Jump to content

Koktail Warzywno-Owocowy


Piko
 Share

Recommended Posts

Koktail warzywno-owocowy w pięciu krokach:

 

1 ) Mikser (który potrafi zmielić kostki lodu na śnieg)

2 ) Warzywa (marchewki,rukola, buraki, pietruszka itp.)

3 ) Owoce (banany , brzoskwinie, morele , truskawki itp.)

4 ) Pokrojoną całość zalać chudym mlekiem lub przegotowaną wodą.

5 ) Zmiksować do postaci płynnej.

 

Robię sobie taki koktail co 3-4 dni na śniadanie w ramach diety jarskiej

(słowo jarska pochodzi od słowa jarzyny, zamiast którego jest teraz najczęściej używane słowo warzywa )

 

Polecam ten koktail na lekkie śniadanie każdemu kto chce poczuć się lekko :)

I przyswoić dużo witamin i mikroelementów...

Edited by Piko
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Ava55 napisał:

to też robię podobne soki 

Ten koktail w przeciwieństwie do soków, zrobiony z twardych warzyw (np: marchewka) zawiera bardzo dużo błonnika. Ma to wpływ na poprawienie perystaltyki jelit. :)

Edited by Piko
Link to comment
Share on other sites

  • Ismer changed the title to Koktail Warzywno-Owocowy
  • Administrator

Koktajl dla Zachodu ;p 

Ale według łączenia pokarmów taki zdrowotny już on nie jest, bo w tzw. zdrowych dietach:

- zalecane jest by osobno spożywać warzywa i oddzielnie owoce, dotyczy to także soków, musów i przetworów, ba! nawet same owoce nie powinny być łączone ze sobą np. kwaśne ze słodkimi

- mleka, w żadnej jego postaci, nie łączy się się z jakimkolwiek innym pożywieniem.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Nie mówię, że nie działa ani że źle działa ;p chodziło mi o to, że nasza dieta miesza ;) natomiast taka choćby piramida żywieniowa zaleca odpowiednie łączenie i niełączenie produktów ze sobą (a to także było tematem wykładów w moim Collegium, któremu to tematowi prowadząca poświęciła wyjątkową uwagę) 

Ja sama święta nie jestem, łączę sobie te jedzonko "niezdrowo" i żyję. Ale... zauważyłam, że wskazówki piramidy dla mnie są lepsze - jeśli nie łączę ze sobą produktów "antagonistycznych" to lepiej i szybciej trawię i lepiej się po takim jedzonku czuję.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.11.2019 o 15:42, Ismer napisał:

choćby piramida żywieniowa zaleca odpowiednie łączenie i niełączenie produktów ze sobą

Dodam że metodą "prób i błędów" można dobrać najbardziej odpowiednie dla nas zestawy warzywno - owocowe. Sama odrobina tłuszczu z mleka pozwala rozpuścić się witaminom A,D,E,K, lecz mleko nie przez wszystkich tolerowane można zastąpić dobrej jakości wodą. Miłego dobierania składników, choć przepisy niektórych pewnie już znajdują się w necie...

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, sea_creature napisał:

 

Piko, jaką moc ma Twoje urządzenie? Bo domyślam się, że marchew dodajesz surową

Tak , surową, pokrojoną na grube kawałki. Urządzenie nutribullet ma 600 wat i wystarczy chwilka do zmielenia wszystkiego. Wiele przepisów jest w internecie... :)

Edited by Piko
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, sea_creature napisał:

Albo można dodać jakiś zdrowy tłuszcz, np. awokado :) 

Zamiast mleka krowiego - napój roślinny, np. migdałowy, ryżowy. Często są fortyfikowane tzn. są wzbogacone w witaminy np. D, E ;) 

Teraz rzadko pijam takie mikstury, ale u mnie zawsze podstawą była jakaś zielenina, dużo zieleniny - szpinak, rukola, roszponka, jarmuż. 

O tak. Mnóstwo zieleniny to jest coś co uwielbiam. Brokuły, brukselka to boskość. A obiad bez surówki z pory to nie obiad :D

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
W dniu 18.11.2019 o 14:25, Ismer napisał:

Koktajl dla Zachodu ;p 

Ale według łączenia pokarmów taki zdrowotny już on nie jest, bo w tzw. zdrowych dietach:

- zalecane jest by osobno spożywać warzywa i oddzielnie owoce, dotyczy to także soków, musów i przetworów, ba! nawet same owoce nie powinny być łączone ze sobą np. kwaśne ze słodkimi

- mleka, w żadnej jego postaci, nie łączy się się z jakimkolwiek innym pożywieniem.

 

ja tą zasadą (w zasadzie piramidą żywieniową)  byłem katowany, więc mogę się do tego odnieść. Działa jak należy. I wcale nie trzeba głodować, wystarczy umiejętnie łączyć pokarmy. Ale na początku nie było mi łatwo, bo zmiana nawyków żywieniowych (smakowych) na zasadzie "od dziś" była trudna w realizacji. Opłaciło się jednak, co stwierdzam po dwóch latach jej stosowania. Bywa, że popełniam grzechy, bo lubię ;p ale bilans ogólny stosunku piramida - smakoszostwo wypada na korzyść tej pierwszej i już nie jest to katorga, polubiłem nowe smaki  :D

  • Like 1
  • Cool 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Ejbert napisał:

ja tą zasadą (w zasadzie piramidą żywieniową)  byłem katowany,

Oczywiście można robić same koktalile warzywne lub same koktaile owocowe, a nawet czekoladowe z kakaem.

Ja najczęściej robię z surowej marchwi ( na utrzymanie kolorytu skóry :D ) + banan  ( tuczący , ale się wybiega)

 

https://dietetycy.org.pl/piramida-zywieniowa-2017-opisem/

https://dietetycy.org.pl/harvardzka-piramida-zdrowego-zywienia/

https://dietetycy.org.pl/zmiany-piramidy-zywienia-na-przestrzeni-lat/

http://www.izz.waw.pl/attachments/article/7/Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej Broszura.pdf

 

jest trochę tych piramid...

Edited by Piko
literówka
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...