Skocz do zawartości

Wizje dotyczące wyglądu nieznanej osoby

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, czy ktoś z Was, drodzy użytkownicy, doświadcza tego co w temacie? Ja mam tak często i chciałbym dowiedzie się czym to jest spowodowane... Często jak rozmawiam ze znajomymi i opowiadają mi o jakiejś osobie, to ja w myślach zaczynam kreować jej wizerunek. Potem mówię to na głos i okazuję się, że wygląd kreowany w mojej głowie pokrywa się w 80% z tym rzeczywistym ;)

Oprócz tego nieraz jak gdzieś idę raptownie nasuwają mi się myśli o danej osobie, a ona za chwilę pojawia się na moich oczach albo zadzwoni...

Napisano

ja mam często tak, że jak o kimś myślę, to spotykam tą osobę, albo ta osoba dzwoni....nie znam się na tym jakoś specjalnie, ale może to po prostu zasada przyciągania, albo "wyczuwanie" się? :)

Napisano (edytowane)

no muszę ci przyznać, że mam to samo... abstrahu.jąc od moich zdolności, myślę, że jest to typowo ludzkie... Gdzieś kiedyś wyczytałam, że człowiek nie jest w stanie wyobrazić sobie czegoś, czego nigdy nie widział - nie jesteśmy w stanie 'zobaczyć' czegoś co nie jest 'złożone' z elementów, które są częściami składowymi świata. Duchy wyobrażamy sobie jako mgłę - Boga pod postacią człowieka/słońca - a wydaje się, że powinien być on bliżej nieokreśloną materią - musimy jednak jakoś go sobie 'uwidzieć'.

Niespecjalnie jesteśmy w stanie myśleć o czymś, czego nie ma - dlatego myśląc o jakiejś osobie - podświadomie obrazujemy ją sobie w naszych myślach - tak samo jest z osobami poznanymi w internecie lub 'zasłyszanymi'. A to, że często nasz obraz przypasowuje się do rzeczywistości pewnie można wytłumaczyć ewolucyjnie lub kulturowo. To tak jakby 'podstawianie do szablonu'. Pewne cechy zachowań kojarzymy z określonymi cechami wyglądu. Robimy to być może z przyzwyczajenia, być może z jakichś ewolucyjnych pierwotnych pobudek...

Edytowane przez Lilith
Napisano