Jump to content

Numerologia - jak dużo konkretów daje?

Ariesza

Recommended Posts

• Super User

Jak w temacie. Nie znam się na numerologii zupełnie, chociaż kiedyś planowałam podejście do niej. Zaczęłam się zastanawiać, na ile ona jest konkretna - czy pozwala przewidzieć konkretne zdarzeni, na przykład problemy w konkretnej sferze życia i czas, podobnie jak robi to astrologia?

• Like 2

Chciałabym tutaj zauważyć, że astrologia nie jest wcale wolna od paradoksów. Chociażby narodziny bliźniąt, asc może wypaść niemalże w tym samym punkcie, konfiguracja planet też, a życie skrajnie różne. 

Dla większości położnych priorytetem nie jest łapanie sekundy narodzin, więc mamy niedokładne dane na start. Pojawia się możliwość kolejnego odchylenia.

Pozostaje również kwestia tego, który moment porodu to moment narodzin. Wyjście na świat? Przecięcie pępowiny? 

W przypadku samej daty narodzin - dla mnie to absurd, bo konkretna data zaczyna się współcześnie od godziny 00:00, co nie ma astronomicznego odniesienia, astrologiczne nic nie znaczy.

Czy szkoły astrologiczne są jakoś wyjątkowo uporządkowane? Systemy domów, godności? Też wszystko się zmienia. Ustawień technicznych jest masa i uczac się kiedyś astrologii "tradycyjnej" oraz zerkając na współczesną brakowało mi dokładnych wskazań co, skąd i dlaczego.

Co prawda horoskop można ratyfikować, chociaż  ciekawe ile osób zaczyna od tego przed dotknięciem natalnika. 

• Like 2

• Super User

Czyli dobrze rozumiem, że wniosek zasadniczo brzmi "używaj czegokolwiek, ale używaj tego dobrze"? :mysli:

• Like 2

W dniu 9.07.2023 o 10:35, Ariesza napisał:

Zaczęłam się zastanawiać, na ile ona jest konkretna - czy pozwala przewidzieć konkretne zdarzeni, na przykład problemy w konkretnej sferze życia i czas, podobnie jak robi to astrologia?