Jump to content
Sign in to follow this  
Piko

Koktail Warzywno-Owocowy

Recommended Posts

Piko

Koktail warzywno-owocowy w pięciu krokach:

 

1 ) Mikser (który potrafi zmielić kostki lodu na śnieg)

2 ) Warzywa (marchewki,rukola, buraki, pietruszka itp.)

3 ) Owoce (banany , brzoskwinie, morele , truskawki itp.)

4 ) Pokrojoną całość zalać chudym mlekiem lub przegotowaną wodą.

5 ) Zmiksować do postaci płynnej.

 

Robię sobie taki koktail co 3-4 dni na śniadanie w ramach diety jarskiej

(słowo jarska pochodzi od słowa jarzyny, zamiast którego jest teraz najczęściej używane słowo warzywa )

 

Polecam ten koktail na lekkie śniadanie każdemu kto chce poczuć się lekko :)

I przyswoić dużo witamin i mikroelementów...

Edited by Piko
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ava55

ja jestem generalnie leniwa - lubię sok warzywny z kartonika, ale jak mam natchnienie - to też robię podobne soki 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piko
10 minut temu, Ava55 napisał:

to też robię podobne soki 

Ten koktail w przeciwieństwie do soków, zrobiony z twardych warzyw (np: marchewka) zawiera bardzo dużo błonnika. Ma to wpływ na poprawienie perystaltyki jelit. :)

Edited by Piko
  • Super 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ismer

Koktajl dla Zachodu ;p 

Ale według łączenia pokarmów taki zdrowotny już on nie jest, bo w tzw. zdrowych dietach:

- zalecane jest by osobno spożywać warzywa i oddzielnie owoce, dotyczy to także soków, musów i przetworów, ba! nawet same owoce nie powinny być łączone ze sobą np. kwaśne ze słodkimi

- mleka, w żadnej jego postaci, nie łączy się się z jakimkolwiek innym pożywieniem.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piko
Godzinę temu, Ismer napisał:

Koktajl dla Zachodu ;p 

U mnie działa dobrze...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ismer

Nie mówię, że nie działa ani że źle działa ;p chodziło mi o to, że nasza dieta miesza ;) natomiast taka choćby piramida żywieniowa zaleca odpowiednie łączenie i niełączenie produktów ze sobą (a to także było tematem wykładów w moim Collegium, któremu to tematowi prowadząca poświęciła wyjątkową uwagę) 

Ja sama święta nie jestem, łączę sobie te jedzonko "niezdrowo" i żyję. Ale... zauważyłam, że wskazówki piramidy dla mnie są lepsze - jeśli nie łączę ze sobą produktów "antagonistycznych" to lepiej i szybciej trawię i lepiej się po takim jedzonku czuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grimgnaw

Hmm...ciekawy przepis. Akurat ćwiczę od niedawna na siłowni, więc taka bomba witamin by się przydała po treningu. Na pewno wypróbuję (jak kupię mikser)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piko
Godzinę temu, Grimgnaw napisał:

(jak kupię mikser)

Takie miksery z nasadzanym kubkiem na wirnik są do nabycia w niektórych marketach...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grimgnaw

Wiem, wiem ale zobaczę najpierw ceny w internecie. Często jest taniej niż w marketach

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piko
W dniu 18.11.2019 o 15:42, Ismer napisał:

choćby piramida żywieniowa zaleca odpowiednie łączenie i niełączenie produktów ze sobą

Dodam że metodą "prób i błędów" można dobrać najbardziej odpowiednie dla nas zestawy warzywno - owocowe. Sama odrobina tłuszczu z mleka pozwala rozpuścić się witaminom A,D,E,K, lecz mleko nie przez wszystkich tolerowane można zastąpić dobrej jakości wodą. Miłego dobierania składników, choć przepisy niektórych pewnie już znajdują się w necie...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
sea_creature

Albo można dodać jakiś zdrowy tłuszcz, np. awokado :) 

Zamiast mleka krowiego - napój roślinny, np. migdałowy, ryżowy. Często są fortyfikowane tzn. są wzbogacone w witaminy np. D, E ;) 

Teraz rzadko pijam takie mikstury, ale u mnie zawsze podstawą była jakaś zielenina, dużo zieleniny - szpinak, rukola, roszponka, jarmuż.

