Jump to content

Węglowodany i białko


Recommended Posts

Zależy jakie białko i jakie węglowodany masz ma myśli.

 

Białko roślinne to na przykład soja, amarantus (takie zboże, całkiem smaczne, trochę jak ryż dmuchany), rośliny strączkowe

Białko zwierzęce - jajko, przetwory mleczne, chude mięso

Węglowodany nieprzyswajalne (błonnik) - piękna miotełka dla jelit, usuwa wszelkie odpadki, nieczystości, ale trzeba uważać, żeby nie zjeść za dużo, bo potem można sporo czasu spędzić w łazience. Mają go otręby, ziarna zbóż, trochę warzywa

 

Węglowodany przyswajalne, to tak zwane cukry. Tych też jest kilka rodzajów.

Fruktoza - w owocach wszelkiego rodzaju, w miodzie.

Glukoza - najprostszy cukier, najłatwiej przerabiany przez nasz organizm na energię. Również nieco jej w owocach, ale można zastąpić standardowy cukier, czy słodziki glukozą, lepsza jest pod tym względem, że sacharoza (cukier w sklepach) składa się z glukozy i fruktozy, a fruktoza jest ciut gorzej przyswajalna przez organizm.

Skrobia - dużo w ziemniakach, czy ziarnach zbóż.

Sacharoza - cukier buraczany i trzcinowy

Laktoza - w produktach mlecznych.

 

Ogólnie węglowodanów przyswajalnych jest najwięcej oczywiście we wszelkiego rodzaju słodyczach, owocach, musli, miodach, całkiem sporo jest słodkich alkoholach. Ogólnie często tam gdzie słodko - tam dużo cukrów.

Edited by Dahut
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Ryz z tunczykiem ;].

I masz wszystko czego potrzebujesz. Ale uproscilem.

 

Generalnie ryz, kasze itd. + kawalek chudego mieska (najlepiej dróB) lub ryby (może być i tłusta, gdyż ryby zawierają dobre oleje) + warzywka.

Link to post
Share on other sites
  • Ismer changed the title to Węglowodany i białko

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...