Lenka10 Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Krótko nakreślając sytuacje-W zeszły piątek kupiłam złoty łańcuszek który okazał się zdublowanym prezentem więc wczoraj chciałam go oddać z powrotem do sklepu oczywiście od Pani sprzedającej usłyszałam że nie ma takiej możliwości i zaproponowała mi jedynie wymianę na coś innego w tej samej cenie lub wyższej.Ponieważ łańcuszek kosztował ponad 1000 zł. mnie taka opcja w ogóle nie interesuje. Dziś jeszcze zadzwonię do biura sieci tych sklepów aby tam ewentualnie uzyskać pomoc w tej sprawie gdyż wiem że to czy mogę zwrócić ten łańcuszek i odzyskać pieniądze jest tylko i wyłącznie dobrą wolą sprzedającego. W związku z tą sytuacją zadałam kartom pytanie : Jak zakończy się moja walka o zwrot łańcuszka do salonu jubilerskiego ? rycerz denarów 6 denarów głupiec wydaje mi się że jeśli przedstawię sytuację jasno i uwzględnię przy tym okres przedświąteczny to jest szansa na pozytywne załatwienie sprawy,tylko teraz nie wiem jak mam kartę głupca potraktować-czy jako pozytywny wynik moich oczekiwań czy raczej jako powrót do punktu wyjścia ? będę bardzo wdzięczna za pomoc w interpretacji ,oczywiście weryfikacja dziś wieczorem . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość MyStErIoUs_WoMaN Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Ja nie widzę pozytywnego rozwiązania tej sprawy tu w kartach...ten Głupiec ~ uważam że nie będą podchodzić do sprawy zbyt poważnie, w sensie ze będą sie starali Cię zbyć... Ale tak poza kartami ~ masz prawo zwrócić zakupiony towar, nie daj sie zbyć, upieraj się przy swoim...w najgorszym wypadku masz jeszcze kogoś takiego jak Rzecznik Praw Konsumenta - jest On w każdym większym mieście i to za darmo., jeśli sama sobie nie poradzisz, skorzystaj z tej pomocy...to że możesz zwrócić ten łańcuszek - to nie tylko dobra wola sprzedającego, ale masz to zagwarantowane prawnie... Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość MyStErIoUs_WoMaN Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 P.S. Według przepisów masz 30 dni na to - aby w razie "czego" zwrócić zakupiony towar...i nie musisz nawet podawać przyczyny...towar możesz zwrócić- oczywiście pod warunkiem że nie będzie nosił śladów użytkowania, będzie posiadał metki etc. Cytuj Odnośnik do komentarza
maddie88 Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Tak jeszcze poza kartami, to wydaje mi się, że zgodnie z prawem konsumenckim do iluś dni przysługuje zwrot towaru bez podania przyczyny... A teraz wg kart... rycerz denarów 6 denarów głupiec - Wg mnie ten zwrot jest możliwy, ale będziesz musiała umiejętnie podejść do sprawy: Głupiec pokazuje, że nie mamy jeszcze doświadczenia, więc może doinformuj się jak to wygląda w świetle prawa itp., żeby nie dać im żadnego argumentu... Ale ostatecznie jest zwrot: 6 Denarów pokazała moim zdaniem wymianę łańcuszka na pieniążki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Lenka10 Napisano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 dziękuję za pomoc. łańcuszek nie został nawet wyjęty z pudełka ale Pani sprzedająca nie chciała nawet o tym ze mną rozmawiać,powiedziała że nie ma czegoś takiego jak zwrot i nigdy nie było po czym zakończyła temat . Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość MyStErIoUs_WoMaN Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 dziękuję za pomoc. łańcuszek nie został nawet wyjęty z pudełka ale Pani sprzedająca nie chciała nawet o tym ze mną rozmawiać,powiedziała że nie ma czegoś takiego jak zwrot i nigdy nie było po czym zakończyła temat . Słońce, Pani ta powiedziała Ci nieprawde, uwierz, po prostu Cię zbyła (no bo oddać zarobek niemały to wiesz jak to handlowcy)...jeśli nie ma w Twoim mieście Rzecznika, znajdź w internecie telefon i zadzwoń, bo wiadomo - możesz nie mieć zaufania np, do tego co piszę Ci ja, czy ktokolwiek..ale tam uzyskasz tę samą odpowiedź... Cytuj Odnośnik do komentarza