 

Piko, jaką moc ma Twoje urządzenie? Bo domyślam się, że marchew dodajesz surową :D 

Edited by sea_creature
  • Like 2
  • Super 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piko
22 godziny temu, sea_creature napisał:

 

Piko, jaką moc ma Twoje urządzenie? Bo domyślam się, że marchew dodajesz surową

Tak , surową, pokrojoną na grube kawałki. Urządzenie nutribullet ma 600 wat i wystarczy chwilka do zmielenia wszystkiego. Wiele przepisów jest w internecie... :)

Edited by Piko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grimgnaw
7 godzin temu, sea_creature napisał:

Albo można dodać jakiś zdrowy tłuszcz, np. awokado :) 

Zamiast mleka krowiego - napój roślinny, np. migdałowy, ryżowy. Często są fortyfikowane tzn. są wzbogacone w witaminy np. D, E ;) 

Teraz rzadko pijam takie mikstury, ale u mnie zawsze podstawą była jakaś zielenina, dużo zieleniny - szpinak, rukola, roszponka, jarmuż. 

O tak. Mnóstwo zieleniny to jest coś co uwielbiam. Brokuły, brukselka to boskość. A obiad bez surówki z pory to nie obiad :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
sea_creature

Wilku, z pora? Uwielbiam, moja ulubiona :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grimgnaw

Moja tak samo. Mógłbym ją samą zajadać i nie miałbym dość :D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
sea_creature

Dokładnie :D  mam tak samo :P 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ejbert
W dniu 18.11.2019 o 14:25, Ismer napisał:

Koktajl dla Zachodu ;p 

Ale według łączenia pokarmów taki zdrowotny już on nie jest, bo w tzw. zdrowych dietach:

- zalecane jest by osobno spożywać warzywa i oddzielnie owoce, dotyczy to także soków, musów i przetworów, ba! nawet same owoce nie powinny być łączone ze sobą np. kwaśne ze słodkimi

- mleka, w żadnej jego postaci, nie łączy się się z jakimkolwiek innym pożywieniem.

 

ja tą zasadą (w zasadzie piramidą żywieniową)  byłem katowany, więc mogę się do tego odnieść. Działa jak należy. I wcale nie trzeba głodować, wystarczy umiejętnie łączyć pokarmy. Ale na początku nie było mi łatwo, bo zmiana nawyków żywieniowych (smakowych) na zasadzie "od dziś" była trudna w realizacji. Opłaciło się jednak, co stwierdzam po dwóch latach jej stosowania. Bywa, że popełniam grzechy, bo lubię ;p ale bilans ogólny stosunku piramida - smakoszostwo wypada na korzyść tej pierwszej i już nie jest to katorga, polubiłem nowe smaki  :D

  • Like 1
  • Cool 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piko
1 godzinę temu, Ejbert napisał:

ja tą zasadą (w zasadzie piramidą żywieniową)  byłem katowany,

Oczywiście można robić same koktalile warzywne lub same koktaile owocowe, a nawet czekoladowe z kakaem.

Ja najczęściej robię z surowej marchwi ( na utrzymanie kolorytu skóry :D ) + banan  ( tuczący , ale się wybiega)

 

https://dietetycy.org.pl/piramida-zywieniowa-2017-opisem/

https://dietetycy.org.pl/harvardzka-piramida-zdrowego-zywienia/

https://dietetycy.org.pl/zmiany-piramidy-zywienia-na-przestrzeni-lat/

http://www.izz.waw.pl/attachments/article/7/Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej Broszura.pdf

 

jest trochę tych piramid...

Edited by Piko
literówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...