż,który ją dotknie. Algiz w poematach staronorweskim i staroislandzkim nie występuje.
  33. 7 points
    Będę interpretować bez odwróconych 1. Czego powinnam się nauczyć: sily, odwagi, nauczyć się bronić, nie ulegać przekskodom, nie poddawać się, osiągać swoje, co by przy tym nie nie próbowało powstrzymać. 2. Co będzie dla mnie wyzwaniem: przeszkody, jako tako, straty, ból, ciężkie chwile, myślę, że może chodzic też o mój stan psychiczny - depresja, brak energii, taka "nędza" psychiczna. Ograniczenia. 3. Runa przewodnią: altruizm, "zdolności dyplomatyczne", miłość, wsparcie męża, może też chodzi o pomoc innym ludziom - naprawdę to napelnia mnie energia i nadaje sensu istnienia, ale wsparcie i miłość mojego męża też jak najbardziej - to dosłownie podarunek od losu 4. Co będzie mi pomocne: moje męstwo, siła woli, pewność siebie, to, że potrafię wszystko zwyciężyć i osiągnąć. Energia, wigor. Może też chodzi o mężczyznę, i wtedy to ładnie nawiązuje do poprzedniego punktu. 5. Przestroga: dom, rodzina, stabilne życie, ważnym jest zachować stabilność w relacjach rodzinnych, nie stracić głębokiej więzi w tym z pochodzeniem, korzeniami. I ogólnie - kiedy mnie moja, chmmm, niestabilność psychiczna niesie, ja często niszczę to, co mnie otacza, w tym - więzi - małżeńskie, każde... Myślę, że karty przypominają o tym, że ważne jest tego nie stracić. Dla mnie tu jedyna kolebka stabilności w moim życiu Z czym powinnam się rozstać - z ciągłym poszukiwaniem nowych, świeżych emocyj, tendencja zaczynać wszystko od początku - z pragnieniem katarsyzu, odrodzenia nawet tam, gdzie jest to nie potrzebne. 7. Skutek lekcji - wyciszenie, równowaga, psychiczna stabilność. Myślę, że w tym drzewie życia chodziło o uodpornienie psychiczne i twardsze stąpanie po ziemi. Muszę się pozbawić takich pięknych, ale niestabilnych emocyj, które zakłócają moja równowagę. Muszę uodponic się na trudne, wymagające, ciężkie sytuację. Muszę czerpac siły w pomocy innym i miłości, nauczyć się pewności siebie i osiąganiu swoich celi. Pomocnym może być mąż. Muszę pamiętać, że moja niestabilność niszczy moja rodzinę, krzywdzi bliskim. W końcu drogi może być osiągnięta równowaga i spokoj. Ogolnie, odpoczywalam ostatnio od run, czuje, że głupoty pisze, ale dobra Bardzo dziękuję za Drzewo!
