Skocz do zawartości

Arkana Małe a kolejność kart.


Rondek

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli temat był już poruszany, to przepraszam, ale nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje wątpliwości.

Jestem przednowicjuszem, wręcz przeduczniem w świecie tarota. Usiłuje poznawać go metodycznie a tu trafiam na miny. Otóż, czytam u różnych autorów przypisane kartom Małych Arkanów znaczenia i zaczyna się problem. Wielu z nich analizuje karty po względem pozycji numerologicznej, tyle że są to indywidualne, czysto osobiste interpretacje. Czytam gdzieś że np. As Mieczy to 51 karta w talii a więc numerologicznie szóstka i wiążące się z szóstką akcenty. Zacząłem się temu przyglądać, no i zaczęły się problemy. Bo: AS – u Crowleya jest taka kolejność: Rycerz, Królowa, Książę, Księżniczka, AS (nazewnictwo w tłumaczeniu jakie mi się trafiło).

U Agostremy: As, 1, 2,......10, Sługa, Rycerz, Królowa, Król.

U W. Jóźwiaka: 2, 3,......10, As, Rycerz, Król, Królowa, Walet.

Więc wg jakiego klucza interpretować liczbę karcie przypisaną?

Będę wdzięczny za sprowadzenie mnie z manowców na tarotowy szlak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grimmoire

Na początku Tarota chcesz analizować położenie numerologiczne? To raczej zaawansowana sprawa :] Ważniejsze jest znaczenie kart niż ich kolejność, tym bardziej na początku. Ze względu na drogę w każdym rodzaju/kolorze? w Małych Arkanach możesz przyjąć kolejność As-2-....-Paź-Rycerz-Królowa-Król, ale o tym wiedziałbyś, gdybyś znał ich znaczenie. Chyba, że chcesz zaczynać od Crowleya, znajdziesz do talii stosowny podręcznik autora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Znaczenie numerologiczne to wyszło tak przy okazji, raczej chodziło mi o uporządkowanie kolejności. Logicznym wydaje mi się ze względu na znaczenie sadowienie Asa tak na poz. nr 1 jak i po 10. A jak uzasadniać wędrówki Waleta, tu juz nie widzę takich uwarunkowań jakie Asa dotyczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach