Jump to content

Recommended Posts

  • Ekspert
Lianna

Kochani, segregując stare numerki "Wróżki" trafiłam na bardzo ciekawy artykuł o stresie. Podzielę się fragmentami. Może komuś się przyda :)

Poniżej różne techniki relaksacyjne, w zależności od tego, ile mamy wolnego czasu ;).

 

Jeśli masz 10 sekund 

 

Oddech- najskuteczniejszy zawór bezpieczeństwa.

Gdy czujesz, że coś zaczyna Co dokuczać, gwałtowanie wypuść powietrze z płuc. Ten wydech musi być mocny i głośny. Chodzi o to, by by usunąć powietrze z samego dna płuc. Zacznij powtarzać w myślach słowo " spokój" i powoli nabierz głęboko powietrza, i znów wypuść je długim powolnym wydechem- ze słyszalnym "ufff" na końcu. Opuść ramiona. Powtórz kilka razy. Ciało powróci do równowagi.

 

Jeśli masz 20 sekund

 

Ćwiczenie z dłońmi.

 

Potrzyj mocno dłonie, aby wyzwolić ciepło i energię. Przyłóż je do zamkniętych oczu, podeprzyj na łokacich. Opuść ramiona i siedź tak bez ruchu oddychając lekko i swobodnie. Poczujesz, jak energia z Twych dłoni przenika do oczu i mózgu. Rozkoszuj się uczuciem ciepła i ciemnością. Przyniesie to ulgę oczom i karkowi.

 

Ciąg dalszy nastąpi...

 

Ewa Foley

 

"Wróżka" nr 3/2003

  • Super 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...