  34. 7 points
    Napiszę, że nie używam run odwróconych, opiszę je normalnie i sama ocenisz jak to wszystko widzisz 2. co będzie dla ciebie wyzwaniem: Jera - Zebranie plonu - swoich działań oraz oczekiwań. Może dotyczyć to zajścia w ciążę oraz sytuacji z tym związanych w tym reakcji otoczenia. Jest to też odpowiedź na pytanie co zostawię po sobie, co zrobię ze sobą, żebym się mogła zrealizować, w pełni rozwinąć w życiu, czuć spełnienie. To poszukiwanie i odczuwanie szczęścia. 7. jaki będzie skutek poznania tej lekcji: Algiz Jest to bolesna lekcja, wymagająca wejścia w głąb siebie. Runa Algiz rani, nie chroni a rani i trzeba się na to przygotować. Jest to wycofanie się, schowanie się w swoim świecie. Skutek może być taki że na pewne sprawy będziesz po prostu obojętna. może to i dobrze bo skupisz się tylko na tym co Cię rozwija. Pozostałe runy odczytuję w pozycji normalnej 1. czego powinnaś się nauczyć: Ingwaz (odwr.) 3. jaka jest twoja runa przewodnia: Sowilo (odwr.) 4. jaka runa (jaka jej moc) będzie ci pomocna: Hagalaz (odwr.) 5. co jest przestrogą: Kenaz (odwr.) 6. z czym powinnaś się rozstać: Tiwaz (odwr.) 1. Zwrócić się o pomoc do kogoś silniejszego od Ciebie. Brak Ci oparcia duchowego, brak kogoś kto by Cię podtrzymywał. 3. Ta runa to poprawa sytuacji czyli masz na to szansę. Będzie to bolesna droga, na co wskazuje runa Algiz, ale dla Ciebie dzięki Sowilo jest do przejścia. Weź pod uwagę że może przez jakiś czas będziesz się wspomagać runą Sowilo, nie Hagalaz z 4 pytania. 4. Ogólnie z Hagalaz jest tak że wymaga aktywności i pewnej mądrości życiowej, bo zderza z sytuacjami /runa Hagalaz mówi o gradzie/ w których trzeba sobie samej radzić, czasami nie ma co potem zbierać /tak jak grad niszczy plony- tu nawiązanie do runy Jera z 2 pytania/ więc jeśli nie jesteś na to psychicznie przygotowana to zostaw te runę. Odwrócona Hagalaz to też będzie grad. Biorąc tę runę musisz się przygotować na to że możesz zniszczyć też te relacje na których Ci zależy. Jest to runa mówiąca o transformacji i o zmianie sytuacji, żeby coś nowego zbudować, coś z przeszłości musi przestać istnieć. 5. Kenaz to wrzód, To co męczy. Ostrożnie więc z tą runą. Tu może być myśl o zajściu w ciąże, może być niepokój co dalej robić w życiu. Kenaz też jako pochodnia, więc wskazówka żeby przyjrzeć się swojemu zdrowiu /możliwe że kobiecym sprawom/ i trzymać rękę na pulsie. Też przyjrzeć się swojemu życiu, mogą pojawić się pytania i poszukiwanie odpowiedzi na to co dalej ze sobą, co chcesz robić, co Ci pomaga a co Cię męczy jak wrzód. 6. Dla mnie runa Tiwaz oznacza Tyra, boga związanego z przysięgami, z zasadami. Pomyśl co w Twoim życiu jest dla Ciebie pomocne w funkcjonowaniu ze swoimi bliskimi a co jest obciążeniem. Czemu , czy komu się podporządkowujesz, a od czego chcesz się uwolnić, pamiętając o tym co dasz w zamian za uwolnienie się /Tyr stracił rękę. więc możesz się do tego wcześniej przygotować i przemyśleć coś oddasz w zamian. Masz dużo run na zmianę, na sytuacje które będą wymagać od Ciebie odwagi i fizycznej i psychicznej, Zbierasz doświadczenie życiowe. Znasz się na astrologii - może masz teraz trudne tranzyty, może to kwestia określana jako lekcja życiowa, sama oceń jak to określić i jak do tego podejść Ważne że wiesz że coś takiego może się pojawić. Fajnie jakby ktoś opisał dla Tuli te runy w ujęciu ezoterycznym, żeby miała pełen wgląd
  35. 7 points
    Teoretycznie każdy powinien sam najpierw zinterpretować, ale praktycznie - nie każdy umie, więc myślę, że można śmiało jechać Ja też nie uznaję odwróconych run, a już na pewno nie tych 9, ale są też ich zwolennicy, a że program je odwraca to wpisuję tak jak je wylosował, tym bardziej jak ktoś się nie określi, który system woli.
  36. 6 points
    Jeśli chodzi o sam wybór działania, to myślę, że powinnaś zadać pytanie typu "która opcja", to są szybkie i proste odpowiedzi, w sam raz na trzy runy. Tyle, że w tym momencie trzeba już brać pod uwagę powyższy przekrój.
