Jump to content

Talie kart Tarota


Guest truskawka

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • werona

    62

  • solweig

    51

  • Reina

    47

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Postanowiłam jednak wziąć byka za rogi i jednak zmierzyć się z tarotem Marsylskim. Na początku zachwyciłam się po prostu stylem pisania u Heleny Starowieyskiej w jej książce "Tarot Marsylski" i chciał

Poprosimy o recenzję talii w odpowiednim dziale i nowym wątku

To jest dobra talia do nauki, ma wyraziste symbole. Co do samych AW... owszem tak można zacząć naukę i wiele osób właśnie tak zaczyna, że najpierw same Arkana Wielkie, a dopiero z czasem dodają jeszcz

Posted Images

Dark_Wizard

Witam! Przekopałem już chyba pół internetu (łącznie z allegro, sklepami ezo i ebay) jednak nigdzie nie mogę znaleźć (do zakupu oczywiście, oglądałem wiele razy i jestem ną zafascynowany) talii o nazwie "Ambre"... Bardzo proszę o pomoc w jej znalezieniu.

 

PS. Jako, że forum obserwuję już dość długo, a dopiero teraz postanowiłem się zarejestrować, pozdrawiam drogie forumowiczki i forumowiczów :)

Link to post
Share on other sites
MalutkaBu
Witam! Przekopałem już chyba pół internetu (łącznie z allegro, sklepami ezo i ebay) jednak nigdzie nie mogę znaleźć (do zakupu oczywiście, oglądałem wiele razy i jestem ną zafascynowany) talii o nazwie "Ambre"... Bardzo proszę o pomoc w jej znalezieniu.

 

PS. Jako, że forum obserwuję już dość długo, a dopiero teraz postanowiłem się zarejestrować, pozdrawiam drogie forumowiczki i forumowiczów :)

 

 

szczerze nie słyszałam nigdy o tej talii :) jedyne co mi sie kojarzy z Ambre to perfumy:lol_na: pokaz jakis link jak ta talia wygląda :P

A tak poważnie to zapytaj w osiem. com.pl moze ci ścięgnom o ile jest dostępna na rynku :)

Link to post
Share on other sites
Dark_Wizard
szczerze nie słyszałam nigdy o tej talii :) jedyne co mi sie kojarzy z Ambre to perfumy:lol_na: pokaz jakis link jak ta talia wygląda :P

A tak poważnie to zapytaj w osiem. com.pl moze ci ścięgnom o ile jest dostępna na rynku :)

 

Wątpię czy jest sens nawet do nich pisać, bo talia wydawana była od 1994r., co udało mi się niedawno ustalić i nie pozostało ich już wiele... Szukam można by rzec białego kruka :) Inna jej nazwa to przestawione 2 ostatnie literki czyli Amber, a oto ona:Ambre Tarot

Link to post
Share on other sites
MalutkaBu
Wątpię czy jest sens nawet do nich pisać, bo talia wydawana była od 1994r., co udało mi się niedawno ustalić i nie pozostało ich już wiele... Szukam można by rzec białego kruka :) Inna jej nazwa to przestawione 2 ostatnie literki czyli Amber, a oto ona:Ambre Tarot

 

 

no wcale sie nie dziwię,że na nią polujesz... jest cudna!:) i dlatego wątpie, iż uda ci sie kupić... :(

Tak sobie myślę,że moze spróbuj napisac na forum Aeclectic Tarot Aeclectic Tarot Forum albo napisz maila do wydawnictwa Descartes.

Link to post
Share on other sites
Dark_Wizard

To już jakiś pomysł, dziękuję :) Ona ma coś w sobie... Przyciąga, nawet nie dla tego, że świetnie by się z niej czytało,po prostu jak kobieta "wystarczy, że jest" :)

Link to post
Share on other sites
MalutkaBu

to "wystarczy,że jest" to chyba ciut za mało....hahahaha ale tak czy siak życzę powodzenia w szukaniu:)) zawsze możesz postawić sobie tarota czy ci sie to uda czy nie :D:D:D ale oczywiscie bez dwoch czy w pytaniu :D

Link to post
Share on other sites
Dark_Wizard

Chyba wolę żyć z tym dreszczykiem emocji, niż "wycofywać się na z góry upatrzone pozycje" :) Dziękuję za dobre słowo, jeśli coś się posunie do przodu z tą talią, to bardzo chętnie Cię powiadomię ;D

 

PS. Jesteś jedyną kobietą, jaką znam, która sama, bez wybuchania furią nazywa siebie "malutka" - a to takie miłe i przyjemne słowo :)

Link to post
Share on other sites
MalutkaBu

heheheh bo ja malutka jestem ale za to serce mam wielkie ( 7 w sercu ) ;D ja sobie zamowilam Inicjacyjnego wczoraj, bo chodzil za mną straszliwie :) jutro pewnie bedzie , wtedy to zaczniemy sie docierac :D

Link to post
Share on other sites
Na rynku jest bardzo dużo talii Tarota ;)

Piszcie tutaj z jakimi pracujecie, które możecie polecić. :)

 

Mam dwie talie kart Tarota, ale aktualnie pracuje z jedną :D

Mam takie talie:

1. Manuela Klara Olszewska "Tarot archetypowy"

2. "Tarot 78 Drzwi" talię tą można kupić w sklepie ezoterycznym: Tarot der 78 Pforten - tarot 78 drzwi, Lo Scarabeo,

A pracuje z "Tarotem 78 Drzwi" ;)

 

:_zacieszacz: :muza: :_zacieszacz:

 

witam serdecznie ja jestem nowa na forum :) pozdrawiam wszsytkich.

