Skocz do zawartości

Jaki rozkład?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Sowilo92
Napisano

jako, że jestem osobą bardzo początkującą jeśli chodzi o karty Lenormand, to mam kilka pytań:

-czy do tych kart można stosować rozkłady takie same jak dla Tarota, czy może inne są lepsze?

-jak to jest z tymi sygnifikatorami...czy tak jak w Tarocie, czyli co kto lubi? tzn. można stosować, ale nie trzeba...

no na razie to tyle, ale na pewno jakieś jeszcze wyjdą na jaw, w praniu:ok2_na:

Napisano

hmmm... zazwyczaj zadawąłam pytania i ciągnęłam 3karty potem je sumowałam ze sobą. Lenormandy to karty bardzo ogółne i owszem można stosować rozkłady,ale dobrze jest do każdej pozycji w rozkładzie aby wiedzieć dokładniej o co chodzi dodawać 2 karty np. pozycja pierwsza w rozkładzie

1. Obecna sytuacja - kotwica i (druga karta) niedźwiedź

Gość Sowilo92
Napisano
Można, są też rozkłady, które bardziej "pasują" do tych kart. Przykładem może być Wielka Tablica czy jej mniejsza odmiana na 9 kart zwana małą tablicą albo kwadratem magicznym.

A jak dokładnie wyglądają te rozkłady, tzn. co oznaczają w nich poszczególne pozycje, grupy...

nie stosować ale ich użycie znacznie ułatwia pracę.

Są różne wersje jeśli chodzi o sygnifikatory i trzeba po prostu wybrać tą pasującą.

a jakie są te wersje, jeśli mógłbym zapytać...;)

Napisano

A jak dokładnie wyglądają te rozkłady, tzn. co oznaczają w nich poszczególne pozycje, grupy...

Duża Tablica to rozkład z całej talii czyli 36 kart i jest uznawana za rozkład trudny więc trzeba mieć już pewne pojęcie na temat tych kart, żeby ją właściwie zinterpretować.

Są dwa warianty tego rozkładu:

-4 rzędy po 9 kart każdy - tu masz przykład tablicy wklejonej przez weronę w innym wątku;

-4 rzędy po 8 kart, dolny rząd ma wtedy tylko 4 karty.

Kwadrat magiczny/Mała Tablica to układ 9 kart:

1 2 3

4 5 6

7 8 9

Można też rozkładać karty inaczej np. tak:

1 4 7

2 5 8

3 6 9

Oznaczenia poszczególnych kart w układzie też różnią się w zalezności od autora podręcznika.