  37. 6 points
    I teraz, po tym co pokolorowałam myślę, że odpowiedź na mój problem: "właśnie o to mi chodzi, co zrobić - negocjować nowe warunki na papierku, czy siedzieć cicho i czekać na rozwój wypadków" - jest taka, żeby nie czekać na rozwój wypadków, tylko spróbować załatwić sprawę. Woman też tak wyszło: "runy informują że sytuację trzeba od razu rozwiązać- Naudiz"; "do tego po prostu popsuje się atmosfera i relacja może być potem nie do odratowania" - nie chodzi wprawdzie o relację, ale potem może nie być szansy na zmianę tych warunków. Ta zmiana w moim wypadku ograniczy mnie wprawdzie bardziej a ja nie chcę jej ze względu na moją własną wygodę, lecz chyba Naudiz mówi, że to ograniczenie trzeba jednak przyjąć. A jak tak, to trzeba iść i pogadać z prezesem. Nie byłoby w ogóle sprawy, gdyby było wiadomo czy uda mu się zostać na stołku. Ingwaz może dała dobrą radę, by nie przyspieszać negocjacji, bo miałam iść 2 tyg. temu na rozmowę, ale nie wyszło, nie z mojej winy. Ale w tym czasie rozmyślałam nad rozwiązaniem i dziś mam klarowną (chyba) koncepcję Dalsza weryfka będzie po wyklarowaniu się tego zamętu
  38. 6 points
    Życie jest za piękne, aby żyć normalnie. Nie wiem kto jest autorem tej "złotej myśli", ale słyszałem u Marii Czubaszek
  39. 5 points
    Jak w temacie - jak wróżycie runami? Wolicie karty czy runy tradycyjne? Odwracacie czy nie? Jak używam kart to tej formie uznaję odwrócone, oprócz tych 9 nieodwracalnych. Mam też swoje runy i obrus do rzucania tradycyjnego. Mówi się, że w ogóle nie powinno się run odwracać, ale mam wątpliwości co do tego i jeśli tutaj runa jest zdecydowanie do góry nogami to uznaję ją za odwróconą. Jednak wg. mnie jest różnica między położeniem prostym a odwróconym. Co o tym sądzicie?
  40. 5 points
    Pytanie już nieaktualne. Udało mi się porozmawiać z prezesem. Nie będę już mówić ile miałam obaw przed tą rozmową i z jakiego powodu, ale bardzo dobrze się stało, że do niej doszło. Jestem w szoku Runy dokładnie odpowiedziały, dobrze doradziły. Woman i Ismer dziękuję za Waszą interpretację - to ona skłoniła mnie do stanowczości. Warto było, teraz wiem nie tylko na czym stoję, ale i to, że nieciekawie by było, gdybym siedziała cicho i czekała na rozwój wypadków. Wielkie, wielkie dzięki Chciałabym jeszcze prosić o wróżbę jak się sprawy dalej potoczą, tylko później, jak ochłonę i załatwię do końca tą sprawę
  41. 5 points
    Osobogo, dla Ciebie wg. zamówienia wylosowałam runy na sytuację. Pytania wklejam standardowe , możesz je przystosować pod Twe pytanie jeśli chcesz, a interpretacja run nieodwracalnych oczywiście wg. uznania 1. czego powinnaś się nauczyć: Naudiz odwr 2. co będzie dla ciebie wyzwaniem: Peord odwr. 3. jaka jest twoja runa przewodnia: Fehu 4. jaka runa (jaka jej moc) będzie ci pomocna: Tiwaz 5. co jest przestrogą: Ingwaz odwr. 6. z czym powinnaś się rozstać: Isa odwr. 7. jaki będzie skutek poznania tej lekcji: Lagu odwr.