Osobiście używam tarota marsylskiego- mam go już 10 lat ale szukam jeszcze jakiegoś szczególnego:)

Link to post
Share on other sites

To tak jak ja... jest tyle pięknych talii których jeszcze nie mam...:(((( Ale powolutku, powolutku mam coraz więcej:))))

Link to post
Share on other sites
dziewczyny właśnie zaczynam układac tarota i nabyłam talie kart tyle, że gotycką, dokładnie taką

.: Osiem.com.pl :. Magiczny Sklep: Tarot Favole Victoria Frances, instr. po polsku

i nie wiem jak interpretowac motyle, maski, róże i krzyże:(

które to kielichy, buławy, miecze...?

pomoże mi ktoś?

 

jak jestes poczatkowa to najlepsza jest jednak klasyka czyli Rider Waite'a,te gotyckie sa bardzo ladne,ale trzeba znac podstawowe znaczenie kart,zeby z nimi ruszyc,nie sadzisz?;)

Link to post
Share on other sites
Victoria111
jak jestes poczatkowa to najlepsza jest jednak klasyka czyli Rider Waite'a,te gotyckie sa bardzo ladne,ale trzeba znac podstawowe znaczenie kart,zeby z nimi ruszyc,nie sadzisz?;)

tak wiem, powinnam kupic klasyczne karty, ale po prostu weszłam do sklepu ezoterycznego i te już z dalka do mnie "przemówiły"

to pomoze mi ktos z tymi motylami

Link to post
Share on other sites
tak wiem, powinnam kupic klasyczne karty, ale po prostu weszłam do sklepu ezoterycznego i te już z dalka do mnie "przemówiły"

to pomoze mi ktos z tymi motylami

 

haha...ale to nie jest kurs wrozenia,skoro karty same do Ciebie przemowily,to popatrz na te motyle i zobacz,co Ci mowia:)

ps.tutaj kazdy ma inna swoja talie,wiec jak mamy Ci niby pomoc?;)

Link to post
Share on other sites
Victoria111
haha...ale to nie jest kurs wrozenia,skoro karty same do Ciebie przemowily,to popatrz na te motyle i zobacz,co Ci mowia:)

ps.tutaj kazdy ma inna swoja talie,wiec jak mamy Ci niby pomoc?;)

myślałam po prostu, ze ktos ma karty z takimi symbolami:wstydnis:

powinnam sama sobie ustalic, ze np motyle to miecze? bo nie wiem czemu kojarzą mi się z mieczami

Link to post
Share on other sites
myślałam po prostu, ze ktos ma karty z takimi symbolami:wstydnis:

powinnam sama sobie ustalic, ze np motyle to miecze? bo nie wiem czemu kojarzą mi się z mieczami

 

maski to tutaj chyba buławy,roze to kielichy(bo uczucia?),motyle-monety?,krzyze-miecze?widzisz...i jak sama dojdziesz do tego np co oznacza 7motyli czy masek?jak masz sam obrazek?bez przeslania?lepiej jakbys zaczela nauke Tarota od klasyki;)

Link to post
Share on other sites
Victoria111
maski to tutaj chyba buławy,roze to kielichy(bo uczucia?),motyle-monety?,krzyze-miecze?widzisz...i jak sama dojdziesz do tego np co oznacza 7motyli czy masek?jak masz sam obrazek?bez przeslania?lepiej jakbys zaczela nauke Tarota od klasyki;)

dzięki za odpowedź, ja korzystam z ksiązki z interpretacjami

Link to post
Share on other sites
dzięki za odpowedź, ja korzystam z ksiązki z interpretacjami

 

i co pisza o tych rozach i motylach?dobrze je okreslilam czy nie?ktore to kielichy a ktore to monety?

Link to post
Share on other sites
Victoria111

ja nie mam ksiązki z interpretacjami masek, róży i monet tylko normalnie, kielichy i miecze, ale jak to zamienie, to będzie oznaczac to samo?

Link to post
Share on other sites
ja nie mam ksiązki z interpretacjami masek, róży i monet tylko normalnie, kielichy i miecze, ale jak to zamienie, to będzie oznaczac to samo?

 

oczywiscie,ze nie....!!!!! dlatego sie pytam,ze skoro masz ksiazke z instrukcja po polsku,jak oni zinterpretowali maski a jak roze?bo one sa odpowiednikami monet pewnie i kielichow,stad moje pytanie,rozumiesz mnie teraz?

Link to post
Share on other sites
Victoria111

nie mam ksiązki po polsku, mam po angielsku:(

po polsku mam odosbną książke do tarota...

mi chodziło o to, ze jak dowiem się co jest odpowiednikiem czego to wtedy będe mogła interpretowac np krzyze jako miecze

Link to post
Share on other sites
oczywiscie,ze nie....!!!!! dlatego sie pytam,ze skoro masz ksiazke z instrukcja po polsku,jak oni zinterpretowali maski a jak roze?bo one sa odpowiednikami monet pewnie i kielichow,stad moje pytanie,rozumiesz mnie teraz?

