Jump to content

Kiszonki


Recommended Posts

kiszonki (też) są bardzo zdrowe i również smaczne :)

"

Wartości odżywcze kiszonek

Kiszonki to przede wszystkim źródło witamin z z grupy B (B1, B2, B3), C, A, E, K, jak również magnezu, fosforu, wapnia i potasu. Mają tyle samo witaminy C, co świeże warzywa czy owoce. Witamina B wpływa na nasz metabolizm i reguluje trawienie białek, tłuszczów i węglowodanów. Witaminy z grupy B dobroczynnie działają na skórę, włosy i paznokcie.

Zwiększają wchłanianie żelaza wit. K i witamin z grupy B, co za tym idzie, chronią nas przed anemią. Kiszone warzywa stanowią nieocenione źródło błonnika, które zapewnia sytość i przyspiesza metabolizm, pozwala na utrzymanie prawidłowej wagi ciała, pobudza pracę jelit i zapobiega zaparciom. Dzięki fermentacji kiszonki nie tracą cennej witaminy C, jak podczas gotowania.

Właściwości kiszonek

Udowodniono, że kiszonki fermentowane z warzyw z grupy kapustowatych wykazują działanie przeciwnowotworowe. Sok z białej kapusty działa przeciwmutogennie a biała kiszona kapusta zapobiega nowotworom piersi, jelita grubego i płuc .

Spożywanie kiszonek przez kobiety w ciąży może wzmocnić odporność dziecka i zapobiec alergii pokarmowej. Składniki odżywcze, witaminy i minerały z kiszonych warzyw i owoców w procesie fermentacji przenikają do soku dlatego jest równie wartościowy.

Kiszonki regulują ciśnienie krwi. Do ich istotnych właściwości należy wpływanie na perystaltykę jelit, wspomaganie trawienia, niwelowanie niestrawności i ich skutków, przeciwdziałanie zaparciom. Jak inne probiotyki, kiszonki zwiększają odporność, chronią przed infekcjami.

Mają dobroczynne działanie na włosy, skórę i paznokcie. Minimalizują i redukują bóle migrenowe. Pomagają w profilaktyce depresji. Powodują zwiększenie naszej koncentracji, redukują uczucie senności. Wpływają na lepszy metabolizm i szybsze spalanie kalorii.

Są szczególnie polecane osobom, które dbają o sylwetkę, redukują uczucie głodu. Podczas procesu fermentacji warzywa tracą kalorie, dzięki czemu spożywanie kiszonych warzyw powoduje, że nie tyjemy i nie czujemy uczucia głodu. Ze względu na niskokaloryczność są składnikiem wielu diet, nie tylko odchudzających. Kiszonki wpływają na poprawienie krążenia, zmniejszają stężenie złego cholesterolu.

Regulują gospodarkę kwasowo-zasadową i usuwają toksyny z organizmu. Sprawdzają się podczas leczenia i zapobiegania zakażeń rotawirusowych, zapaleń jelit, biegunek poantybiotykowych. " [diagnozujmy.pl]

 

moje ulubione  kiszone - kiszona kapusta, sok z buraka(kiszonego) - i nieśmiertelne kiszone ogórki :D

Edited by Ava55
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...