Jump to content
Pysiaczek

Astrologiczny kurs żywienia - BYK :)

Recommended Posts

Pysiaczek

Jak jeść w zgodzie z naszym znakiem zodiaku? Jakie dolegliwości nam grożą, na co powinniśmy zwracać uwagę? Dowiedz się, jak na nasze zdrowie i sposób odżywiania wpływa data urodzenia.

 

BYK - 21.IV - 21.V

 

Choroby Byka

 

Osoby spod znaku Byka są podatne na choroby górnych dróg oddechowych. Powinni szczególnie dbać o swoje gardło. Mają predyspozycje do tworzenia się polipów. Najczęściej cierpią na bóle głowy, wrzody, choroby nerek, zatrucia pokarmowe, dolegliwości reumatyczne oraz choroby prostaty. U starszych przedstawicieli Byków może występować nierzadko otyłość, a także osłabienie przemiany materii.

Bóle głowy Migrena. To napadowy, nawracający ból głowy, zwykle jednostronny. Towarzyszą mu zazwyczaj mdłości, wymioty, nadwrażliwość na światło. Częstotliwość występowania ataków migreny i długość ich trwania jest bardzo indywidualna. Przyczyny migreny nie są znane. Najprawdopodobniej powodują ją zakłócenia wydzielania i przemiany niektórych substancji (amin biogennych), prowadzące do zaburzeń naczyniowych dużych tętnic głowy.

 

Choroby gardła Gardło to organ, w którym krzyżują się drogi oddechowe z drogą pokarmową. W nim znajdują się liczne skupiska tkanki limfatycznej (migdałki), stanowiące bardzo ważny składnik układu odpornościowego. Najczęstszą chorobą gardła jest jego ostre zapalenie. Pojawia się nagle, często poprzedzone katarem. W większości przypadków przyczyną ostrego zapalenia gardła są wirusy, rzadziej bakterie. Dominujące objawy to ból gardła, nasilający się podczas połykania, uczucie drapania, kłucia i pieczenia. Kiedy zauważamy pierwsze objawy infekcji, nie powinniśmy forsować organizmu i jak najwięcej odpoczywać. Należy też dużo pić, najlepiej herbaty z cytryną, sokiem malinowym lub miodem. Poleca się także napary z rumianku, kwiatu lipy i kwiatu czarnego bzu. Dieta przy zapaleniu gardła powinna być bogata w płyny, w witaminy, a więc w warzywa, owoce i surówki. Bezwzględnie należy unikać potraw ostrych, które mogą drażnić śluzówkę gardła. Zalecane jest także spożywanie czosnku, który ma działanie przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe i odkażające.

 

Choroby nerek

 

Ostra niewydolność nerek. Choroba ta polega na nagłym i prawie całkowitym załamaniu czynności nerek, prowadzącym do bezmoczu lub skąpomoczu. Skutkiem tego jest niedostateczne wydalanie produktów przemiany materii, prowadzące do ogólnoustrojowych zaburzeń metabolicznych. Powoduje to wzmożony katabolizm, zwiększenie stężenia we krwi produktów rozpadu białek ustrojowych, zaburzenia gospodarki wodno-elektrolitowej oraz kwasicę metaboliczną.

 

Przewlekła niewydolność nerek. Zespół chorobowy stanowiący fazę większości przewlekłych chorób nerek, które doprowadzają do systematycznego niszczenia nefronów. W przypadku zniszczenia ponad 80% czynnych nefronów powstaje skrajna postać przewlekłej niewydolności nerek – mocznica.

 

Kłębuszkowe zapalenie nerek. Jest to schorzenie, które może prowadzić do rozwoju przewlekłej lub – rzadziej – ostrej niewydolności nerek.

 

Kamica nerek. Powstaje na skutek nadmiernej krystalizacji niektórych związków moczu, np. szczawianu wapnia, i tworzenia się kamieni nerkowych. Jednym z objawów może być białkomocz.

