Skocz do zawartości

Dlaczego nie jestem katolikiem i chrześcijaninem?


Mario8

Rekomendowane odpowiedzi

Mam 31 lat dorastałem Krakowie. Jestem inżynierem, wynalazcą.

Jeszcze 10 lat temu byłem religijnym człowiekiem przyjmującym na wiarę to czego nie rozumiał...

 

Gdy byłem nastolatkiem nie rozumiałem skąd sceptyczny stosunek nauczycielek polskiego i historii do religii i księży. Dzisiaj to wiem.

 

Moje odejście od kościoła rozpoczęło się po ewangelicznej lekturze, tezy Lutra itd.

 

 

Powody dla których nie jestem katolikiem są następujące:

 

1) Argumenty reformacji robiły na ówczesnych ludziach ( Zachodnia Europa 16 wiek ) silne wrażenie, do tego stopnia że spowodowały rozłam kościoła na odłamy.

W Europie zachodniej ludzie mają to za sobą od kilku wieków, Polskę reformacja ominęła i tak zostaliśmy ostoją katolicyzmu.

 

2) Słudzy boży już panowali na Ziemi i za ich czasów cywilizacja cofnęła się w rozwoju.

Celowo porównuje ze wcześniejszą epoką tj. starożytnością, by to wykazać.

Jak wyglądała antyczna Grecja i Rzym. Rozwinięte nauki matematyka, fizyka, filozofia, sztuka, mitologia, architektura, medycyna, prawo, demokracja, republika, kapitalizm. Wiedza na temat astronomii i budownictwa w starożytnym Egipcie zadziwiała współczesnych.

 

W czasach średniowiecza nauki w wielu przypadkach się cofnęły:

- Astronomia w średniowieczu słońce ponownie krąży wokół ziemi

- Medycyna - zakaz badania ciała ludzkiego, znachorzy, zielarki oskarżane o praktyki magiczne.

- Chemia - w średniowieczu potępiana Alchemia.

- Biblia i wiedza na temat wiary chrześcijańskiej ! Zwykłym księżą nie było wolno czytać biblii gdyż mogli zostać zbałamuceni przez szatana.

W rzeczywistości wynikało to z tego, że istniały rażące różnice między stylem życia księży a między ewangelicznym obrazem.

- Nauki i kultura ogólnie rejestr ksiąg zakazanych palenie stosów książek.

 

 

 

3) Prawa człowieka w średniowieczu.