 

Zdaje się że Victoria111 ma po prostu książki z interpretacjami kart... i tak są te popularne określenia - miecze, kielichy... i ma problem jak te swoje karty przełożyć na popularne symbole żeby się uczyć znaczenia do konkretnych kart...

Link to post
Share on other sites
Victoria111
Zdaje się że Victoria111 ma po prostu książki z interpretacjami kart... i tak są te popularne określenia - miecze, kielichy... i ma problem jak te swoje karty przełożyć na popularne symbole żeby się uczyć znaczenia do konkretnych kart...

tak o to mi chodzi

Link to post
Share on other sites
Victoria111

mam jeszcze takie pytanie jak dowiem się od kogos kto układa gotyckiego tarota, ze np róze to kielichy to jak bede te roze interpretowac jako kielichy to dobrze wyjdzie?

Link to post
Share on other sites
mam jeszcze takie pytanie jak dowiem się od kogos kto układa gotyckiego tarota, ze np róze to kielichy to jak bede te roze interpretowac jako kielichy to dobrze wyjdzie?

 

przeciez sie Ciebie pytalam czy Ty wiesz co oznaczaja te roze,motyle i maski?????:chytry_na:

Link to post
Share on other sites
Victoria111

no przciez mówie, ze nie... moge sie tylko domyslac, ale pewnie pare osób układa tego gotyckiego tarota, a jak układają to wiedzą, więc poszukam po internecie i pytam czy jak juz będe wiedziec co oznaczają to będe mogła interpretowac np te róże jako kielichy?

Link to post
Share on other sites
no przciez mówie, ze nie... moge sie tylko domyslac, ale pewnie pare osób układa tego gotyckiego tarota, a jak układają to wiedzą, więc poszukam po internecie i pytam czy jak juz będe wiedziec co oznaczają to będe mogła interpretowac np te róże jako kielichy?

 

Będziesz interpretowała tak jak się umówisz ze swoją talią...

Link to post
Share on other sites
MalutkaBu
no przciez mówie, ze nie... moge sie tylko domyslac, ale pewnie pare osób układa tego gotyckiego tarota, a jak układają to wiedzą, więc poszukam po internecie i pytam czy jak juz będe wiedziec co oznaczają to będe mogła interpretowac np te róże jako kielichy?

 

Tarot Favole nie jest łatwym narzędziem pracy szczególnie dla ludzi początkujących, rzekła bym on sie nie nadaje dla świeżaków. Jest to Tarot dla osób szczególnych, nie mających skłonności do depresji, z mocną psychiką, a przy tym potrafiących intuicyjnie pracować z kartami. Podobny jest do "Marsyla" brak jest ilustracji AM. A i oczywiście zamiast tradycyjnych Buław, Kielichów, Mieczy i Denarów, na kartach znajdują się symbole Krzyży, Masek, Róż i Motyli. Jesli chodzi o interpretację to kazdy tarocista sam sobie przyporządkowuje odpowiednie symbole.Ale w instrukcji jest :

- Krzyże = Miecze,

- Maski = Berła/Buławy,

- Kwiaty/Róże = Puchary/Kielichy,

- Motyle = Monety/Pentakle .

Generalnie talia ta pozostawiają wiele wolności/dowolności w interpretacji dlatego ona nie przyda się osobom nie znającym się na Tarocie bo tu już trzeba mieć pewną wiedzę..

Aj zapomniałabym w tej talii gierkami są kobiety, młode dziewczyny podobnie sie sprawa ma z rycerzami.. choc tu jeszcze wystepują kamienne anioły.

 

Ja zawsze jak mam nową talię to zadaje pytanie , jak bedzie mi sie układała wspołpraca z nią :) Ostatnio jak nabyłam Inicjacyjnego Tarota ..... to mi odpowiedziały: Głupcem, Eremitą i Słońcem :) i wszystko jasne.... :D

Edited by MalutkaBu
Link to post
Share on other sites
Victoria111
dziewczyny właśnie zaczynam układac tarota i nabyłam talie kart tyle, że gotycką, dokładnie taką

http://www.osiem.com.pl/product_info...oducts_id=3129

i nie wiem jak interpretowac motyle, maski, róże i krzyże:(

które to kielichy, buławy, miecze...?

 

 

piękna talia:)

dziękuje:)

 

Tarot Favole nie jest łatwym narzędziem pracy szczególnie dla ludzi początkujących, rzekła bym on sie nie nadaje dla świeżaków. Jest to Tarot dla osób szczególnych, nie mających skłonności do depresji, z mocną psychiką, a przy tym potrafiących intuicyjnie pracować z kartami. Podobny jest do "Marsyla" brak jest ilustracji AM. A i oczywiście zamiast tradycyjnych Buław, Kielichów, Mieczy i Denarów, na kartach znajdują się symbole Krzyży, Masek, Róż i Motyli. Jesli chodzi o interpretację to kazdy tarocista sam sobie przyporządkowuje odpowiednie symbole.Ale w instrukcji jest :

- Krzyże = Miecze,

- Maski = Berła/Buławy,

- Kwiaty/Róże = Puchary/Kielichy,

- Motyle = Monety/Pentakle .

Generalnie talia ta pozostawiają wiele wolności/dowolności w interpretacji dlatego ona nie przyda się osobom nie znającym się na Tarocie bo tu już trzeba mieć pewną wiedzę..

