Jump to content

Numerologia rosyjska

Dorota12

Recommended Posts

Witam serdecznie

Bardzo mi miło, że mogłam dołączyć do forum :)

Od razu mam prośbę o pomoc :)

bardzo pilnie szukam pomocy odnośnie numerologii rosyjskiej.

1. Nie mam pewności czy brać pod uwagę znak miękki i twardy? W tabelach tłumaczeń ma on swoją wartość numerologiczną, ale nie wiem gdzie go umiejscowić - po stronie samogłosek / spółgłosek / pominąć?

Oraz czy samogłoski jotowane mają stać po stronie samogłosek?

Poprawnie będzie nadawać literom rosyjskim wartość liczbową korzystając z tablic dostępnych w internecie, czy po przetłumaczeniu fonetycznym na łaciński?

Dziękuję za pomoc

• Moderator

Dorota, nie znam się na alfabecie rosyjskim na tyle, by się wypowiadać w kwestii znaków twardych i miękkich i innych też, ale może zwróć się do Willow, to jest jej język ojczysty i pewnie nie odmówi Ci pomocy. Może zapyta numerologów rosyjskich? :_usmiech:

Co do nadawania literom rosyjskim wartości liczbowych korzystając z tablic dostępnych w internecie, czy po przetłumaczeniu fonetycznym na łaciński - to na zdrowy rozum, skoro nie jest to alfabet łaciński, ma swoją własną kolejność - to raczej ta pierwsza opcja.

Dziękuję Ejbert za namiar do Willow

No właśnie każda z opcji ma swoje za i przeciw. Najlepiej by było, tak jak piszesz jakby udało mi się dotrzeć do numerologów rosyjskich. Będę się starać.

Pozdrawiam

• Ekspert

Nie znam się zbyt dobrze na numerologii, ale jestem Rosjanka, do tego trochę znam się na filologii :P

Miękki i twardy znaki (ь, ъ) nie są a ni spolgłoskami, ani samogloskami, sami z siebie te litery nie są samodzielne, tylko zaznaczają jak i co powinno się czytać :) chociaż pochodzą one rzeczywiście od samoglosek :)

Jotowane samogloski (я, ю, е, idt) to zawsze samogloski, chociaż to niby są dyftongi, to nadal jest jedna litera, także numerologicznie też to musi się spostrzec jako jedność: i w rosyjskich tabelkach tak właśnie się zaznaczają (spojrzałam :))