 

Choroby prostaty Mechanizmy leżące u podstaw przerostu prostaty są skutkiem zaburzeń hormonalnych, związanych ze starzeniem się organizmu. Objawy powiększenia gruczołu krokowego ujawniają się najczęściej u mężczyzn, którzy ukończyli 45. rok życia. Zaburzenie równowagi hormonalnej powoduje przerost różnych struktur narządu, a generalnie – powiększenie gruczołu i ucisk na cewkę moczową. Stany zapalne prostaty powstają najczęściej w konsekwencji zakażeń dróg moczowych, zwłaszcza zapalenia pęcherza moczowego, które wstecznie przenoszą się na tkankę gruczołu. Często są one także spowodowane zakażeniami przenoszonymi drogą płciową.

 

Dolegliwości reumatyczne Spowodowane są przez patologiczne procesy w tkance łącznej, głównie przewlekłe zmiany zapalne komórek i struktur pozakomórkowych. Objawy schorzeń są różne, może to być gorączka, utrata masy ciała, nocne poty, osłabienie lub bóle stawów, utrudnienie ruchów, sztywność stawów, obrzęki i czasem też zaczerwienienia. Znanych jest bardzo wiele rodzajów dolegliwości i chorób reumatycznych.

Choroba wrzodowa Wrzody trawienne są to ubytki w ochronnej, wewnętrznej warstwie wyściełającej dwunastnicę lub żołądek, która kontaktuje się bezpośrednio z kwasem żołądkowym i pepsyną (enzymem). Głównymi przyczynami powstawania wrzodów są infekcje bakteryjne. Dużą rolę odgrywają także czynniki genetyczne. Zażywanie preparatów przeciwbólowych, nadużywanie alkoholu, palenie tytoniu mogą zwiększać ryzyko powstania wrzodów. Dużą rolę przypisuje się wpływowi układu nerwowego na powstanie wrzodu, wynikiem takiego działania są wrzody stresowe. Choroba wrzodowa jest stanem, na podłożu którego mogą rozwinąć się nowotwory żołądka. W postępowaniu leczniczym istotne znaczenie ma również odpowiednia dieta. Zalecane jest zwiększenie podaży witamin A i E oraz cynku.

Zatrucia pokarmowe Zatrucia spowodowane są najczęściej mikroorganizmami pochodzącymi lub rozwijającymi się w żywności Najważniejsze bakterie wywołujące zakażenia pokarmowe to:

 

– Bacillus cereus (mięso, mleko, ryby i warzywa),

 

– Clostridiwn botulinum (kiełbasa, mięso, konserwy warzywne),

 

– Escherichia coli (niedosmażone mielone mięso wołowe, mleko),

 

– Salmonella enterica (surowe mięso, drób, jaja, mleko, nabiał, ryby),

 

– Shigella (sałatki, surowe warzywa, mleko, drób, jaja).

 

Łatwo uniknąć zatruć wywoływanych przez drobnoustroje obecne w żywności. Wystarczy rygorystycznie przestrzegać podstawowych zasad higieny, bezpiecznego przechowywania produktów spożywczych i przygotowywania posiłków. Należy przede wszystkim myć ręce, utrzymywać w czystości miejsce i narzędzia stosowane do przygotowywania posiłków. Trzeba też pamiętać, aby niektórych produktów spożywczych nie przechowywać i nie przygotowywać razem z innymi, chodzi tu zwłaszcza o surowe mięso, drób oraz owoce morza. Zaleca się odpowiednio długo smażyć, piec i gotować produkty, aby być pewnym, że wszystkie potencjalne bakterie chorobotwórcze zostały zniszczone przez wysoką temperaturę. Aby unikać namnażania się bakterii, należy jak najszybciej zamrażać produkty spożywcze (do 2 godzin).

 

Otyłość Jest chorobą ogólnoustrojową, cywilizacyjną, spowodowaną nadmierną podażą energii zawartej w pokarmach w stosunku do zapotrzebowania organizmu, skutkiem czego jest magazynowanie jej nadmiaru w postaci tkanki tłuszczowej. Otyłości często towarzyszą liczne choroby, takie jak: miażdżyca, choroba niedokrwienna serca, nadciśnienie tętnicze, cukrzyca, żylaki i inne. Rozróżniane są dwa typy otyłości: „gruszka” (udowo-pośladkowa) i „jabłko” (brzuszna). Sposoby leczenia otyłości to między innymi skomponowanie odpowiedniej diety, aktywność fizyczna, w poważniejszych przypadkach leczenie farmakologiczne specjalistycznymi preparatami odchudzającymi.