Aj zapomniałabym w tej talii gierkami są kobiety, młode dziewczyny podobnie sie sprawa ma z rycerzami.. choc tu jeszcze wystepują kamienne anioły.

 

Ja zawsze jak mam nową talię to zadaje pytanie , jak bedzie mi sie układała wspołpraca z nią :) Ostatnio jak nabyłam Inicjacyjnego Tarota ..... to mi odpowiedziały: Głupcem, Eremitą i Słońcem :) i wszystko jasne.... :D

dzięki za wyjaśnienia:)

mimo wszystko spróbuje z tą talią napewno mi to nie zaszkodzi i zadam pytanie

Link to post
Share on other sites
tribalbellydancer

Dobra więc mam pytanie - jeśli ktoś ogląda Ezo TV to tam jest taki mężczyzna - Rodin (aktualnie na wizji;)). On ma talie Waite'a ale z jakims takim obramowaniem fajnym, ciezko mi sie przyjzec bo ogladam przez Internet i nie widze wyraznie...czy ktos spotkal sie z takim wydaniem??? Bardzo mi sie podoba, chetnie bym sobie sprawila...

Link to post
Share on other sites
Dobra więc mam pytanie - jeśli ktoś ogląda Ezo TV to tam jest taki mężczyzna - Rodin (aktualnie na wizji;)). On ma talie Waite'a ale z jakims takim obramowaniem fajnym, ciezko mi sie przyjzec bo ogladam przez Internet i nie widze wyraznie...czy ktos spotkal sie z takim wydaniem??? Bardzo mi sie podoba, chetnie bym sobie sprawila...

 

To Diamont Tarot http://www.interhobby.net/tarot/viCard.php3?Code=408&divideID=AM

Link to post
Share on other sites
AnnaMaria

Przy wyborze kart trzeba sie kierowac przede wszystkim tym czy karty przemawiaja do nas .Jak ktos zaczyna przygode z tarotem powinien kupic karty przejrzyste z duza symbolika ,na malych arkanach powinny byc rysunki a nie np. kilka kielichow. Na poczatek poleacalabym karty rider waite badz tez diamentowy tarot :)

Link to post
Share on other sites

Witam. Ja na początku po przejrzeniu przeróżnych talii postanowiłem zakupić Tarot Świetlistej Drogi. Talia ta przemawiała do mnie najlepiej. Karty są takie tajemnicze, mroczne, ładne. Niestety jak potem zauważyłem, symbolika kart Małych Arkanów jest nieco odmienna od symboliki opisanej w Vademecum Tarota lub podręczniku dla początkujących Heleny Żuk, które to koncentrowały się na talii Ridera-Waite'a. W związku z tym zakupiłem karty Waite'a i zacząłem się na niej uczyć symboliki i wróżenia. Jednak muszę przyznać, że te karty mnie w pewien sposób odpychają. To mnie rzuciło z powrotem do Tarota Świetlistej Drogi (nawet kupiłem parę pozycji Alicji Chrzanowskiej, które opisują właśnie symbolikę zawartą w tym Tarocie), jednak są one dużo trudniejsze w interpretacji. To mnie napawa zniechęceniem trochę do Tarota. Teraz trafiłem na najpiękniejszą talię kart, jaką kiedykolwiek widziałem. Jest to Maroon Tarot. Napisałem maila w sprawie tej talii i dowiedziałem się, że talia ta wyjdzie pod koniec sierpnia w pełnej wersji (78 kart). Będzie dostępna najprawdopodobniej w cenie 69 zł, a więc nie tak dużo jak za taką talię. Sama talia jest oparta na symbolice Waite'a. Czy uważacie, że Maroon Tarot może być używany przez początkujących tarocistów? Jeśli nie, to możecie dać mi jakieś rady co do dalszych poczynań w związku z obecnymi taliami, które posiadam?

Link to post
Share on other sites
Witam. Ja na początku po przejrzeniu przeróżnych talii postanowiłem zakupić Tarot Świetlistej Drogi. Talia ta przemawiała do mnie najlepiej. Karty są takie tajemnicze, mroczne, ładne. Niestety jak potem zauważyłem, symbolika kart Małych Arkanów jest nieco odmienna od symboliki opisanej w Vademecum Tarota lub podręczniku dla początkujących Heleny Żuk, które to koncentrowały się na talii Ridera-Waite'a. W związku z tym zakupiłem karty Waite'a i zacząłem się na niej uczyć symboliki i wróżenia. Jednak muszę przyznać, że te karty mnie w pewien sposób odpychają. To mnie rzuciło z powrotem do Tarota Świetlistej Drogi (nawet kupiłem parę pozycji Alicji Chrzanowskiej, które opisują właśnie symbolikę zawartą w tym Tarocie), jednak są one dużo trudniejsze w interpretacji. To mnie napawa zniechęceniem trochę do Tarota. Teraz trafiłem na najpiękniejszą talię kart, jaką kiedykolwiek widziałem. Jest to Maroon Tarot. Napisałem maila w sprawie tej talii i dowiedziałem się, że talia ta wyjdzie pod koniec sierpnia w pełnej wersji (78 kart). Będzie dostępna najprawdopodobniej w cenie 69 zł, a więc nie tak dużo jak za taką talię. Sama talia jest oparta na symbolice Waite'a. Czy uważacie, że Maroon Tarot może być używany przez początkujących tarocistów? Jeśli nie, to możecie dać mi jakieś rady co do dalszych poczynań w związku z obecnymi taliami, które posiadam?

