Skocz do zawartości

Anioł Stróż a Duchy Opiekuńcze Szamanów


Bard

Rekomendowane odpowiedzi

Z góry przepraszam jeżeli coś przekręcę ale Angelologia jest dla mnie dość nowa i dopiero od niedawna gromadzę wiedzę na ten temat.

 

Jestem Szamanem (początkującym ;)) i moim Duchem Opiekuńczym jest Kawka z którym nawiązałem bezpośredni kontakt niedługo po inicjacji. Jednak jego obecność towarzyszyła mi już wcześniej (dopiero później mi powiedział, że to był on). Kiedy modliłem się w trudnych chwilach wyczuwałem jego wsparcie.

 

Tutaj pojawia się moje pytanie - Czy jest możliwe aby Duch Opiekuńczy i Anioł Stróż były tym samym bytem jedynie różnie nazwanym i różnie postrzeganym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jego dłonie

Oczywiście.

 

Po prostu Duch Opiekuńczy stara się przybrać taką formę by była ona zgodna z Twym paradygmatem.

 

Nie jestem tylko pewien jak sprawa miałaby się gdybyś (przykładowo) porzucił szamanizm na rzecz czegoś innego.

Czy Kawka zostałaby z Tobą (najwyżej w innej formie) czy też zacząłby towarzyszyć Ci nowy opiekun.

 

 

Różnie się pojmuje opiekunów, ale właściwie sprowadza się to do jednego i tego samego. ;)

Edytowane przez Jego dłonie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User2

Mamy tu do czynienia jedynie z kwestią nazewnictwa. Chrześcijanin powie Anioł Stróż/Opiekun Duchowy a szaman Totem (lub jak tam ich zwiecie). Jednakże funkcja, znaczenie pozostaje ta sama; są naszą pomocą, ochroną i przyjaciółmi.

 

"Po prostu Duch Opiekuńczy stara się przybrać taką formę by była ona zgodna z Twym paradygmatem." - jeśli już nie On się stara tylko nasz umysł postrzega ich najczęściej tak jak może to sobie przysfoić najłatwiej. Jednakże nie jest to zasada. Twój Opiekun jak najbardziej może mieć jako pierwotną formę postać kawki. Wielokrotnie widuję wilki, wilczyce, psy, więc zwierzęce postacie bytów Opiekuńczych to norma.