 

Zioła i przyprawy, które warto zastosować w kuchni, mające wpływ na zdrowotność Byka :

 

Ostatnio odkrywa się na nowo, znaną już od wieków różnym cywilizacjom, leczniczą wartość ziół. Obecna wiedza na temat tych dobroczynnych roślin jest ogromna, ponieważ była zbierana i sprawdzana od lat. Wielu ludzi niesłusznie oddziela pojęcia „zioła” i „przyprawy”, przypisując jednym działanie tylko lecznicze, a drugim jedynie smakowe i odwrotnie. Jako przykład może posłużyć mięta, którą najczęściej stosuje się jako środek ułatwiający i przyspieszający trawienie a jest ona niezastąpiona przy przygotowywaniu niektórych potraw, np. z jagnięciny czy deserów. Podobnie jest w przypadku oregano, które kojarzy się większości z przyprawą do pizzy, nie z rośliną o działaniu przyspieszającym trawienie oraz łagodzącym objawy przeziębień, kaszlu i grypy. Istnieje także wiele ziół nieznanych, niepopularnych, o działaniu wielokrotnie silniejszym i bardziej skutecznym niż powszechnie stosowane rośliny. Przykładem jest werbena, uspokajającym i antystresowym, zdecydowanie bardziej efektywnym niż działanie wykorzystywanej przez wiele osób melisy.

 

Osoby spod znaku Byka powinny uwzględnić w swoim jadłospisie następujące zioła:

 

– na choroby nerek i pęcherza moczowego: boże drzewko, fiołek polny, kminek zwyczajny, lubczyk, lukrecja gładka, ostrożeń warzywny, sosna zwyczajna, jemioła, jałowiec, nagietek lekarski,

 

– na dolegliwości reumatyczne: fiołek polny, pieprz polski, macierzanka piaskowa, majeranek, rozmaryn lekarski, sosna zwyczajna, tymianek pospolity, miodownik, jemioła, nieśmiertelnik żółty,

 

– na bóle głowy: barwinek pospolity, majeranek, werbena (uznawana za zioło magiczne Byka), miodownik, oregano, ruta zwyczajna, jałowiec,

 

– na choroby gardła: fiołek polny, lukrecja, macierzanka piaskowa, majeranek, oman wielki, sosna zwyczajna, tymianek pospolity, oregano, szanta zwyczajna, szałwia lekarska oraz mięta pieprzowa,

 

– na choroby układu pokarmowego: boże drzewko, bobrek trójlistkowy, cykoria podróżnik, gorczyca biała, gorczyca czarna, kminek zwyczajny, nieśmiertelnik żółty, pieprz polski, lubczyk, macierzanka piaskowa, majeranek, rzepik pospolity, anyż, bazylek, pieprzyk ogrodowy, bernardynek, draganek, jałowiec, słowień, szanta zwyczajna, mięta pieprzowa,

 

przeciwdziałające otyłości: barwinek pospolity, fiołek polny, kalina koralowa, ostrożeń warzywny, nostrzyk żółty, draganek, lwie serce, ruta zwyczajna, jemioła, kasztanowiec.

 

Dieta Byka

 

Komponując codzienną dietę, osoby spod znaku Byka nie powinny zapominać o szczególnie ważnych dla nich składnikach pokarmowych, takich jak cynk, magnez, selen, siarka, witaminy: A, B2, B11 oraz E. Pobierając wraz z żywieniem odpowiednie ilości tych ważnych składników mineralnych oraz witamin, Byki mogą w pewnym stopniu zapobiec rozwojowi chorób charakterystycznych dla tego znaku zodiaku.