 

Też czekam na tą talię... jest magiczna... ale dla początkującego też nie jest za łatwa...

 

Ja uczę się znaczeń i symboliki z opracować książkowych i z netu a karty stawiam z Tarot 78 Drzwi i Sensual Wicca Tarot... Nie przeszkadza mi że jest na nich inna symbolika niż u Waite'a... Znając podstawowe znaczenie karty i jej symbolikę patrzę jak przenosi się ona na moje talie... Nie jestem w stanie wróżyć z Waite'a... ta talia bardziej mnie odpycha niż przyciąga...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
karwan4815

Ja czekam na dostawę Tarota Marsylskiego, piękna, jasna, czytelna w sam raz dla mnie. Na urodziny upatrzyłem sobie talie Ridera Waite`a, ładna, standardowa i bez udziwnień.

Link to post
Share on other sites

ja natomiast zrobiłem prenumeratę De Agostini, mam już 13 zeszyt. Kolekcja jest zrobiona interesująco, we każdym numerze jakiś układ, opis jednej z kart i oczywiście karty. Fakt, że raz w miesiącu przychodzą dwa numery i ja jako początkujący nie nadążam za tym tempem, ale nie stresuje się, zbieram i pomału się uczę. Ale wydaje mi się, że kolekcja jest dobra. No i daje sporo talii kart. Może to przesyt i nadmiar, ale mamy też niezły wybór.

Link to post
Share on other sites
Czy ktoś z Was ma Mystic Dreamer Tarot? Z galerii na tarotece widze ze sa piekne ale chodzi mi o ich wykonanie, czy sa trwale?

 

Ja mam i korzystam z niej dość często. Według mnie jest idealna. Piękne i solidne wykonanie. Świetnie współgra z podświadomością. Przynajmniej w moim wypadku.

 

Ja korzystam z trzech talii:

- Llewellyn tarot- w której zakochałam się od pierwszego wejrzenia i mimo upływu kilku lat najczęściej z niej korzystam

- Renaissance Tarot w wersji mini, poręczny i czasami ląduje w mojej torebce

- Mystic Dreamer Tarot- zachwycił mnie ikonografią i zazwyczaj korzystam z niego w przypadku rozkładów związanych z uczuciami.

 

Swoją przygodę z tarotem rozpoczynałam od talii Jadwigi Kalmus, która była dołączona do książki Manueli Olszewskiej "tarot- terapia słowem", ale obecnie korzystam głównie z wyżej wymienionych.

Link to post
Share on other sites

witam,

przejrzałem dużą część tego tematu i widziałem, że conajmniej jedna osoba używa talii Secret Forest Tarot. ciekawi mnie jak się z nimi pracuje, jak sie sprawuja. wiadomo ze glownie sprawa indywidualna ale interesuje sie ta talia aktualnie wiec chce sie jak najwiecej dowiedziec.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
witam,

przejrzałem dużą część tego tematu i widziałem, że conajmniej jedna osoba używa talii Secret Forest Tarot. ciekawi mnie jak się z nimi pracuje, jak sie sprawuja. wiadomo ze glownie sprawa indywidualna ale interesuje sie ta talia aktualnie wiec chce sie jak najwiecej dowiedziec.

 

No więc tak:

Ja kupiłam tę talię jako moją drugą, wymarzoną. Jak pierwszy raz ją zobaczyłam to poczułam się jakby to była talia zrobiona specjalnie dla mnie, wiedziałam, że muszę ją mieć. Chciałam się z niej uczyć, ponieważ mój staż tarotowy był wtedy bardzo mały. Jednak rozłożyłam karty i okazało się, że nic nie widzę, ciężko mi z analizą ich, itd. Poszłam po rozum do głowy i kupiłam zwykłego Waite'a do nauki. Więc przede wszytskim nie polecam jej dla początkujących, aczkolwiek nie twierdzę, że u każdego musi to wyglądać tak jak u mnie.

Jesli chodzi o same karty to nie da się zaprzeczyć, że są przepiękne, jesdne w swoim rodzaju, wyjątkowe. Uważam je za jedną z ładniejszych talii, jakie miałam możliwość w życiu widzieć. Wykonane są z papieru dość dobrej jakości, ale niestety ciemne brzegi szybko się zcierają (co moim zdaniem ma swój urok).

Są świetne do medytacji, idealnie nadają się do analizy ludzkiej duszy, tego co siedzi w nas głęboko. Więcej powiedziec nie mogę, ponieważ karty te są przeze mnie raczej nieużywane niż używane - czekają na swój czas. Jednak nigdy nie żałowałam i sądze, że nie będę załowała tego zakupu. No i gorąco polecam :)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Dla mnie obecnie najlepsza talia to Legacy of the Divine Tarot, którego obrazki można obejrzeć tutaj - Legacy of the Divine Tarot by Ciro Marchetti - Chomikuj.pl .

Poza tym podoba mi się Tarot 78 Drzwi i Maroon Tarot (który ma podobno pokazać się w przyszłym tygodniu w pełnej krasie, ale jak wiadomo to nic pewnego, bo termin wydania tej talii już dwa lata jest przekładany).

Link to post
Share on other sites
Dzieki za info werona :bukiet: ucieszyłam się bo czekam i czekam aż wreszcie będą w przystępnej cenie.

 

To zamawiaj zamawiaj!!!! i napisz wrażenia... ja muszę poczekać do gwiazdki:_smutny:

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Guest Sowilo92

Ja muszę się Wam pochwalić...zakupiłem sobie Tarota Roberta Lichodziejewskiego i .........jest po prostu super nie widziałem lepszego....symbolika oparta na RW (którego w oryginale nie lubię), ale bardziej nowoczesna i kolorowa...karty po prostu do mnie same mówią....bardzo, ale to bardzo ładne

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Ja muszę się Wam pochwalić...zakupiłem sobie Tarota Roberta Lichodziejewskiego i .........jest po prostu super nie widziałem lepszego....symbolika oparta na RW (którego w oryginale nie lubię), ale bardziej nowoczesna i kolorowa...karty po prostu do mnie same mówią....bardzo, ale to bardzo ładne

 

Też mam tą talię i jestem z niej bardzo zadowolony. Jest czytelna i stawianie tarota za jej pomocą to czysta przyjemność.

Link to post
Share on other sites
Papirus ja w 100% się z Tobą zgadzam...

 

Cieszę się :_okok: Pewnie takich osób, które są lub będą w przyszłości zadowolone z tych kart będzie więcej

Link to post
Share on other sites

Witam mam pytanie odnośnie króla mieczy w tarocie 78 drzwi, trochę mi ta wizja króla namieszała przyznam.Przedstawia centaura co oznacza pogodzenie dwóch sprzeczności inteligencji i czynnika zwierzęcego w człowieku. No może by mi i to pasowało ale centaur to strzelec czyli żywioł ognia, dlatego coś nie wodze w nim króla mieczy. Pewnie jest to spowodowane jednostronnym patrzeniem na kartę , dlatego gdyby ktoś miał jakieś przemyslenia na ten temat to chetnie wysłucham.

Link to post
Share on other sites

Oj pomyłka teraz pomyślałam że pomyliłam króla mieczy z rycerzem mieczy. To przedstawienie rycerza mieczy pasuje mi do wizji jego osoby jako centaura jego ognistej natury nieprzewidywalności w działaniu i myśleniu, szybkości myśli i działania, a zwłaszcza nieprzewidywalności jego zachowania.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
Guest Sowilo92

Wg mnie karty są odpowiednie dla początkujących, ponieważ ich forma jest nieskomplikowana, ale uczenie się interpretacji jest trudniejsze, bo małe arkana są nieobrazkowe....

Link to post
Share on other sites
Wg mnie karty są odpowiednie dla początkujących, ponieważ ich forma jest nieskomplikowana, ale uczenie się interpretacji jest trudniejsze, bo małe arkana są nieobrazkowe....

 

no dokładnie

Link to post
Share on other sites
Dama Trefl

A ja powiem inaczej: nie polecam kupowania talii kart tylko dlatego,że jest ona dobra dla osoby początkującej to częsty błąd jaki popełniają nowicjusze (ja też ten błąd popełniłam). Kup talię,która mówi do Ciebie, która działa na Ciebie, którą poczujesz,że "musisz mieć". Jeżeli ta talia spełnia te wymagania to masz odpowiedź,jeżeli nie... to cóż szukaj dalej ;). Twoja intuicja tudzież opiekun duchowy da Tobie zxnać,że ta talia,a nie inna ma być Twoja.

Link to post
Share on other sites
A ja powiem inaczej: nie polecam kupowania talii kart tylko dlatego,że jest ona dobra dla osoby początkującej to częsty błąd jaki popełniają nowicjusze (ja też ten błąd popełniłam). Kup talię,która mówi do Ciebie, która działa na Ciebie, którą poczujesz,że "musisz mieć". Jeżeli ta talia spełnia te wymagania to masz odpowiedź,jeżeli nie... to cóż szukaj dalej ;). Twoja intuicja tudzież opiekun duchowy da Tobie zxnać,że ta talia,a nie inna ma być Twoja.

 

Masz racje,ja własnie ta talie kupowałam bez zastanowienia...okazało sie to błedem , ta talia do mnie nie przemawiała

Link to post
Share on other sites
czarna131415

Powiem cos od siebie.Jezeli nie macie sklepu ezoterycznego w swoim miescie to nic nie szkodzi.W kocu jest cos takiego jak internet.Trzeba tylko sie upewnic,ze jest to jakas polecana strona,a z tych kart nikt wczesniej nie wrózyl.Ja np. swoja druga talie kupilam z bay,ale byly profesjonalnie zapakowane.Ciesze sie,ze wybralam akurat taka.Wazne w wyborze kart jest to co ciebie interesuje.Jezeli lubisz magiczne obrazki to wybierz wlasnie taka talie.Ja polecam,nawet dla poczatkujacych karty które maja na sobie duzo szczególów wtedy jest o wiele latwiej interpretowac.Wazne jest równiez aby zadowalaly cie kolory i ich wielkosc.Ty po prostu powinienes je czuc,one musza do ciebie przemawiac.Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie,

 

to mój pierwszy post na tym forum, chociaż czytam Was już od daaaawna :) Zdecydowanie najlepsze źródło informacji o tarocie w całym tym internetowym bałaganie - dziękuję!

