Skocz do zawartości
poczatkujacy poszukujacy

testy rzeczywistosci,czestotliwosc itp

Rekomendowane odpowiedzi

poczatkujacy poszukujacy

ile razy robic rt? podczas dnia i czy potrzebna jest koncetracja jakies ruch? ostatnio pewna osoba powiedziala ze nawet co 5min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Page

Jak najczęściej ;) generalnie cały czas musisz mieć świadomość, że "teraz" to może być sen, (tak, teraz gdy to czytasz także!) i po prostu co jakiś czas robić testy rzeczywistości ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poczatkujacy poszukujacy

tak tez postaram sie robic po prostu czesto na chwile stane podczas dnia i zapytam siebie czy snie.a jak wygladaja wasze testy??:cisza:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mancer

Chyba najłatwiejszym testem(który każdy ma możliwości wykonać praktycznie zawsze) jest dwukrotne spojrzenie na zegarek. Godzina powinna się zmienić jak się nie udało, to niestety jeszcze nie śpisz :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poczatkujacy poszukujacy

dzis caly dzien testowalem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Page

najłatwiejszy to popatrzenie na swoje ręce :)

ale poczytaj sobie bardzo dużo o tym jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poczatkujacy poszukujacy

testuje juz jakis czas mowie sobie przed snem ze chce pamietac sny i ostatnie pare nocy nnniiicccc 0 pamieci snow dzis 4+1 zobacze moze obe lub sama swiadomosc obudzi sie latwiej w swiecie snu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poczatkujacy poszukujacy

sam znalazlem w necie z innego forum:konkretnie: TR - Test rzeczywistości. Polega to na tym, że sprawdzasz na jawie czy przypadkiem nie śnisz co ma prowadzić do podobnego zachowania we śnie, które z kolei skutkuje uzyskaniem świadomości. Możesz to zrobić na wiele sposób, tzn. np. rozejrzeć się i zastanowić czy wszystko wygląda normalnie, czy inaczej mówiąc czy przypadkiem nie zobaczyłeś czegoś, co w rzeczywistości nie może się zdarzyć. Możesz też np. siłą woli spróbować zmienić kolor jakiegoś przedmiotu (testy z kolorami są dość ciekawe, bo gdy próbujesz zmienić kolor jakiegoś przedmiotu we śnie i ci się udaje, to jest to dość widowiskowe zdarzenie). Możesz również spróbować oddychać z zatkanym nosem i zamkniętymi ustami - ogólnie chodzi o to, abyś zrobił lub dostrzegł coś co jest niemożliwe/niewykonalne w rzeczywistości.

Przy testach rzeczywistości bardzo ważna jest zarówno ich ilość i jakość. Oznacza to, że czym więcej TR wykonasz w ciągu dnia, tym masz większą szansę na wykonanie TR we śnie i w rezultacie odzyskanie świadomości. Jakość natomiast polega na tym, że wykonywanie TR nie powinno być automatyczne (na zasadzie: Czy to sen? Nie. Koniec testu.), lecz przy każdym TR powinieneś przeanalizować sytuację i z tej analizy wyciągnąć wniosek czy akurat nie śnisz.

 

Ciekawe jest to, że wykonywanie TR często skutkuje osiągnięciem LD bez wykonania TR we śnie. Przyczyną tego stanu rzeczy jest fakt, że wielokrotnie podczas dnia, gdy wykonujesz TR zadajesz sobie pytanie "Czy to sen", co w rezultacie prowadzi do zadania sobie tego pytania we śnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
flyemirates

Najprostszą i najpewniejszą (chociaż nie najkrótszą drogą) są TR-y w postaci próby oddychania przez zatkany nos (dyskretne, szybkie, skuteczne) i nieustanna świadomość otoczenia, w którym się przebywa

(w myśl zasady "Question your reality").

Po prostu co jakieś 20-30 minut zatykasz sobie nos i próbujesz oddychać, a poza tym starasz się być wrażliwy na swoje otoczenie (pełniej doświadczać danej chwili, tj. bardziej świadomie) i podważasz rzeczywistość.

Wg. ujęcia neurobiologicznego potrzeba około 3 tygodni na wykucie nowego nawyku - tak więc - do roboty. Nakład pracy nieduży, a efekty z pewnością zadowalające. Oczywiście przy odpowiednio wyćwiczonej pamięci snów, ale to już bajka na inny raz.

Edytowane przez flyemirates

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stagnacja

najlepiej w momencie nagłego zaskoczenia czy kiedy się czegoś przestraszymy zrobić sobie ten test wtedy wchodzi łatwiej do podświadomości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×