 

Minerały

Cynk – wchodzi w skład ponad 200 enzymów w organizmie człowieka i jest niezbędny do prawidłowej przemiany białek, węglowodanów oraz kwasów nukleinowych. Bierze udział w odczuwaniu smaku i zapachu. Zapewnia prawidłową czynność prostaty i narządów rozrodczych. Przyspiesza gojenie się ran, a także korzystnie wpływa na sprawność umysłową. Cynk wspomaga leczenie takich chorób, jak: zapalenie stawów, choroby prostaty oraz choroby weneryczne. Produkty bogate w cynk to przede wszystkim: mięso (1,7-7,5 mg/100 g), sery podpuszczkowe (4,5 mg/100 g), fasola i groch (4 mg/100 g), kasza gryczana (3,5 mg/100 g), orzechy (1,8-3,2 mg/100 g) oraz przetwory zbożowe (0,6-4,1 mg/100 g). Zalecane dzienne spożycie dla dorosłych wynosi od 13 do 16 mg.

 

Magnez – jest niezbędnym składnikiem do budowy kości i zębów, wchodzi także w skład tkanki mięśniowej i nerwowej. Bierze udział w metabolizmie lipidów i termoregulacji. Zapobiega odkładaniu się wapnia w postaci złogów w układzie moczowym i pęcherzyku żółciowym. W dużych dawkach ma właściwości przeczyszczające. Bogate źródła tego pierwiastka to kasza gryczana (220 mg/100 g), groch, fasola, orzechy (100-185 mg/100 g), czekolada gorzka (165 mg/100 g) oraz płatki kukurydziane i zbożowe (100-130 mg/100 g). Zalecane dzienne spożycie wynosi od 300 do 370 mg.

 

Selen – działa w połączeniu z witaminą E i wraz z nią zapobiega oraz opóźnia starzenie się tkanek. Bierze udział w eliminacji wolnych rodników (substancji powodujących powstawanie nowotworów) oraz metali ciężkich. Wzmacnia odporność organizmu, zapobiega stłuszczeniu wątroby, powstawaniu stanów zapalnych stawów, zawałom i udarom mózgu. Pierwiastek ten wpływa bardzo dobrze na skórę, czyniąc ją sprężystą i elastyczną. Stosowany zewnętrznie działa przeciwbakteryjnie i przeciwgrzybiczo, a także zmniejsza łupież. Źródłem selenu są: podroby (0,08 mg/100 g), drób (0,07 mg/100 g), ryby (0,06 mg/100 g), żółtko jaja (0,06 mg/100 g), mleko (0,045 mg/100 g), kiełki pszenicy (0,04 mg/100 g), cebula (0,015 mg/100 g), otręby (0,01 mg/100 g). Nie ustalono zalecanego dziennego spożycia tego pierwiastka, ale proponuje się od 0,05 do 0,07 mg na dobę.

 

Siarka – wchodzi w skład niektórych witamin, hormonów, enzymów oraz aminokwasów. Jest niezbędnym pierwiastkiem do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Bierze ona udział m.in. w procesie wywarzania żółci, reakcjach utleniania i redukcji, jest konieczna do prawidłowego funkcjonowania mózgu, a także działa ochronnie w zatruciach. Bogatym źródłem siarki są białka zwierzęce i roślinne, zawierające cysteinę i metioninę (aminokwasy siarkowe). Występują one m.in. w serach podpuszczkowych (300 mg/100 g), mięsie (180-230 mg/100 g), rybach (100-190 mg/100 g), nasionach strączkowych (100-170 mg/100 g), warzywach kapustnych (160 mg/100 g), jajach (155 mg/100 g). Nie ustalono zalecanego dziennego spożycia dla tego pierwiastka.

Witaminy

 

Witamina A – rozpuszczalna w tłuszczach, niezbędna w procesach syntezy białek, tłuszczów i hormonów tarczycy, a także wzrostu i prawidłowego funkcjonowania narządu wzroku. Witamina ta zwiększa odporność organizmu na infekcje i jest potrzebna do prawidłowego funkcjonowania narządów wewnętrznych. Zapobiega także powstawaniu niektórych nowotworów. Ma istotny wpływ na stan skóry i paznokci. Wspomaga leczenie chorób prostaty oraz zapalenia stawów. Produkty obfite w witaminę A to tłuszcze rybne i oleje (18-900 mg/100 g), masło (0,8 mg/100 g), wątroba wołowa (0,15 mg/100 g), marchew (2 mg/100 g) oraz śledzie i makrele (0,05 mg/100 g). Zalecane dzienne spożycie witaminy A wynosi od 0,4 do 1,2 mg.

