Skocz do zawartości

Jak działa Tarot?


maks

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem amatorem. Mam kilka różnych talii Tarota, z piętnaście różnych książek o Tarocie, wróżę sobie od czasu do czasu (tylko dla siebie).

Tydzień temu zdałem sobie sprawę z tego, że nie wiem do końca na jakiej zasadzie działa Tarot? Co powoduje, że zwykłe karty papieru z symbolicznymi obrazami mają moc przepowiadania zdarzeń. Zacząłem przeglądać forum i nic na ten temat nie znalazłem, zadałem to pytanie przy okazji innego tematu i w odpowiedzi LaPapesse zaproponowała mi lekturę książki Gibaszewskiego "Tarot: doktryna ezoteryczna a fenomen wróżebnej magii Tarota". Zamówiłem tę książkę i czekam na przesyłkę. Ale bardzo jestem ciekawy, jaką Wy macie swoją teorię na ten temat. Ja na razie nie mam żadnej. Dopiero szukam, ale jakoś na razie nie znalazłem tej, która by do mnie przemówiła. Może w książce będzie coś ciekawego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że sam możesz sobie odpowiedzieć na to pytanie.

"Co powoduje, że zwykłe karty papieru z symbolicznymi obrazami mają moc przepowiadania zdarzeń." - Czy naprawde uważasz, że materia nieożywiona może pokazywać Ci przyszłość? No ale przecież pokazują.. Jakim cudem jakiś rozkład jakichś sił ma determinować Twoją przyszłość.. I dlaczego właśnie te karty a nie jakiekolwiek inne? Czy siły potrafia odczytywać symbole na nich zawarte?

Dla mnie oczywiste jest, że stoi za tym jakiś inteligentny byt. Jeżeli już do tego dojdziesz to przestaniesz śmiać się z tego, że ktoś wierzy w Boga, bo Bóg nagle może tak samo istnieć jak ten byt który przekazuje Ci poprzez karty swoją wiedzę.

I jeszcze pytanie, zakładając, że to byt, czy myślisz że robi to za darmo...?

Jestem chrześcijaninem, a chrześcijaństwo jasno mówi, że za wszelkim wróżbiarstwem stoją demony. Ale cóż.. skoro tak lekkomyślnie chcesz korzystać z dobroci pasożytów udających przyjaciół to powodzenia. Polecam program na youtubie Jarmark cudów, o tarocie i nie tylko.