 

Ja zaczęłam nie najlepiej, bo od książki i kart Chrzanowskiej i na długo zraziłam się do tarota. Wydaje mi się, że trudno jest uczyć się rozmawiać z tak bezduszną talią... Może komuś poszło lepiej? Ja schowałam te karty głęboko i nie mam ochoty do nich wracać...

Szukałam, szukałam i... znalazłam. Kiedyś przeglądałam stronę Ciro Marchetti'ego i byłam zachwycona jego taliami, aż wreszcie wydano polską edycję Gilded Tarot czyli Tarot Pozłacany (sprzedawany razem z książką Barbary Moore) - widzę, że teraz jest dostępny we wszystkich księgarniach ezoterycznych w internecie, a ja swoją talię kupiłam na allegro.

 

Mój avatar pochodzi z tej właśnie talii - te karty potrafią ze mną rozmawiać :) są pełne dobrej energii, kolorów, symboli i prawdziwej magii. Uczę się dopiero, ale czuję, że trafiłam na coś wspaniałego. Czy ktoś z bardziej doświadczonych miał te karty w rękach? Polecam!!!

 

Aaa, ciekawe - pierwszy raz, jak wzięłam te karty do rąk, poczułam wielki spokój i... szacunek. Nie wiem, czy tak to się zwykle odbywa - to pierwsze spotkanie z kartami - ale dla mnie to było niesamowite uczucie (mam nadzieję, że odwzajemnione, ale czuję, że te karty mnie lubią...!).

 

Pozdrawiam serdecznie,

O.

Link to post
Share on other sites
czarna131415

Olejanko twoje karty bardzo mi sie podobaja.Uwielbiam takie talie.Witam na stronie,powiedz mi czy zamierzasz u nas zostac dluzej i czy dlugo juz rozkladasz karty??:)

Link to post
Share on other sites

Dziękuję za miłe powitanie :)

Pierwsze, nieudane przymiarki do tarota miałam ponad 3 lata temu... przez ten czas wracałam do mojej niezbyt sympatycznej talii, ale rzadko dostawałam jakąkolwiek mądrą odpowiedź - przypuszczam, że to przez zasadę wzajemności - skoro karty Chrzanowskiej mnie nie inspirowały, to nie miały powodu, żeby ze mną rozmawiać :)

A Gilded Tarot mam od... tygodnia :) dopiero go oswajam, ale naprawdę czuję, że tym razem mi się uda nawiązać kontakt na zawsze. I dlatego zamierzam z Wami zostać :)

Każdy ma podobno swoją misję na Ziemi, a ja już dawno temu odkryłam, że mogę pomagać ludziom... że często w moim domu zjawia się ktoś z prośbą o radę, to na pewno nie jest przypadek. Sama miałam w życiu do czynienia z kilkoma tarocistkami (w tym również znanymi) i mam wrażenie, że część z nich emanuje niezbyt dobrą energią i to widać w ich interpretacjach. Ja chciałabym stanąć po tej dobrej stronie :)

Och, widzę, jak dłuuuga droga przede mną... ale niesamowicie porywająca! Do roboty...!

Link to post
Share on other sites

... przy okazji - mam pytanie: co zrobić z niechcianą talią tarota? Mam na myśli tę, od której zaczynałam, a która wywołuje u mnie niezbyt dobre uczucia i nie chce ze mną rozmawiać. Nie powinnam jej przecież wyrzucać do kosza, nie chcę też jej oddawać nikomu, bo nie sądzę, żeby przyniosła innym szczęście. Co zrobić, żeby nie narobić sobie problemów? :) Pytanie jak najbardziej serio!

Pozdrawiam,

O.

Link to post
Share on other sites
czarna131415
... przy okazji - mam pytanie: co zrobić z niechcianą talią tarota? Mam na myśli tę, od której zaczynałam, a która wywołuje u mnie niezbyt dobre uczucia i nie chce ze mną rozmawiać. Nie powinnam jej przecież wyrzucać do kosza, nie chcę też jej oddawać nikomu, bo nie sądzę, żeby przyniosła innym szczęście. Co zrobić, żeby nie narobić sobie problemów? :) Pytanie jak najbardziej serio!

Pozdrawiam,

O.

 

W takim przypadku karty nalezy po prostu zpalic i to jest moja rada.

A co do pani Chrzanowskiej,to ja nie wiem jak sie wypowiedziec.Ja na poczatku mialam tarota Marsylskiego i on tez nie przemiawial do mnie w ogóle pózniej znalazlam moja obecna talie i jestem bardzo zadowolona.Od pani Chrznowskiej moja przygoda sie zaczela poniewaz przeczytalam jej ksiazke o Karmie i mnie to wciagnelo.Mimo to,teraz z perspektywy czasu widze,ze jej opisy kart sa malo trafne:)

Link to post
Share on other sites
Dla mnie obecnie najlepsza talia to Legacy of the Divine Tarot, którego obrazki można obejrzeć tutaj - Legacy of the Divine Tarot by Ciro Marchetti - Chomikuj.pl .

.

 

 

dokładnie tak :) piękna, zmysłowa i niezwykle wymowna :) od paru tygodnii ją mam i naprawdę fajnie sie z nią pracuje.