 

Witamina B2 – bierze udział w procesach utleniania i redukcji, wchodzi w skład enzymów oddechowych. Razem z witaminą A ma istotny wpływ na stan błon śluzowych dróg oddechowych i przewodu pokarmowego. Jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Uważa się, że witamina ta pobudza porost włosów. Niedobór powoduje hamowanie wzrostu, pogorszenie wzroku, zawroty głowy oraz bezsenność. Najwięcej witaminy B2 znajduje się w takich produktach, jak: drożdże (1,7 mg/100 g), mleko w proszku (1,4 mg/100 g), makrela (0,66 mg/100 g), ser biały (0,58 mg/100 g), jajo (0,45 mg/100 g), cielęcina (0,3 mg/100 g), nasiona strączkowe suche (0,3 mg/100 g), mleko (0,15 mg/100 g), ryby (0,12 mg/100 g). Zalecane dzienne spożycie wynosi od 0,8 do 2,5 mg.

 

Witamina B11 – zwana inaczej kwasem foliowym, ma działanie krwiotwórcze, jest niezbędnym składnikiem do syntezy kwasów DNA i RNA, które z kolei są niezbędne do prawidłowego wzrastania i podziału wszystkich komórek organizmu. Bierze także udział w przemianach aminokwasów. Wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, przewodu pokarmowego i narządów płciowych. Działa korzystnie na stan skóry, włosów i paznokci. Większe zapotrzebowanie na tę witaminę występuje u ludzi pijących dużo alkoholu, palących tytoń, u kobiet stosujących doustne środki antykoncepcyjne oraz w schorzeniach wątroby. Produkty bogate w kwas foliowy to m.in.: wątroba (0,35 mg/100 g), otręby pszenne (0,25 mg/100 g), szpinak (0,15 mg/100 g), brukselka (0,15 mg/100 g), szparagi (0,15 mg/100 g), bób (0,13 mg/100 g), kalafior (0,12 mg/100 g) oraz brokuły (0,09 mg/100 g). Zalecane dzienne spożycie wynosi od 0,1 do 0,8 mg.

 

Witamina E – wykazuje działanie przeciwmiażdżycowe i jest odpowiedzialna za prawidłowe funkcjonowanie układu rozrodczego. Zapobiega także procesom starzenia i łysieniu. Jej niedobór powoduje zaburzenia w wydzielaniu hormonów jajników, a także bezpłodność. Do produktów bogatych w witaminę E należy halibut (0,9 mg/100 g), wołowina (0,6 mg/100 g), wieprzowina (0,5 mg/100 g), masło (0,3-7 mg/100 g), kiełki pszenicy (10-26 mg/100 g), płatki owsiane (0,8 mg/100 g), kasza jęczmienna (0,5 mg/100 g) oraz olej słonecznikowy (50 mg/100 g). Dzienne zapotrzebowanie wynosi od 5 do 10 mg.

 

Reasumując, w jadłospisie Byka nie powinno zabraknąć takich produktów, jak drób, ryby, szpinak, fasola, groszek, brokuły, buraki, kapusta, brukselka, seler, cebula, rzepa, fenkuł, soja, owies, gryka, orzechy piniowe i włoskie, kiwi, pomarańcze oraz grejpfruty. Należy pamiętać także o stosowaniu zasady urozmaicenia jadłospisu, aby dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

Edited by Pysiaczek

Share this post


Link to post
Share on other sites
La Papesse
Należy też dużo pić, najlepiej herbaty z cytryną, sokiem malinowym lub miodem.

Przy byczym bólu gardła jest to absolutnie śmiercionośne posunięcie. Widać, że osoba która to pisała, nie jest spod znaku byka. Ból gardła u byka można złagodzić tylko gotowanym mlekiem z masłem i modem, broń Boże czosnek czy herbata z sokiem, można dostać wtedy szału z bólu. Oczywiście także klasyczna płukanka z szałwii. Reszta artykuły całkiem całkiem, ale trzeba pamiętać że są to raczej bardzo ogólne zalecenia, bo astrologia medyczna zwraca uwagę na dekanaty i znaki asc oraz inne ważne punkty w horoskopie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...