Jump to content

Podświadomość 《-》Dusza


 Share

Recommended Posts

Dziękuję za odpowiedzi.

Prośba o wskazanie, gdzie ewentualnie mogę wiecej na ten temat poczytać, gdyż nie udało mi sie trafić na sensowny materiał, ktory moze mi wskazać szczegóły.

Dziękuję z góry.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak o duszy, ale podświadomość to wujek Freud i wujek C.G. Jung. Dostaniesz dwa różne obrazy podświadomości, ale to i tak dobry początek.

Link to comment
Share on other sites

OazaSpokoju,

Dziękuję Ci za tę wskazówkę. Bardzi się przydała,. Ta drogą poszedłem dalej w pracy nad sobą.

Wszystkiego dobrego.

Link to comment
Share on other sites

Jeff nieświadomość to nie dusza - chyba, że Twoja dusza składa się głównie z traum psychicznych, popędów, fantazji i innych rzeczy, które z powodu cenzur (np. społecznych) nie mogą zostać uświadomione :>

Link to comment
Share on other sites

Seid widzę freudysta :) Personalnie wolę pogląd Junga na podświadomość i duszę. Pozostawia nadzieję na jakiekolwiek niepatologiczne kwestie w tej sprawie XD

Link to comment
Share on other sites

Moja dusza sklada sie wlasnie z tego ;D

 

Gratulujemy :lol: Chcesz o tym porozmawiać:>?

 

Seid widzę freudysta :)

 

Powiedzmy :)

Nieświadomość to wszystko co nie znajduje się w polu świadomości z róznych względów. To nie tylko Id, ale też Super-Ego i część Ego, więc nie patrzyłbym na to tylko pod kątem patologii^^

 

W sumie mówienie, że nieświadomość to ZUO i ID to ZUO jest trochę dziwne w zderzeniu z przekonaniem o słodkości i cudowności świeżo urodzonych bobasków, które mają tylko ID xD

Link to comment
Share on other sites

Nie znoszę bobasków, generują za dużo hałasu ;p Generalnie jestem zwolenniczką większej ilości elementów składających się na podświadomość, niż wujek Freud zakładał i owszem nie wszystkie są okropne :).

Link to comment
Share on other sites

...tak.

U mnie temat wziął sie stąd, że pracujac nad soba z podświadomościa czułem potrzebę, aby móc zwracać sie do niej w odpowiedni sposób wyobrażając sobie jako Przyjaciela. Dotychczas identyfikowalem Duszę i Podświadomość jako jedno i to samo. Wewnętrznie czułem, ze jednak jest 'coś' nie tak.

Dlatego stosowanie zmienionego podejścia do tego, juz dziś daje u mnie niesamowite efekty.

 

Jeszcze raz wielkie dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Nie znoszę bobasków, generują za dużo hałasu ;p Generalnie jestem zwolenniczką większej ilości elementów składających się na podświadomość, niż wujek Freud zakładał i owszem nie wszystkie są okropne :).

 

Fakt, Freud jest kojarzony z wizją nieświadomości, która ma przypominać tę stronę co tam są filmy porno i wszyscy się wzajemnie oskarżają o jej oglądanie^^ Do tego może jakiś dodatek traumy i innych złych myśli. Niemniej jednak jeszcze za życia Freuda psychoanaliza się zmieniała, po jego śmierci również. Trzeba mieć nadzieję, że nieświadomośc to nie tylko, że się tak wyrażę, samo zło i plugastwo^^

 

Nieświadomość to zresztą pół biedy, najgorsze są te penisy wszędzie - lęk przed jego utratą, zazdrość o członka i inne takie tamy.

 

U mnie temat wziął sie stąd, że pracujac nad soba z podświadomościa czułem potrzebę, aby móc zwracać sie do niej w odpowiedni sposób wyobrażając sobie jako Przyjaciela.

 

To nie jest dobry sposób pracy z nieświadomością, można sobie zrobić krzywdę.

Tak w zasadzie to w jaki sposób pracujesz obecnie z nieświadomością i jakie są cele tej pracy?

Link to comment
Share on other sites

Generalnie próby mówienia Podświadomości, co ma robić, albo zbytnie kontrolowanie jej kończą się tym, że kopie. Ale za to bardzo pozytywne wyniki można osiągnąć słuchając, co ma do powiedzenia. Tylko, nie można oczekiwać, że będzie mówić językiem świadomości. Czasami wyrażą sądy bardzo mocno, czasami używa słów niecenzuralnych, albo skomplikowanych przenośni. Im bardziej się obserwujemy tym więcej wiemy o sobie :)

Link to comment
Share on other sites

ale też humorów nie wiadomo skąd, podejrzanych emocji, psychosomatyki, czynności bez sensu, nagłych rozkojarzeń itd

Link to comment
Share on other sites

ale też humorów nie wiadomo skąd, podejrzanych emocji, psychosomatyki, czynności bez sensu, nagłych rozkojarzeń itd

 

Potem trzeba to tylko uświadomić, zinterpretować i jak to się nowocześnie mówi "przepracować".

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
OazaSpokoju,

Dziękuję Ci za tę wskazówkę. Bardzi się przydała,. Ta drogą poszedłem dalej w pracy nad sobą.

Wszystkiego dobrego.

 

Pracy nad sobą? Z Freudem? Chyba wykorzystasz tylko stwierdzenie, że wszystko kończy się na wytrysku

Link to comment
Share on other sites

Dr Muller, wątek zawierał więcej treści niż nazwisko wujka Freuda, ale to interesujące, że akurat ono rzuciło ci się w oczy i w dodatku przywiodło na myśl wytrysk. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Podświadomość nie jest tym samym co dusza. Chociaż oczywiście cechy duszy mogą się w dużej mierze przejawiać poprzez podświadomość.

Dla przykładu wyobraźnia zależy od podświadomości w dużej mierze, a wyobraźnia danej osoby właśnie zależy w sporej części od duszy.

Edited by arkenas
Link to comment
Share on other sites

Pracy nad sobą? Z Freudem? Chyba wykorzystasz tylko stwierdzenie, że wszystko kończy się na wytrysku

 

Pozor, pozor, budu triskat! :lol:

 

Freud to nie tylko Eros, ale także Tanatos :> Swoją drogą ograniczanie psychoanalizy do Erosa i Tanatosa jest sporym uproszczeniem.

Link to comment
Share on other sites

W rzeczy samej, zwłaszcza, że analitycy następcy Freuda już się rozeszli w różnych kierunkach i wzbogacali jego teorię o różne elementy, jak pęd do władzy i mocy na przykład. Jung, który był uczniem Freuda, bardzo odbił się od jego nauk i w ogóle poszedł w mistycyzm. Także nie ma tak, że tylko tryskanie tu i tam XD

Link to comment
Share on other sites

Dr Muller, wątek zawierał więcej treści niż nazwisko wujka Freuda, ale to interesujące, że akurat ono rzuciło ci się w oczy i w dodatku przywiodło na myśl wytrysk. ;-)

 

Jak widać nie tylko mnie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...