Ponadto w zestawie znajduje się woreczek na karty i pomocna książka do interpretacji- po angielsku .. dosyć ciekawa,rzeczowa właśnie... skończyłam ją studiować.

Ze szczerym sercem mogę tą talię polecić :)

Link to post
Share on other sites
Vampire Blood

Ja prosiłbym Twoją opinię na temat Maroon Tarota xD W końcu wyszły już Małe Arkana i podobno zmieniła się koszulka tak, ze nie można odróżnić pozycji prostej od odwróconej :) No a jak z interpretacją? Ciężkie karty w uzyskaniu jakichkolwiek informacji? Bo ja póki co korzystam z Legacy of the Divine Tarot i bardzo przyjemnie interpretuje się rozkłady. Ale drugą talią, która mi się podoba to Maroon Tarot, a nie wiem jak by się z nią pracowało :)

Link to post
Share on other sites
Vampire Blood

Coen ja dopiero zaczynam, ale z Maroon Tarot pracuje się wyśmienicie, bardzo łatwa interpretacja no i urzekająca grafika przepełniona światem rodem z legend :) (całą talia ukazana na zdjęciach SklepMagiczny.pl)

 

Jak mogłam ominąć taką talię jak ta http://www.osiem.com.pl/product_info.php?products_id=3129 Dorwałam tego linka niedawno i zakochałam się w tych kartach... Uwielbiam wszystko związane z Victoria Frances :)

Edited by Vampire Blood
Link to post
Share on other sites

Obecnie pracuję z Pictorial Key Tarot

.: Osiem.com.pl :. Magiczny Sklep: The Pictorial Key Tarot instrukcja po polsku

Pracuje się z nimi dobrze, choć jak na początku zadałam im pytanie: jak się nam będzie razem pracować to odpowiedziały mi 5 Buław :lol:

Przede wszystkim, hmmm... nie owijają w bawełnę :oczko: odpowiadają często dosadnie i wprost (taaak... zadałam kiedyś pytanie, kiedy zobaczę pewną osobę, wyszedł czas teraźniejszy -zobaczyłam tę osobę na następny dzień, tylko jadąc samochodem, mijałam tramwaj, którym jechała ta osoba :lol: ...no ale 'zobaczyłam')

Na gwiazdkę postanowiłam sobie sprawić nową talię, na pewno będzie to Ciro Marchetti, zastanawiam się tylko czy Pozłacany Tarot

Pozłacany Tarot (Gilded Tarot) Ciro Marchetti

czy Legacy of the Divine Tarot

Legacy of the Divine Tarot - Ciro Marchetti

Jedna i druga bardzo mnie przyciąga...

Link to post
Share on other sites

Cześć wszystkim. Jestem tu nowa i szczerze mówiąc pierwszy raz zabieram głos na forum... Jestem początkująca jeśli chodzi o karty Tarota. Chciałabym sobie kupić talię tych kart. Szczerze mówiąc zamówiłam już Maroon ale bardzo podoba mi się i do mnie przemawia również Legacy of Divine. Czy mogę uczyć się na dwóch taliach? Czy to nie dziwne? Raz mam pracować z jedną talią a innym razem z drugą? Poradźcie mi proszę. Wzięło mnie strasznie na te dwie talie bo każda jest inna i piękna.

Link to post
Share on other sites
Vampire Blood
Cześć wszystkim. Jestem tu nowa i szczerze mówiąc pierwszy raz zabieram głos na forum... Jestem początkująca jeśli chodzi o karty Tarota. Chciałabym sobie kupić talię tych kart. Szczerze mówiąc zamówiłam już Maroon ale bardzo podoba mi się i do mnie przemawia również Legacy of Divine. Czy mogę uczyć się na dwóch taliach? Czy to nie dziwne? Raz mam pracować z jedną talią a innym razem z drugą? Poradźcie mi proszę. Wzięło mnie strasznie na te dwie talie bo każda jest inna i piękna.

 

Jeśli uważasz że nauka Tarota na dwóch taliach jest dziwna to jestem strasznie dziwna XD Również dopiero zaczytam i jak pisałam wcześniej tak jak Ty wybrałam "Maroon Tarot". Na początek kupiłam 2 talie, a mam w planie kupno jeszcze co najmniej trzech równie olśniewających. Kilka razy spotkałam się z ludźmi którzy mieli po 10, albo i więcej talii bo dla nich to było również poniekąd hobby - kolekcjonowanie najpiękniejszych talii...

Pozdrawiam cieplutko i życzę powodzenia :*

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź Vampire Blood :)

Czekam właśnie na talię Maroon. Jest piękna ale ... obejrzałam dziś w internecie prace p. Tomasza Marońskiego i zdziwiłam się. Myślałam, ze obrazy stworzone na kartach powstały wyłącznie z myślą o Tarocie. Tymczasem okazało się ze raczej zostały "dopasowane" a niektóre z motywów (tzw. obiektów) są wykorzystane kilka razy do zupełnie innych ilustracji... Trochę czuję się zawiedziona... Te spostrzeżenia dotyczą niektórych kart, nie wszystkich oczywiście i na szczęście dla mnie. To tylko moje bardzo subiektywne odczucie...

Niemniej uważam nadal że talia jest piękna i na szczęście pojawiają się jakieś inne, nowe elementy na tych już dobrze znanych. Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...