Jump to content

Ćwiczenia dla pierwszej czakry - Podstawa / Korzeń


Trida
 Share

Recommended Posts

Jakiś czas temu postanowiłam przećwiczyć na własnej skórze polecane na wielu stronach ćwiczenia fizyczne ‘na rozwój czakr’.

Postaram się sukcesywnie, co jakiś czas, dzielić się z Wami moimi doświadczeniami :)

Ponieważ większość ćwiczeń skupia się na afirmowaniu, medytacjach i wizualizacjach temat będę uzupełniała jednak na pierwszy rzut postanowiłam dać ćwiczenia fizyczne.

Zacznę od czakry podstawy, ponieważ to z nią większość z nas ma spore problemy.

 

Głęboki relaks:

Nazywany również relaksacją świadomości. Relaksuje pojedynczo każdą część ciała. Połóż się na plecach i rozpocznij od wzięcia kilku głębokich oddechów. Zaczynając od palców u nóg zacznij się relaksować i rozluźniać po kolei każdy mięsień. Pamiętaj by rozluźnić także oczy , usta oraz szyję, ponieważ podświadomie utrzymujemy tam duże napięcie. Obserwuj swoje odczucia nie przeszkadzając im. Oddaj się w pełni głębokiej relaksacji, stale oddychając. Gdy już skończysz i będziesz gotowy poruszaj palcami, rękami i nogami. Otwórz oczy i powróć odświeżony to naszego świata.

Tutaj ćwiczenie dedykowane dla całego ciała. Fajnie można odczuć ‘siebie’ swoją energetykę. Zapoznać się z samym sobą, co jak dla mnie jest dobrym ćwiczeniem wyjściowym.

 

Ćwiczenia dla pierwszej czakry (czakra podstawy - Muladhara – korzeń

Kładziemy się na brzuchu z głową skierowaną do podłogi. Ręce układamy wzdłuż ciała pod udami. Mając wyprostowaną nogę nosimy ją do góry. Utrzymujemy ją w takiej pozycji tak długo, jak damy radę. Opuszczamy ją i podnosimy drugą nogę na tej samej zasadzie. Odkładamy nogę i podnosimy obie nogi jednocześnie. Powtarzamy ćwiczenie tyle razy, ile uważamy za stosowne. Możemy również podnosić nogi na zmianę a przy ostatniej serii podnosimy obie nogi na raz.

Spektakularnych zmian nie odczułam poza lekkim odprężeniem i zdjęciem napięcia z podstawy.

 

Pozycja Head to knee:

Kładziemy się na plecach w pełnym relaksie. Wyciągamy ręce za głowę, oddychamy głęboko i powoli podnosimy się do siadu, mając cały czas wyprostowane nogi. Zginamy prawą nogę a stopę lewej nogi przyciągamy do krocza. Schyl się próbując dotknąć lewej nogi czołem. Ręce cały czas luźno. Nie rób nic ponad to, na co pozwala Twoje ciało. Nic na siłę. Jeśli nie masz już siły – podnieś się. Pamiętaj, że musisz być cały czas zrelaksowany. W momencie, gdy czujesz narastające napięcie zacznij głęboko oddychać. Wytrzymaj tak około 1-2 minut po czym wróć do pozycji siedzącej. Zamień nogi – wyprostuj prawą nogę, zegnij lewą i powtórz cały proces. Możesz powtórzyć cały proces kilkakrotnie. Po zakończonych ćwiczeniach wracamy do pozycji leżącej i odpoczywamy głęboko oddychając.

Tutaj efekty były, dla mnie, bardziej odczuwalne. Lekkość czakry, taki spokój wewnętrzny. Lekkie mrowienie w okolicach energetycznych czakramu. Osobiście polecam.

 

Stań na pełnych stopach na szerokość bioder. Lekko ugięte nogi w kolanach. Skup swoją uwagę na podeszwach stóp. Staraj się z każdym oddechem jakby napierać na podłoże ale całymi stopami nie tylko piętami / podbiciem.

Dla lekkiego utrudnienia przy wydechu obniżaj lekko swoją pozycję (lekki przysiad) przy wdechu – prostuj się.

Świadomie myśl o swoich fundamentach. Wykonuj to ćwiczenie przez 3-5 minut.

Kolejne ćwiczenie, które mogę polecić. Po kilku próbach można załapać kontakt z podstawą i ją umocnić.

Ćwiczenie dla każdego.

 

Na razie tyle :)

Postaram się niebawem uzupełnić o kolejne materialy / tematy

 

Zapraszam również do obfitego tematu o czakrach:

http://www.ezoforum.pl/wszystko-o-czakrach/65874-czakry.html#post503956

 

 

Źródła:

Zbiory Ewy Maćkowiak,

Zbiory Ravi Javalgekar

Ćwiczenia Dagmay Gmitrzak

Strony internetowe różnej maści i treści

Doświadczenia własne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...