  42. 5 points
    Ja mam drewniane runy, własnoręcznie wykonane i karty. Kartami posługuję się w układach, ale mam ich niewiele, w sumie są to najprostsze możliwe ułożenia: 3 - 9 run i żadnych ściąg z tarota. Tutaj uznaję odwrócenia, ale jedynie w sensie, że tak powiem, skumulowania zagrożenia o ile runy towarzyszące są kiepskie, albo małemu "zakłóceniu szczęścia" jeśli towarzyszki są super - hiper W rzucie tradycyjnym uwzględniam odwrócenia lub nie, lecz to zależy tylko od tego, co mnie w danym momencie natchnie, na ogół to natchnienie jest o.k Głupio to brzmi, ale u mnie wygląda to naprawdę tak, że raz tak a raz nie i na to nic nie poradzę. Z jednym wyjątkiem - Algiz. Tu zawsze biorę pod uwagę jej pozycję. W obu wypadkach nigdy nie odwracam 9 run nieodwracalnych. Nie i koniec, żadna siła mnie do ich odwracania nie przekona. I ja także nie jestem ekspertem od run, lecz dobrze mi się z nimi pracuje, lubię je i chyba rozumiem, przynajmniej na tyle, żeby zaufać ich radom jeśli idzie o mnie samą. Innym, tzn. osobom obcym, rzadko kiedy wróżę runami, bo to jest niszowe, ludzie wolą karty; moda na runy była i się skończyła, chociaż może to i dobrze, bo takiego burdelu jaki zrobiono z runami - a szczególnie w części ich "magicznego" zastosowania - nie widziałam w żadnych innych narzędziach dywinacyjnych.
  43. 5 points
    Mam drewniane runy, nie odwracam, bo mi tak wygodniej po prostu, karty (mam na myśli Tarot) też nie odwracam, zwykle lub wyjmuje z woreczka ile mi do ręki wpadnie, lub rzucam, rozkładów dla run nie używam. Na odległości mi z nich wróżyć dlaczegoś się nie udaje, co dla mnie w sumie zagadkowym jest. Nie jestem ekspertem jakby co, się uczę, mam wiele pytań :P
  44. 5 points
    Widzę, że odważnych zabrakło Więc rację ma nasz rodzynek - zaczęłam ale nie przeczytałam tego do końca, zmuliło mnie i znudziło. Czas bym znalazła ale mi go szkoda na taką lekturę.
  45. 5 points
    "Nie kochasz kogoś ze względu na jego wygląd, ubranie czy samochód, ale dlatego, że śpiewa piosenkę, którą tylko ty słyszysz”. (Oscar Wilde)
  46. 5 points
    Rzut kością, suma oczek: 13 (6-5-2) - nie przeczytałaś; liczby składowe mówią o chęci, zapale nawet, lecz jakaś bierność się wkradła (może lenistwo, bo to obszerna lektura ) i w rezultacie zmuliło Cię, albo trudno Ci się to czyta, nie masz też może czasu (13 końcowa).
  47. 5 points
    Weryfikacja. Byłam nawet się opłacało. Mężczyzny nie poznałam. Było to dla mnie pierwsze i ciekawe doświadczenie mogłam podejmować decyzje dot mojego domu i to pokazały karty. Jak było hmm nie rozumiem tutaj tej śmierci. Było dużo osób, nawet całkiem przyzwoity porządek być może to były moje obawy jak to pucharowa martwiąca się i śmierć postawa dość bierna.
  48. 5 points
    weryfikacja: pan odezwal sie tego samego dnia wieczorem.
  49. 5 points
    Efekt na pewno jest, ale nie ten sam, kiedy powtarzasz mantrę w myślach podczas medytacji i wszystko to jest zgrane z oddechem, np mantra soham, so wymawia się na wdechu, ham na wydechu. Medytacja z mantrą i głębokim powolnym oddychaniem może wprowadzić w głęboki stan medytacyjny, ale lubię też posłuchać sobie mantr, kiedy połączone są z relaksującą muzyką i wykonuje je osoba na wysokim poziomie uduchowienia.
  50. 5 points
    Na ten temat to i pracę magisterką można by było chyba napisać. Myślę, że wszystko zależy od zaangażowania serca. Samo słuchanie ani sam śpiew nie daje efektów, na tej samej zasadzie jak klepanie różańca.
×
×
  • Create New...