Skocz do zawartości

Porady dla początkującego


Sparrow3344

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć jestem początkującym w medytacji. Wiem, że na efekty trzeba poczekać trochę i nie jest to dla mnie problemem. Chciałbym poprosić o rady jak zwiekszyc efektywnosc mojej medytacji, więc przedstawie jak wyglada moja dzienna medytacja. Zwykle nie mam czasu medytować eiczorem więc medytuję głównie raz około 15-16 godzinie (godziny też się zmieniają i czasami kilkukrotnie dziennie medytuje ale to chyba nie ma znaczenia. Długość medytacji tez się różni ale zwykle jest to 15-30 minut. Medytacja polega na tym, że siadam sobie na łóżku oparty o ścianę puszczam sobie mantrę np.

Na początku skupiam się na swoich mięśniach i je rozluzniam a potem skupiam sie na swoim oddechu i wlasnie tu sie zastanawiam. Powinienem skupiac sie na oddechu czy na mantrze ? Potem gdy mantra sie konczy i koncze medytacje powinienem jakims schematem wychodzic z tego czy po prostu wstaje i robie cos innego ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie powie Ci ile masz medytować, Ty wiesz o tym najlepiej. Na placu budowlanym też są różni budowlańcy, jeden będzie robił do puki nie padnie na brodę, drugi jak odczuje lekką utratę sił, pierwszy zarobi więcej ale więcej wysiłku będzie musiał wykonać, drugi zarobi mniej ale i mniej energii utraci, uważam że jeden i drugi ma rację.

 

Możesz robić tak, skoro chcesz łączyć mantrę z oddechem, to spróbuj wyobrazić sobie, że dźwięk płynie na oddechu, lub sam stwórz własny sposób medytacji, który, najbardziej Ci odpowiada, tutaj nie ma jakiś sztywnych zasad. Ja osobiście porostu obserwuję, pamiętaj, że medytacja to nie zawsze zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a można wiedzieć na jakie efekty liczysz? ;)

Szczerze mówiąc nie zastanawiałem się nad tym. Wywodzę się z pokerowego srodowiska i tam jest ważne żeby nie byc results oriented wiec nie skupiam sie na oczekiwaniach tylko na tym zeby jak najefektywniej to robic.