Lenka10 Napisano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 właśnie dzwoniłam i niestety usłyszałam że taki zwrot przysługiwałby tylko wtedy gdybym dokonała zakupu przez internet a w tej sytuacji dobra wola sprzedawcy jest jedyną możliwością bo on nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu towaru ,no ale za godzinę mam jeszcze zadzwonić po odpowiedź w tej sprawie do biura tego sklepu. Cytuj Odnośnik do komentarza
SacralNirvana Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Ozesz Ty. To jest Polska... Sorrki... musialo mi sie powiedziec. A zwrotu w kartach z Twojej strony nie widac. Raczej poswiecenie i w Glupcu wyzbycie sie wyobrazen i oczekiwan. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość MyStErIoUs_WoMaN Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 właśnie dzwoniłam i niestety usłyszałam że taki zwrot przysługiwałby tylko wtedy gdybym dokonała zakupu przez internet a w tej sytuacji dobra wola sprzedawcy jest jedyną możliwością bo on nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu towaru ,no ale za godzinę mam jeszcze zadzwonić po odpowiedź w tej sprawie do biura tego sklepu. Kochana ~ Ty do Rzecznika Praw Konsumenta zadzwoń, z Nimi tak będzie - no powiem wprost po tym Głupcu z kart ~ będą z Ciebie robli "głupka", sorki, ale Kochanie ja tak to widziałam i widzę z tego co piszesz, że właśnie tak robią... Cytuj Odnośnik do komentarza
maddie88 Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Kochana ~ Ty do Rzecznika Praw Konsumenta zadzwoń, z Nimi tak będzie - no powiem wprost po tym Głupcu z kart ~ będą z Ciebie robli "głupka", sorki, ale Kochanie ja tak to widziałam i widzę z tego co piszesz, że właśnie tak robią... Popieram Mysterious Woman Tak to dzisiaj wygląda... Przygotuj się, zdobądź odpowiednie informacje, najlepiej od rzecznika - sprawę masz wygraną, jeśli zwrócisz się do niego. W Rycerzu Denarów widać, że będzie się ciągnąć (jak to w urzędach), ale ja nadal podtrzymuję, że w tej 6 Denarów jest szansa na zwrot. Cytuj Odnośnik do komentarza
Selenit666 Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Lenka zadzwoń do biura firmy i zapytaj czy można zwrócić?? Jak powiedzą nie to powiedz ok, to ja poinformuję UOKiK i proszę się już z rzecznikiem dogadywać. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Pasqualina Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Wiesz, w najlepszym wypadku to będziesz mogła to wymienić na coś innego, nic innego chyba nie ugrasz...;/ ale rób tak jak dziewczyny mówią...Rzecznik Praw Konsumenta potrafi zdziałać cuda Cytuj Odnośnik do komentarza
joannalp Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Przykro mi, ale opieracie się na nieistniejących przepisach..to co powiedzieli przez telefon to prawda.. podaje link do stronki Zwrot towaru - Zwrot i wymiana - Prawa konsumenta - Wieszjak.pl Cytuj Odnośnik do komentarza
joannalp Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 (edytowane) Podałam akurat TEN artykuł bo w nim jest najwięcej wyjaśnione..każda inna stronka (czyt. nowsza) mówi to samo http://dziendobry.tvn.pl/video/zwrot-towaru-obowiazek-czy-dobra-wola-sprzedawcy,1,newest,59915.html filmik w którym prawnik się wypowiada z września br. Edytowane 19 Grudnia 2012 przez joannalp Cytuj Odnośnik do komentarza
Lenka10 Napisano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 dziś niestety nie udało mi się nic zdziałać ale jutro jadę na rozmowę z kierownikiem salonu ,możliwe że coś to pomoże > Cytuj Odnośnik do komentarza
Vivere Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 6 denarów i Głupiec - to wymiana na coś innego, nowego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Lenka10 Napisano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 6 denarów i Głupiec - to wymiana na coś innego, nowego. czyli to co zaproponowały mi pracownice z tym że mnie takie rozwiązanie w ogóle nie zadowala...ostatnia nadzieja w tej rozmowie z kierownikiem :/ Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość MyStErIoUs_WoMaN Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 dziś niestety nie udało mi się nic zdziałać ale jutro jadę na rozmowę z kierownikiem salonu ,możliwe że coś to pomoże > 3mam mooocnooo kciuki za pomyślne załatwienie sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza
Lenka10 Napisano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Dziękuję wszystkim za pomoc ,jutro wieczorem oczywiście zgłaszam się z weryfikacją Cytuj Odnośnik do komentarza
joannalp Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 spróbować zawsze można...przecież mówimy o dużej kwocie... a jak się nie uda to może dobierz coś do tego łańcuszka skoro jeden już jest..to ta osoba komplet będzie miała;) Cytuj Odnośnik do komentarza
Vivere Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Podałam akurat TEN artykuł bo w nim jest najwięcej wyjaśnione..każda inna stronka (czyt. nowsza) mówi to samo Kiedy decydujemy się za zakup ubrania... - Video Dzień Dobry TVN filmik w którym prawnik się wypowiada z września br. O właśnie. Byłam dwa dni temu u jubilera. Pan kupował prezent ale wahał się czy żonie się spodoba. Sprzedawca bardzo ładnie wyjaśnił Panu, że ma tylko możliwość wymiany w ciągu 7 dni w kwocie tego zakupu lub wyższej. Cytuj Odnośnik do komentarza
joannalp Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 no dokładnie...a też niektóre sklepy proponują takie talony albo jednorazowe karty kredytowe...kupuje się za jakąś kwotę...a potem osoba która go dostała idzie z tym do sklepu i sobie coś bierze za tą kwotę...też fajna forma prezentu jak się nie chce dawać pieniędzy a nie wiadomo co tej osobie się spodoba;) Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość MyStErIoUs_WoMaN Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 O właśnie. Byłam dwa dni temu u jubilera. Pan kupował prezent ale wahał się czy żonie się spodoba. Sprzedawca bardzo ładnie wyjaśnił Panu, że ma tylko możliwość wymiany w ciągu 7 dni w kwocie tego zakupu lub wyższej. Terminy są różne, ja ostatnio czy w Camaieu, CCC, Diverse, Reserved etc, dostaje za każdym razem info. że na zwrot mam 30 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza
Vivere Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 No i super! ja zakupiłam w takim CCC - franczyza- że o zwrocie mowy nie było. Oparło się na grupowej sprawie Sądowej. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość MyStErIoUs_WoMaN Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 No i super! ja zakupiłam w takim CCC - franczyza- że o zwrocie mowy nie było. Oparło się na grupowej sprawie Sądowej. Dziwne, wiem na 100 % że w CCC jest 30 dni n zwrot towaru, nie mylić z miesiącem - bo jeśli przyjdziemy w dniu 31 jest po sprawie, wtedy już nie ma możliwości zwrotu... Vivere, i co z tą sprawą ? Jak sie potoczyła ? Pytam bo moja siostra jest kierownikiem regionalnym w CCC, i to co teraz napisałaś bardzo mnie zaciekawiło... Cytuj Odnośnik do komentarza
joannalp Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 a mojej kuzyce nie uwzględnili reklamacji stwierdzając że buty były źle użytkowane bo chodziła po wilgotnym (jesienią) Cytuj Odnośnik do komentarza
Vivere Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Franczyzobiorca (CCC) nie przyjmował zwrotów, nie reagował na reklamacje. Mój towar miał ukrytą wadę. Zaproponowano mi wymianę. Nie było mojego rozmiaru w tym fasonie co chciałam. Zmuszano mnie do zamiany na zupełnie inny towar. Innego obuwia nie chciałam. Zgłosiłam to do UOKiK. Okazało się, że nie jestem jedyna. W ten sposób poszkodowani wnieśli grupowy pozew do sądu. Oczywiście z pozytywnym dla nas skutkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość MyStErIoUs_WoMaN Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Franczyzobiorca (CCC) nie przyjmował zwrotów, nie reagował na reklamacje. Mój towar miał ukrytą wadę. Zaproponowano mi wymianę. Nie było mojego rozmiaru w tym fasonie co chciałam. Zmuszano mnie do zamiany na zupełnie inny towar. Innego obuwia nie chciałam. Zgłosiłam to do UOKiK. Okazało się, że nie jestem jedyna. W ten sposób poszkodowani wnieśli grupowy pozew do sądu. Oczywiście z pozytywnym dla nas skutkiem. Ale z tego co rozumiem w Twoim przypadku Kochanie chodziło o reklamację, a to już inna sprawa. Hmm, jestem pewna że przyjmuja zwroty, bo sama zwracałam np, buty kupione dla syna...zwroty 100% wartościowego towaru. Cytuj Odnośnik do komentarza
Vivere Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Ale ja wyraźnie piszę, że to była czy może nadal jest franczyza! Jeśli kupię w "oryginalnym" CCC towar np w Krakowie to mogę go oddać w CCC w Warszawie pod warunkiem,że to nie jest sklep FRANCZYZA -"system sprzedaży towarów, usług lub technologii, który jest oparty na ścisłej i ciągłej współpracy pomiędzy prawnie i finansowo odrębnymi i niezależnymi przedsiębiorstwami: franczyzodawcą i jego indywidualnymi franczyzobiorcami. Dlatego warto zwrócić uwagę gdzie, co i kiedy kupujemy. Znajomy szyld a usługi różne bywają. O wadzie nawet nie chcieli sluchać wiec chciałam oddać. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość MyStErIoUs_WoMaN Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Ale ja wyraźnie piszę, że to była czy może nadal jest franczyza! Jeśli kupię w "oryginalnym" CCC towar np w Krakowie to mogę go oddać w CCC w Warszawie pod warunkiem,że to nie jest sklep FRANCZYZA -"system sprzedaży towarów, usług lub technologii, który jest oparty na ścisłej i ciągłej współpracy pomiędzy prawnie i finansowo odrębnymi i niezależnymi przedsiębiorstwami: franczyzodawcą i jego indywidualnymi franczyzobiorcami. Dlatego warto zwrócić uwagę gdzie, co i kiedy kupujemy. Znajomy szyld a usługi różne bywają. O wadzie nawet nie chcieli sluchać wiec chciałam oddać. Nie krzycz .... Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość SooYoung Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Jak zakończy się moja walka o zwrot łańcuszka do salonu jubilerskiego ? rycerz denarów 6 denarów głupiec Widać upór sprzedawcy - Ryc den i ciągłe proponowanie Ci wymiany - 6 den, na coś innego/nowego - Głupiec . Nie będą chcieli rozstać się z kasą i zwrócić Ci pieniędzy, a ryc den uparty jest jak beton i ta karta na początku rozkładu pokazuje blokadę sytuacji -> jak dla mnie oznacza upór :/ Cytuj Odnośnik do komentarza
iridos Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 a mojej kuzyce nie uwzględnili reklamacji stwierdzając że buty były źle użytkowane bo chodziła po wilgotnym (jesienią) i z czymś taki rzecznik praw konsumenta sobie radzi doskonale miałam podobny przypadek po pismie od rzecznika reklamacje uwzględnili kasę oddali tu co do kart to z głupcem raczej sie nie uda to czego ty sie spodziewasz a faktycznie towaru oddać ot tak sobie nie można jeśli nie było o tym mowy a jeszcze lepiej umowy ze sprzedawcą Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Linkinia Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 Jak zakończy się moja walka o zwrot łańcuszka? Rycerz denarów, 6 denarów, Głupiec W Rycerzy denarów upatrywałabym zapowiedź zdarzeń związanych ze sprawami materialnymi, ale też urzędnika, dla którego bardziej liczy się pieniądz, niż klienci. Instytucja narzucająca swoją wolę, uparta. 6 denarów to rozmowy, a także udzielanie pomocy. Według mnie nawet mimo zasięgania pomocy i wyjaśniania, proszenia, nie uda się zwrócić łańcuszka (Głupiec). Cytuj Odnośnik do komentarza
Lenka10 Napisano 20 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 witam. niestety nie udało się zwrócić łańcuszka ,jedyna możliwością była właśnie wymiana na coś innego w tej samej lub wyższej cenie. trudno się mówi ,następnym razem będę uważała na takie sytuacje dziękuję wszystkim za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza
Lenka10 Napisano 22 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 zgłaszam się z ponowną weryfikacją bo to chyba dość istotne jako zakończenie całej sprawy:) ponieważ w czwartek nie byłam zdecydowana na co ten łańcuszek chciałabym wymienić to odłożyłam to na wczoraj....i dobrze zrobiłam,bo do tego czasu znalazłam osobę która miała w planie sobie kupić coś u jubilera więc wymieniłam swój łańcuszek na 2 inne rzeczy ( jedną dla siebie + druga dla tego kogoś ) i w ten sposób odzyskałam większą połowę pieniędzy ) Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.